Tumbleweed Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Ok, jeg er sylfersk med Blu Ray. Jeg har skaffet meg en Blu Ray-spiller og er veldig fornøyd med alt, rent bortsett fra at jeg ikke finner ut av om jeg kan fjerne de svarte feltene øverst og nederst i bildet. Har prøvd de innstillingene jeg fant logiske både på tv og spiller uten hell. (TV og BR-spiller er Samsung). Er det bare sånn, eller har jeg oversett noe? (er forøvrig så fersk at jeg bare har testa på to BR-filmer: Iron Man og Benjamin Button (som var en skuffelse av dimensjoner. Hjelper ikke med superbilde om filmen er en tregtflytende kvasi-ripoff av Forrest Gump) Edit: butterfingers Endret 7. juli 2009 av Tumbleweed Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Problemet ditt er nok at BD er spilt inn i et forhold i 2,35:1 (21:9) mens tv'en er i 16:9. Du kan nok gå inn på Zoom på tv'en din og stille den inn til å strekke bildet i høyden, men da blir det ofte veldig feil. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Aha... så det vil se likedan ut uansett hvilket oppsett/komponenter man bruker? Hvis så er det jo ikke noe galt. Bare irriterende...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå