Mott Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Lurte på om det var noen som kunne hjulpe meg med det å finne et bilstereo til min Volvo 740? Litt info: Er stasjonsvogn så mye plass Tenkte ikke å bruke mer enn 5000, men vil helst ikke at det overstiger 3000 kr. Spiler mest Hip-Hop, Techno og Pop. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Om du ikke har mulighet til å bruke mer enn maks 5000,- så vil jeg anbefale deg å sjekke opp bruktmarkedet. Man får rett og slett ikke full pakke til den prisen, om man skal noe som er verdt kronene. Var det forresten snakk om spiller, frontsett, sub og tilhørende forsterker her, (pluss all kabling) innenfor det budsjettet? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Har forsterker til frontsett, Audison VR206, 1000kr.... Litt for "fin" for en volvo men..... Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Har en 12'' 800wrms sub liggenes hjemme i garasjen. Trykker greit, speil osv rister så det holder. Nypris for denne var 3499 m/kasse, du kan få den for 1000... Anbefaler deg ikke å kjøpe komplett anlegg til den prisen ihvertfall, med mindre du har tenkt til å kjøpe brukt, eventuelt dropper sub.. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 hmm, etter å ha sett litt på dette no, så lurte jeg på om det var noen som kunne forklart meg hvordan en forsterker fungerer og hva forskjellen er på mono 2 veis, 3vei osv. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Mono = 1kanal Stereo = 2kanaler Lenke til kommentar
Mott Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 ja det forstår eg men hva skal man med flere kanaler? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 ja det forstår eg men hva skal man med flere kanaler? Sub(er) = monoforsterker Høyre og venstre fronthøyttaler = 2kanaler Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 En monoforsterker er det som egner seg best til sub, fordi du trenger ikke mer enn en kanal til sub(uansett om du har 2 suber, må bare sørge for at forsterkeren leverer nok effekt). Mens et frontsett, da har du jo høytalere på venstre og høyre side og hver høytaler/komp. sett trenger hver sin kanal. Du kan brokoble en 2 kanaler også, dvs at du tar + fra den ene høytalerutgangen og - fra den andre, men en dyrere 2 kanaler vil levere mindre effekt enn en monokanaler til samme pris, fordi en monoforsterker er jo laget for sub. Skal ikke påstå det her 100%, men hvis du ser på 5 kanalere osv så må du rimelig høyt opp i pris for å få effekter som er i nærheten av så mye jeg trenger ihvertfall. 2 veis og 3 veis spørs hvor mange høytalere du har, 2 veis vil si at du har et komp sett med 2 høytalere, somregel da midtone til de lave frekvensene og diskant til de øverste frekvensene, et 3veis system har somregel diskant, midtone, midtbass. Da skal det stilles inn slik at diskant spiller alle lyder over en viss frekvens, mens midtonen tar seg av de midterste frekvensene, og midtbass spiller de høye basstonene og subben tar seg av resten. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Tusen takk for at dere forklarte. Lenke til kommentar
Ziroh Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) Hvis du ikke spiller alt for høyt, kan dette være en løsning http://strommen-bilradio.no/product_info.p...roducts_id=1507 Trenger du hjelp på kobling, er det bare å si ifra Endret 11. juli 2009 av Ziroh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå