Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan noen "skade" meg med bare navn, addresse og e-mail?

Wubble

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg fant en nettside der jeg kan få premier "gratis". Jeg vet såklart ikke 100% om dette er noe å stole på, men det eneste av informasjon de trenger er fullt navn, addresse og e-post. Da lurte jeg på om det er noen nevneverdig risiko med å oppgi dette til folk jeg ikke kjenner.

Det fungerer sånn at jeg er nødt til å f. eks. laste ned et spill, eller registrere meg på en internett side eller lignende, så får jeg poeng. Og så kan jeg bruke poengene på forskjellige premier. Premiene består for det meste av spill, gamecards, og tilbehør til mobil/konsoller.

Så, i tilfelle dette ikke er helt trygt, kan de gjøre noe mot meg med bare navn, addresse og e-post?

edit: Kan vell ikke si nettsiden, er vell ikke tillat med reklamasjon her, så om du er nyskjerrig på hvilken side det er, kan du bare sende en PM.

Endret av Vycan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes tusenvis av slike sider, og grunnen til at de vil ha den informasjonen er fordi de vil bombe deg med reklame. Det er sånn de tjener penger på gavene de gir bort gratis.

Så lenge du har en ekstra e-mail adresse som du gir blanke om blir fylt med reklame og spam vil jeg si det bare er å kjøre på. Tror ikke det begynner å bli "farlig" før du må ut med fødselsnummer og kredittkortinfo :p

Lenke til kommentar

Greit å være en smule forsiktig likevel. Moren min presterte å skrive inn telefonnummeret vårt på noe som åpenbart var lureri, men tanken var vel at det ikke gjorde noe.

Hadde det enda vært så godt. I vet-ikke-hvor-mange-uker ringte telefonen hele tiden med folk som skulle ha tak i henne, forskjellige personer, men med like dårlig engelsk. Gjett hvem som ikke gjør slikt igjen. :)

Lenke til kommentar
Hei. Jeg fant en nettside der jeg kan få premier "gratis". Jeg vet såklart ikke 100% om dette er noe å stole på, men det eneste av informasjon de trenger er fullt navn, addresse og e-post. Da lurte jeg på om det er noen nevneverdig risiko med å oppgi dette til folk jeg ikke kjenner.

Hvorfor gidde? Inntekten er så lav at det sannsynligvis er bedre å ta en skikkelig jobb, om bare for et par timer i uken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...