Larsenio Skrevet 7. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Ja det er atmosfæriske antenner, med en rekkevidde på inntill 100km rett opp. Det var dette jeg ble fortalt da jeg var der for å spørre om hva det var for noe Dette er i sammenheng med Andøya Rakettskytefelt, altså de som nesten startet WW3 i 1995 for de som husker tiden da Boris Jeltsin regjerte Russland. Jeg prøvde maaaange forskjellige innfallsvinkler i dette virvaret av symmetri. Dette bildet, som ble tatt med mitt 55-300mm og polariseringsfilter er jeg mest fornøyd med. Justert lett i Lightroom2, som vanlig. Exif: 1/350 sek lukker f/6.7 ISO 100 87.5 mm brennvidde V.1: V.2 V.3 Edit; la til flere versjoner Endret 8. juli 2009 av Larsenio Lenke til kommentar
JEBauge Skrevet 7. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2009 Jeg synes det fungerer! Symetrien sitter helt, i stedet for bare nesten (slik det normalt gjør hos meg, og da er veien fra perfeksjon til katastrofe nokså kort..) Kanskje du kan forsøke b/w med høy kontrast, jeg synes det av og til kan være kult med slike bilder. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2009 Tøft rett og slett. Mulig du kunne vært ørlite heldigere med både hav og himmel, men man kan ikke forlange alt heller. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 7. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2009 kul effekt med linjene og de repeterende mønstrene! Mulig bildet hadde blitt enda mer "far out" i sort/hvitt, verdt et forsøk? Tror også disse antennene kunne fungert i et bilde sammen med omgivelsene. Andøya er jo blendende vakker, de flotte omgivelsene kunne vært en spennende kontrast til de harde og stygge antennene. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juli 2009 Hei igjenn! Takker for de positive kommentarene, folkens Har nå lagt til v.2 og 3, får håpe jeg får noen kommentarer på de.. V.2 gjorde jeg mykere, litt mer "malerisk" og flytende liksom , mens V.3 er en ren s/h-versjon, med høy kontrast, og har prøvd å utfylle histogrammet sånn høvelig greit... Hva fungerer? Sverrelerre; ja her er fint, men akkurat rundt dette området er det (iallefall hadde jeg) litt vanskelig for å finne kontraster mtp naturen/industrien. Skjønner tanken og lette etter en måte å angripe det på den måten, men ble ingen bra bilder slik Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2009 Falt ikke helt for s/h-versjonen, synes det blir litt rotete. V2 var bedre, men litt i mørkeste laget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå