Yawa Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Heisann alle sammen, igjen... Jeg lurer på følgende: Hvor mange, og hvilke, fagfelt må jeg ta med i beregningen for å reise ett hus fra grunnen av? Dårlig forklart spørsmål? si ifra Jeg har sett meg ut følgende (sett at tomten blir ferdig planert ut og gjort klar til bygging av selve huset): Ett byggefirma som kan ta hele jobben er jo lett, men kan fort bli dyrere enn å velge litt her og der. Kansje? Hvertfall når man kjenner en del i "felten" * Støyper (for grunnmur) * Snekker og/eller Tømrer (for reising av hus, sette inn dører/vinduer, stenderverk og lignende) * Rørleger * Elektrikker * Ventilasjonsfirma Jeg har tenkt å gjøre endel arbeid selv i dette prosjektet. * Legge gulv * Fore og kle igjen gulv, vegger og tak (innvendig av yttervegg samt invendige vegger og gulv/tak) * Legge opp EL-punkter, samt trekke alt av rør og kabler * Sette sammen kjøkken, bad og garderobe innredning og montere det selv * Male, Tapelsere, Legge fliser eller hva det måtte være vi vil gjøre med det visuelle intrykket * + + + ALT som vi føler vi kan hådntere selv... Noen som kunne kommet med litt innspill rundt hvilke andre områder vi må ta med i beregningen av reising av hus? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Dersom du ønsker å bevare noen som helst form for våtromsnorm, så anbefaler jeg deg på det sterkeste å overlate ALT av baderomsarbeid til profesjonelle mur&flisfolk. Jeg mener det er en litt uheldig holdning å si at dere vil gjøre alt dere "føler dere kan håndtere selv", for jeg har sett MANGE ufaglærte "håndtere" istykker ting og tang. Det er mange som kan så lite at de ikke engang aner hva de gjør feil. Du trenger noen til å grave. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Det som er, er at tomta blir planert ut, ferdig. Våtrom har jeg proffe fagfolk til å ta seg av... Det jeg har, er en modell av huset jeg ønsker å bygge, samt plantegninger. Så trenger jeg å vite hvilke områder jeg må ta kontakt med for å få ett komplett hus... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå