Gå til innhold

Diskusjon.no's Fantasy PL 09/10

Anbefalte innlegg

Kjakan24, kva synes du om laget mitt?

post-163267-1249202952_thumb.jpg

Sterkt forsvar - i starten av sesongen (runde 1-4) kan det lønne seg å spille med 4 og til og med 5 forsvarere fra de gode lagene. Det scores mindre mål på denne tiden av året og dette kan lønne seg. Det var dog ikke tilfellet ifjorårets sesong.

Benken din er sterk, kanskje litt for sterk. Man burde finne 1-2 spillere og virkelig spare med disse. Jeg har ingen tro på en komplett 15 manns tropp der alle 15 kan "gå rett inn på laget". Spar penger et sted, enten ved å ha to billige keepere (Schwarzer 4.5 + Turnbull 4.0) sparte meg for mye penger kontra vanlige (Cech 6.0 + Schwarzer 4.5) som de fleste hadde ifjor. Schwarzer endte opp med å bli beste keeper på spillet ifjor i flest poeng og klart best value.

Spare projekt:

I tillegg til Keeper taktikken kan man spare på et billig forsvar.

1 dyr forsvarspiller fra topp 5 (eks: Evra, 6.5, fast og United vil holde nullen)

1 medium pris (W.Bridge Man City, 5.5)

3 x 4.0 forsvarere.

da spiller de to første fast og du rullerer på de tre andre for å lage en forsvars treer. Alltid en fair sjanse for at en av de 3 har "ok" kampprogram. Da vil du spare en del penger.

En annen måte er å spille med god spiss og to billige. (4.5 som tredje spiss og 5.5 - 6.0 som 2.spiss). Da vil man frigjøre mye midler til å hente inn andre steder.

Ja så hvor skal vi sette inn pengene som vi sparer med disse taktikkene? MIDTBANEN! her finner du de fleste gode poengsankerne. Spill med 3-5-2 med en kanon midtbane og du vil få mye poeng. Men en slik tropp er vanskelig å "endre taktikken" på. Man vil få mye minus hvis man selger 2 av de dyre midtbanespillerne, fordi man må kjøpe mange flere spillere for å utnytte cashen man nå frigjør.

se på dette eksempelet (ganske mye kutting i forsvar, GK og Angrep, men ok totalt) :

20973_l.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter litt endringer kom eg fram til dette laget. Kommentarer?

post-163267-1249206271_thumb.jpg

Er det best å satse på spelarar som har fast plass på laget? Gir det meir poeng?

Arshavin i stedet for Fabregas. Er ganske sikker på at Arshavin blir en av de som får mest poeng, om han holder seg skadefri. ;)

Lenke til kommentar

Som jeg foreslo i den drømmelagtråden til kjakan; vi skal ikke lage en egen liga/tråd med Fantasy der det ikke er lov å ha med spillere fra Liverpool, United, Chelsea, City og Arsenal da? Vil jo være ganske mye mer utfordrende i et spill som er ganske utfordrende allerede.

Lenke til kommentar
Som jeg foreslo i den drømmelagtråden til kjakan; vi skal ikke lage en egen liga/tråd med Fantasy der det ikke er lov å ha med spillere fra Liverpool, United, Chelsea, City og Arsenal da? Vil jo være ganske mye mer utfordrende i et spill som er ganske utfordrende allerede.

bra forslag. Det er faktisk veldig mye kulere og jeg tror det er mer skill i noe slikt.

Jeg sponser topp 3 i en slik liga med 100 euro.

1.pl: 50 euro

2.pl: 30 euro

3.pl: 20 euro

premiene blir betalt ut via nett når Fantasy er over i Mai 2010.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar

Kan opprette jeg. Det er ikke noe mulighet for å ha to lag da? Regner med det vil være to forskjellige poengnivåer på de beste i de to forskjellige ligaene, så når man er med i den ligaen uten top "5" vil man ikke kunne henge med i denne osv. Spørs om ikke jeg lager meg en konto til. :hmm:

Lenke til kommentar
Kan opprette jeg. Det er ikke noe mulighet for å ha to lag da? Regner med det vil være to forskjellige poengnivåer på de beste i de to forskjellige ligaene, så når man er med i den ligaen uten top "5" vil man ikke kunne henge med i denne osv. Spørs om ikke jeg lager meg en konto til. :hmm:

må nok 2 lag til for dette ja. Mer jobb, men gøy blir det nok.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...