Gå til innhold

Hvordan får jeg koblet en Sun Enterprise 420 server opp mot Hyperterminal?

Anbefalte innlegg

Heisann

Har nettop fått meg en Sun Enterprice 420 server :)

Eneste problemet er at jeg ikke aner hvordan jeg skal få den op og kjøre. Han jeg fikk den av sa at jeg i første ommgang måtte få meg en 25 > 9 pins seriell kabell, noe jeg nå har skaffet. Kobblet 9 pins en i Pcen (PC ingangen er av typen Hun) og satte 25 portsen inn i serveren. Var 3 innganger på serveren, men det komm ikke no lyd fra hdd er osv før jeg satte den inn i den porten som har merket: //

Hvordan går jeg videre?

Har skaffet meg "Hyperterminal" programmet, men aner ikke hvordan jeg skal gå videre. Slik jeg forstod på forrige eiger så er det ikke innstalert noe OS på den.

Tar i mot all hjelp jeg kan få, for serverer har jeg så og si null peiling på :innocent::blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har satt seriekabelen i feil port.

Den skal stå i port A. Får håpe du ikke har ødelagt parallellporten på den, mens du holdt på.

Er du sikker på at du har rett kabel ? Det finnes flere utgaver av db9 <-> db25 kabel. Den største forskjellen er om den er krysset eller ikke.

Når du slår den på kan det ta tid før det dukker opp noe på serieporten. Enterprise 450en min bruker lang tid før den starter openboot (Sun maskiner sin bios)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har misstanke om at jeg har feil kabel, ettersom jeg hører at HDD ene begynner å kjøre etter den har stått på i 15-30 sec...

Kommer alikevell ikke opp noe i Tera Term (trialen til hyper terminal var gått ut :S )

Noen som eventuelt har en kabel av rett type?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...