Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stille opp forgasseren på Sierra

Anbefalte innlegg

Heisann!

Noen som veit hvordan jeg kan stille på forgasseren slik at bilen går bedre på tomgang? Går utifra at det er en skrue eller noe?

Det er en Ford Sierra 87, med OHC Og forgasser.

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Noen som veit hvordan jeg kan stille på forgasseren slik at bilen går bedre på tomgang? Går utifra at det er en skrue eller noe?

går den ujevnt eller bare for høyt/lavt?

Lenke til kommentar
Heisann!

går den ujevnt eller bare for høyt/lavt?

Den går ujevnt

Lenke til kommentar

da ville eg først funnet litt startgass og sjekket for falskluft.....sjekk også evt vakumslanger. viss dette er i orden ville eg sjekka og evt bytta plugger,kabler,fordeler og sjekka/justert tenningstidspunkt.viss det fremdeles ikkje er bedre ville eg fått sjekka co instillingen. saken er at ujevn gange oftere er tenningsproblemer en forgasserproblem.

Lenke til kommentar

Oki, hvordan sjekker jeg evnetuelt for falskluft da?

Plugger er nettopp bytta og fordeler bytta jeg for ikke så lenge siden.

Må man på verksted eller kan man stille tenningstidspunktet selv? Evt hvordan?

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Oki, hvordan sjekker jeg evnetuelt for falskluft da?

Plugger er nettopp bytta og fordeler bytta jeg for ikke så lenge siden.

Må man på verksted eller kan man stille tenningstidspunktet selv? Evt hvordan?

Takk for svar:)

du sjekker for falskluft ved å starte bilen og la den gå på tomgang...så sprøyter du startgass rundt skjøt mellom forgasser/manifold og manifold /topp..dersom den ruser opp på turtallet,suger den falskluft.. ei stund sia eg ha skrudd på en sånn bil,men mener å huske at sierraen var utsatt for falskluft mellom forgasser og manifold ;) er vel ein ganske tykk gummi-sak i skjøten der tror eg.....

begynte problemet etter at du skifta fordelerlokk(skifta du lokk eller fordeler?),eller har det vært lengre? skifta du pluggkabler samtidig?

det er relativt enkelt å stille tenningstidspunktet,men for å få det korrekt må du ha ein tenningspistol....

du kan få det ca korrekt med å bare stille til den går fint,men dette er bare ca,og i de fleste tillfeller blir det litt for seint tidspunkt,så du rissikerer tenningsbank og ettertenning.....men måten du gjør det på er å løse festeskruen som holder fordeleren fast til motorblokka,og vri på fordeleren til riktig punkt...dersom du får lånt deg eller kjøpt ein pistol,klarer du nok dette fint tenker eg :)

Lenke til kommentar

87 sierra har alltid hatt store problemer med forgasseren, og det er vanskelig og kostbart å få dette bra. Du løser det enklest ved å dra til en bilopphugger å kjøpe en god gammel weber 32/36 fra taunus eller granada. Du måda også ha med innsuget fra samme bil ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...