Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

KVM-switch og trøbbel med mus - virker ikke

Anbefalte innlegg

Forsøker å fikse noe for en venn. Musen vil ikke kjøre på KVM-switch.

Installerte Windows 7 release 7100 hjemme med USB-mus.

KVM-switch'en er D-Sub, PS/2 for tastatur og PS/2 for mus. Når jeg kobler opp mus A4-tech som er USB med PS/2-overgang (adapter), så fungerer det ikke når KVM-switchen nå blir tatt i bruk.

PC ble jo installert med USB-driver for mus. Det fungerer ikke selv om jeg plugger i PS/2 adapteret før jeg boot'er (da PS/2 ikke er plug'n'play). Det står en annen PC tilkoblet som ble installert med PS/2 mus tilkoblet, som fungerer, og har Windows XP den.

I Windows 7 ser jeg ingen enhet som mangler driver som ligger i den kategorien som mus skal ligge under. Ergo så blir det vanskelig å ta det den veien.

Også har jeg en overgang som jeg kan plugge inn på PC-siden (på USB), men den gjør ingen spesiellt god nytte i og med at mus benytter PS/2 adapteret. Altså så går det ikke å bruke adapter i begge ender av den 5 meter lange kabelen som går fra PC til KVM-switch (spesialkabel som fulgte med KVM-switch).

En kunne jo plugget inn en ekte PS/2 mus, og det har jeg prøvd, men det er bare det at den er så dårlig. Hakker (for dårlig dpi på den). Og nye PS/2 mus er jo vanskelige å oppdrive, for det meste som en finner på el-kjedene er jo rene USB-mus, eller USB-mus med PS/2 adapter (noe som gjør at jeg står like langt).

Jeg ser for meg at reinstallering bør være unødvendig, men at å få lagt til den fordømte PS/2 muse-driveren er utfordringen. PC'en har forøvrig dual-boot med Ubuntu, og har samme mus-problematikk der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser 2 løsninger:

1. Å få driver for PS/2 mus på plass. En utfordring..

2. Sette inn en skikkelig PS/2 mus og bruke adapter mot USB-inngangene på PC-siden.

(vet ikke helt hvilken som smaker best. Arbeid vs. pengebruk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...