Cossi Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Hei. jeg vurderer å kjøpe meg et nytt leketøy å lurer på om jeg burde forandre noe eller om alt ser bra ut. jeg er ikke veldig god på pc bygging og blir glad for tips. som dere sikkert ser så vil jeg ha noe av det beste som er akkuratt nå. klarer ikke bestemme meg om hva som er best av ATI eller Nvidia feks.. *Asus P6T Deluxe V2, X58 *Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz *Corsair Powersupply 1000W *Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 *2x XFX Radeon HD 4890 1GB "BLACK" *Thermalright ULTRA120 Extreme, sort *Thermalright vifte, TR-FDB-2000 Endret 8. juli 2009 av Cossi Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Jeg ville først og fremst byttet ut i7-950 med i7-920 da den store prisforskjellen ikke redegjør for ytelsesforskjellen, og du lett kan klokke i7-920 til samme hastighet, og enda mer, enn det i7-950 har.. På stock vifta. Om du skal klokke en del vil jeg anbefale at du kjøper versjonen med d0-stepping. Det er vanskelig å se hvilke forhandlere som har denne versjonen, så for å vite det må du nesten kontakte forhandleren og høre selv, eller bestille den fra netshop der de har spesifisert at det er den versjonen de har(-->clicky<--). I tillegg ville jeg gått ned en del i hastighet på minnebrikkene da det strengt talt ikke er nødvendig med så høye hastigheter, om du ikke er en ekstrem klokker, det er heller ikke noen vits i da hovedkortet du har valgt ikke støtter høyere hastigheter enn 1600MHz uansett også.. Tror ikke du trenger så mye som 1000W på strømforsyingen om du ikke skal oppgradere med 3 X HD 4900 og klokke eller ha en hel haug med harddisker, lys, osv. Så tror vel kanskje det hadde holdt med 850W, eller kanskje 750W. For pris vs ytelse vil jeg nok si 2x Hd 4900 er det beste per i dag ja(I handlevognen under har jeg valgt samme kortet, men fra en annen produsent som har laget en versjon som skal være litt mer stillegående). Hvis du ikke har planer om 3 x HD 4900 eller bruke eSATA ville jeg byttet ut Asus P6T Deluxe v2 med Gigabyte GA-EX58-UD3R, om ingen andre her har noen andre forslag? Er ikke så flink med hva som er bra hovedkort og ikke, men mener å huske at stort sett alle X58 hovedkort i dag er ganske hi-end kort jeg? Om du bytter dette hovedkortet også vil du spare ca 1000kr til, og jeg legger da til SSD disken i handlevognen under også Om du går med på disse endringene sparer du faktisk noen tusen kr du kan enten spare til fremtidige oppdateringer, eller til andre oppgraderinger i dette settet nå. Om du skulle brukt det nå ville jeg anbefalt en SSD. F.eks en Intel X25-M 80Gb SSD. Dette ville blant annet gjort oppstarten av operativsystemet betydelig raskere. Harddisker, kabinett og optisk drev, samt tastatur, mus, skjerm og OS regner jeg med at du har fra før av eller? Hva er egentlig budsjettet på? Satt sammen en handleliste på prisguide med de endringene jeg ville gjort på dette oppsettet: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...aggon_id=100706. EDIT: Denne posten er vel også feilpostet om jeg ikke tar feil? Skulle vel vært i kategorien "Hjelp til kjøp og salg av PC"? EDIT2: Velkommen til diskusjon.no forresten Håper jeg var litt til hjelp, Mvh Olav B, G Endret 7. juli 2009 av olavgulb Lenke til kommentar
Cossi Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Ja mus, skjerm og tastatur osv har jeg. budsjette mitt ligger vel egentlig på rundt 25,000,-ca. er bare ute etter noe rått. takk for hjelpen, skal titte nærmere på alt. kom gjerne med mere har lyst å klokke det greiene en del også så jeg får utnytta delene fult ut. hehe Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hmm, med et budsjett på 25k vil jeg anbefale at du tar en kikk på denne tråden: Kjøp av gamingpc: 25k maksimum. Komplett bygger. Mvh Olav B, G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå