Gå til innhold

Utvippbar og dreibar skjerm hos Canon snart?

Anbefalte innlegg

Noen som vet noe om Canon har planer om å komme med tilsvarende løsning som f.eks. Nikon D5000 har med mulighet til å vippe og vri skjermen med liveview?

Hadde dette på et tidligere digitalkamera og merker jeg savner det mye når jeg er et hode lavere enn "alle" andre på konsert... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Olympus dreit seg vel ikke akkurat ut med den vribare skjermen på E3.

På en måte gjorde de det, ved at det var en konstruksjonsfeil på den første versjonen. Dette er nå fikset, og de som opplever å få feilen på sin gamle modell; får den fikset på garanti.

Men konseptet og løsningen med hengsel på venstre side er det ingen som klager over. Plasseringen av hengselet til D5000 er det kommet relevante ankepunkter mot.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Jeg venter på avtagbar skjerm, så kan jeg ligge henslengt i bakgrunnen mens jeg tar bilder av ville mygg og flått.

Du er ikke så på villspor som du tror. Nikon har tatt patent på nettopp slik teknologi. Dvs kommunikasjon til skjermbilde går via Wireless teknologi. Om dette dukker opp, la det være en idiotsikker bryter for å ta av display slik at det ikke faller av i tider/utider.

Lenke til kommentar
Jeg venter på avtagbar skjerm, så kan jeg ligge henslengt i bakgrunnen mens jeg tar bilder av ville mygg og flått.

Det går jo alltids an å koble til en bærbar DVD-spiller via riktig ledning, og dermed ligge i bakgrunnen med en fjernkontroll til kameraet. Men så er det jo den ledningen da :ermm:

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Se på det som helt garantert. Nikon sin R&D avdeling har rullet over for marketingavdelingen, forvent av Canon gjør nettopp det samme. Håper bare Nikon ikke driter seg ut med slik skjerm på D4 :ohmy:

Jeg regner med at det kommer, ettersom nå Olympys og Nikon har denne funksjonen. Men spørsmålet er når! :)

På en måte gjorde de det, ved at det var en konstruksjonsfeil på den første versjonen. Dette er nå fikset, og de som opplever å få feilen på sin gamle modell; får den fikset på garanti.

Men konseptet og løsningen med hengsel på venstre side er det ingen som klager over. Plasseringen av hengselet til D5000 er det kommet relevante ankepunkter mot.

Tom

Veldig enig, Tom. Hengsel på venstre side er helt klart å foretrekke. Jeg har hatt Canon Powershot A610 og Fuji S9500 hvor begge har tilting av skjerm. Men A610'en har hengsel på venstre side og jeg har helt klart mest fornøyd med den løsningen.

Men på D5000, hvordan får man sett skjermen hvis man har kamera over hodet? For på S9500'en så var det to ledd, et ble brukt ved lave skudd og et ved høye. Blir da skjermen tiltet under kamerakroppen?

Nå er det da totalt uaktuelt å gå over til både Nikon og Olympus så jeg får nok vente til Canon kommer med noe nytt!

Lenke til kommentar

Garantert kommer det, canon har jo lang erfaring med vippeskjermer på f.eks sine powershot. Hvorfor det ikke har kommet før er en annen sak, men vippeskjerm behøver ikke nødvendigvis være et must eller positivt for alle. Som video som enda er på "barnestadiet" og heller ikke et must for alle. Tror heller markedet "bestemmer" hva som kommer når, og noen nytt bør jo hver oppgradering ha, ellers har de jo ingen hensikt egentlig :D

Tor

Lenke til kommentar
Se på det som helt garantert. Nikon sin R&D avdeling har rullet over for marketingavdelingen, forvent av Canon gjør nettopp det samme. Håper bare Nikon ikke driter seg ut med slik skjerm på D4 :ohmy:

Jeg regner med at det kommer, ettersom nå Olympys og Nikon har denne funksjonen. Men spørsmålet er når! :)

Tom

Veldig enig, Tom. Hengsel på venstre side er helt klart å foretrekke. Jeg har hatt Canon Powershot A610 og Fuji S9500 hvor begge har tilting av skjerm. Men A610'en har hengsel på venstre side og jeg har helt klart mest fornøyd med den løsningen.

Men på D5000, hvordan får man sett skjermen hvis man har kamera over hodet? For på S9500'en så var det to ledd, et ble brukt ved lave skudd og et ved høye. Blir da skjermen tiltet under kamerakroppen?

Nå er det da totalt uaktuelt å gå over til både Nikon og Olympus så jeg får nok vente til Canon kommer med noe nytt!

https://prisguiden.no/product.php?produc...;imageId=598239

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...