Trondster Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Humorbilde fra junifesten - dette er selvfølgelig "smørblomst". 5DII, 24-70@34mm, ISO 100, f/2.8, 1/125s Ville ta et humorbilde - junitråden gikk på dårlig humor og ordspill - derfor motivet. Prøvde å fange stemningen ved frokostbordet en tidlig utendørs sommermorgen, og nei, jeg spiste ikke av smørblomstene.. Edit: La på "smørblomst" i tittelen - det er da måte på hvor obskur man skal være! Endret 7. juli 2009 av Trondster Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Fint og skrapt bilde, og morsom ide bak bildet. Den store blenderen gjør seg godt i å rydde bakgrunnen, og blomstene på kniv og smørboks blir en morsom detalj. Helvete for en skarphet, vil ha meg fullformat Endret 9. juli 2009 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Enig i det Trynemjoel sier. Kreativt. Lurer kanskje på om jeg ville ha sett smørboksen mer tydelig med tanke på motivene på boksen. Mener å huske at det var bilde av blomster på den i alle fall. Dessuten ønsker jeg meg et mer "frokostbord" for å skape en mer autentisk (riktig bruk av ordet?) følelse når smørboksen alikevel står på bordet. Dessuten ønsker jeg en annen og litt varmere duk, av typen man finner hos bestemødre. =) Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 OI!! Kunne vært et reklamefoto det der Meget fin skarphet og humoren kan jeg like. Farger, stemning, Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Takker for respons! Ja, er veldig glad i skarpheten i riggen - går som regel for smart sharpen, lens blur, 70-80% og 0.3px. Går noen ganger ned til 0.25px, så det ikke skal bli overskarpet.. Jo - ser i ettertid at jeg kunne gjort det enda mer gjennomført med mer "frokostting" på bordet - hapå, melkekartong og sånt. Ikke alltid lett å se hvor mye som forsvinner (les og klikk på spoileren) i dybdeskarpheten - har enda ikke "helt" vent meg til det på fullframe. Det er bilde av smørblomst på siden av pakningen - kunne kanskje hatt mindre blender, men likte hvordan blomstene ble uthevet, så jeg gikk for denne. Takk for kommentarer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå