Grumle Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Hei har prøvd mange ganger nå å få maskinen på fote igjen. Pc-en er bærbar: Hp pavilion zd8000 Maskinen er noen år gammel (3-4 år tror jeg) Dette problemet dukker opp: Har prøvd litt å følge det som står på denne siden, men det virker ikke : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...;product=460465 Prøver nå å fikse det selv , men om det ikke kommer til å la seg gjøre kommer jeg til å kontakte hp og sannsynligvis sende den inn. Men visst noen her på forumet kan hjelpe meg med å fikse problemet hadde det vært konge. Endret 7. juli 2009 av Grumle Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Du har forsøkt chkdsk /r? Det er det eneste jeg vet som pleier å fungere på denne. Lenke til kommentar
Grumle Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Du har forsøkt chkdsk /r? Det er det eneste jeg vet som pleier å fungere på denne. Hva vil chkdsk /r si? har prøvd å kjøre den derre hard drive self testen men det funket ikke, hva er chkdsk /r? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Fixing the dreaded “Unmountable Boot Volume” error CHKDSK Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 STOP : 0x0000007E (0xC0000005 , 0xED863553 , 0xED51DBB0 , 0xED51dD8AC) tfsnifs.sys - Address ED863553 base at ED853000 , DateStamp 3f313057 Lenke til kommentar
Grumle Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Nå har et nytt problem dukket opp, kjørte chkdsk /r greiene og fulgte det som stod på den siden, så er mulig jeg fikk fjernet noen problem, prøvde også å formatere d: disken , og innstallerte kanskje operativsystem der , noe jeg kansje ikke burde gjort... Men ihvertfall her er problemet som nå dukker opp: Går dette an å fikse? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Det sier ifra om at det mangler registerhiet SOFTWARE (eller at det er korrupt), du kan alltids prøve å gjenopprette filen - men det kan jo virke som noe er fysisk galt med harddisken og det kan jo egentlig ikke fikses. Men du kan nå alltids prøve å gjenopprette registerhiet. Endret 8. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
Grumle Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Men du kan nå alltids prøve å gjenopprette registerhiet. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Det beste er å bruke det fra et gjenopprettingspunkt slik som her: Feilmelding Windows kunne ikke stoppe fordi manglende fil er manglende eller korrupt \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM Mulig årsak Registeret er skadet. Løsning Erstatt registerfilen med en gammel fra siste gjenopprettingspunkt. Disse finner du med å gå inn i Gjenopprettingskonsollen og gå til \System Volume Information og se etter en mappe som begynner med _restore. Deretter blar du frem til den mappen med det høyeste tallet etter RP. (Dette er da det nyeste Gjenopprettingspunktet) Se under Snapshot mappen her og kopier filen REGISTRY_MACHINE_SYSTEM over til der registret ligger (Altså: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG. Deretter kan du lagre en backup av dem gamle registerfilen (Feks SYSTEM.BAK) og rename REGISTYRE_MACHINE_SYSTEM til SYSTEM. Her har jeg brukt som eksempel SYSTEM-hiet, prosedyren er akkurat den samme for SOFTWARE-hiet. Lenke til kommentar
Grumle Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Tok til slutt å formaterte den, så nå virker den helt fint igjen, men mistet dei gamle filene da men.. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Du bør være obs på at disken KAN være i dårlig form. Ta derfor sikkerhetskopier av viktig data. Endret 9. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Må jeg formatere PCn for å bli kvitt feilmld ? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Som Hårek sier: Kjør Chkdsk fra gjenopprettingskonsollet. Gjenopprettingskonsollet Du kan legge det inn på harddisken din manuelt men vanligvis vil det kun ligge på Windows XP installasjons CD-en. Om du starter fra denne CD-en kan du komme inn på Gjenopprettingskonsollet ved å velge å Starte fra cd, vente til driverne har blitt lastet inn og deretter trykke E for å komme inn i Gjenopprettingskonsollet. Lenke til kommentar
Grumle Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Må jeg formatere PCn for å bli kvitt feilmld ? Jeg måtte ihvertfall det, men prøv først å kjøre: http://www.tech-recipes.com/rx/2605/fixing...t_volume_error/ 1. start opp pc og sett i plata, skru den av igjen. 2. skru pc-en på og trykk inn R noen ganger helt til det dukker opp at du skal trykke hvilken som helst tast for å starte opp fra cd 3. Nå kommer du innpå noe som gjør at du kan velge om du vil innstalere windows på nytt( formatere) reparere ved å trykkke E eller avbryte med ESC. Trykk på E. 4. Bare følg den siden så går det kanskje, visst det ikke virker så kan du jo prøve andre ting, men i mitt tilfelle måtte jeg formatere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå