Runningback Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Har en ny Gilera SMT 2009 mod. Er svært fornøyd med mopeden, men den er veldig lat spør du meg. Mopeden har gått 20 mil, å er ikke helt innkjørt enda. Kanskje det er derfor den ikke drar så godt i motbakkene? Hvor langt skal den kjøres inn?, jeg fikk beskjed fra forhandleren at den var innkjørt på 100mil, noe jeg synes hørtes VELDIG mye ut. Tips til best mulig innkjøring hadde også vært greit. Men problemet mitt er at turtaller dropper som f*** i oppover bakke. F.eks i en samme bakke så kjører den opp i 35 km/t i 4. giret uten problemer. Andre ganger, så "faller" turtallet ned, jeg girer ned, men turtallet faller helt til jeg kommer i 2. gir. Og kjører jeg på fult og girer opp i 3. igjen, så hjelper det ikke. Er veldig å kjipt å kjøre i i 2. giret slik at den går i 20 km/t med høyt turtall, noe som er usunt for en ikke innkjørd moped. hjelp! Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Det viktigste med å kjøre inn en moped er at motoren ikke må bli for varm. Lengden motoren må kjøres inn varierer. Hardchrom sylindre må kjøres inn 50 mil, mens vanlig støpejern(?) må kjøres inn 25 mil. Hvis du ikke kjører fortere enn 50 og har variert, lavt turtall skal det gå fint, men unngå over halvparten av maksimalt turtall. Grunnen til at turtallet faller er fordi du har en latterlig momentsvak mopedmotor. Kjøp trim, for faen Mopedportalen er dessuten et bedre forum for slike spørsmål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå