Gå til innhold

Problemer med å forklare meg -

Oran

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et omega stort problem. Og det tar serr knekken på alt i meg. Både sosialt og hva enn annet som finnes.

Klarer seriøst ikke å forklare meg ordentlig. Klarer ikke å fortelle en historie lenger. Forstår ikke helt hvor det kommer fra. Hadde ikke dette problemet før.

Så greia er at når jeg tenker, er det helst på engelsk. Jeg har brukt PC'en MYE gjennom livet, og er vært bare engelsk, engelsk, engelsk jeg har sotte å lest og hørt på. Har kanskje noe med det å gjøre.

Så....mitt spørsmål blir...hvordan kan jeg bli bedre til å fortelle historier? Bedre i å ordlegge meg skikkelig. Har sykt mye å fortelle, men det ender bare med at jeg ikke forteller det, fordi det vil kun høres dumt ut og rett å slett ødelegge det for meg.

Hvordan fikse dette?

Jeg er forresten ikke norsk, har bodd i Norge i 11 år. Min norsk skriftlig er fattig, som dere sikkert ser.

Men men, venter på svar. Takk. =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehehe, må le litt når jeg ser Rorbua anbefales. Artig program i små mengder. :)

Ellers stiller jeg meg bak de som foreslår å lese bøker.

Hvis du vil lære norsk så hjelper stort sett alt av norsk media. Se på nyheter, serier, filmer og les på norske nettsider. Hold deg mest mulig unna norske diskusjonsfora fordi da vil du lære mye dårlig språkbruk og grammatikk.

Du kan jo også se utenlandske filmer med norsk tekst.

Lenke til kommentar
litt vanskelig å anbefale bøker du kan lese når jeg ikke vet hvor gammel du er... men du kan jo bare gå på et bibliotek og høre med noen der hvilke bøker de kan anbefale innenfor ditt interessefelt :)

lykke til med å bli bedre i norsk! :D

....og når du leser, les høyt for deg selv....eller til andre. En god øvelse for de fleste. Også de infødte...:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...