Ebeneser Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Det stemmer! Sjekkliste for journalistisk arbeide i det flerkulturelle Norge I Italia og Europa forøvrig har de begynt å si hva de mener. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Har du en oversettelse? Lenke til kommentar
blackcurrant Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Lega Nord har vel helst hatt god hjelp av Berlusconi sitt medieimperium, heller enn noko sakleg grunnlag for å vere store. To Mr Berlusconi’s critics, the explanation of his popularity is quite different. It is that he is reaping the benefit of a long-term influence on the views of his compatriots that no contemporary politician can rival. Every Italian under 30 has grown to political maturity in a country where Mr Berlusconi and his family control half the television output, one of four national newspapers, one of two news magazines and the biggest publishing house. His hold on the media has changed attitudes and even the meaning of words. When he entered politics in 1994, few gave credence to his claim to be a victim of conniving communist judges; now it is widely believed. Fifteen years ago, an azzurro represented Italy in international sporting competitions and a moderato was a centrist. Today, an azzurro is somebody who represents Mr Berlusconi in parliament; a moderato anybody who votes for him. Jeg leste en plass at avisene har sluttet å skrive at overgriperen var av utlandsk opprinnelse, fordi det ikke er politisk korrekt. (og dessuten ganske selvfølgelig )I stedet sier de ingenting om personens opphav, medmindre gjerningsmannen virkelig var norsk. Kun hvis han var norsk, skriver de overgriperens nasjonalitet. Men er dette sant? Kan man da anta at hver gang en stor avis eller TV-kanal sier at en kriminell handling er begått, og de ikke spesifikkt sier at gjerningsmannen var norsk, så er det en utlending? /me holder øyne og ører åpne... Det stemmer ikkje med mi lokalavis. Den har ein annan politikk, og er forsåvidt ikkje spesielt begeistra for FrP heller. Endret 9. juli 2009 av blackcurrant Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Det stemmer! Sjekkliste for journalistisk arbeide i det flerkulturelle Norge I Italia og Europa forøvrig har de begynt å si hva de mener. http://img156.imageshack.us/img156/6500/420pxlegaposter.jpg Du sammenligner en politisk reklame med norske aviser i dette tilfellet, prøv igjen. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Sammenligner ikke noe som helst jeg, jeg sier det som det er, sjekklisten var en respons til det siste innlegg på forrige side. Prøv igjen selv du, du får det nok til snart skal du se Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) I Italia er aviser og politisk reklame to sider samme sak. Silvio Berlusconi lager avisene, og fyller dem med hva han vil. Endret 9. juli 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Integreringen i Norge = fail! Dagbladet nylig: "Her knivstikkes fulle menn for en mobiltelefon" http://www.dagbladet.no/2009/07/09/nyheter...d/oslo/7128753/ - Kan ikke være overaltGjerningsmennene er i all hovedsak unge menn, og et stort flertall har innvandrerbakgrunn. Av de 55 pågrepne i det intensive prosjektet på Grønland var bare fire etnisk norske, ifølge Gjengedal. - Det eneste som nytter er å gjøre pågripelser og få domfellelser i sakene. Hvis de lykkes én gang, fortsetter de til de blir tatt, sier politimesteren. Lenke til kommentar
anonymah Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Fy faen dere burde skamme dere! Dere dømmer disse guttene uten å i det heletatt kjenne de. Jeg kjenner både de OG jenta, og jeg kan trygt si at de siktede er uskyldige. Jeg vil ikke engang nevne hvordan hun jenta er.. Så ikke kom her og fortell at åååh de kommer til å få så mild straff. klart de skal det, de skal ikke få noe straff i det heletatt. Klart , guttene kan ha gjort noe dumt, men voldekt hadde de aldri blandet seg inn i. Jeg personlig kjenner alle guttene utrolig godt, og vet de aldri ville funnet på noe sånt. Så ikke døm saken og kall jenta så uskyldig liten pike, og at live thennes er ødelagt når dere absolutt okke vet sitasjonen. Og dere har ikke tenkt på at jenta muligens hadde gjort dette frivillig? Og grunnen til at hun begynte å skrike etter voldtekt var av frykt for hva foreldrene hennes skulle si etter å ha hatt seg med 5 stykker. Hehe, latterlig. Kan ikke fordra den jenta, og håper s iderlig hun begynner å si sannheten snart. Håper hun tar til seg litt fornuft. Endret 10. juli 2009 av anonymah Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Du er kanskje like usaklig som de andre, men du klarer i det minste å holde deg til trådens tema... Sånn sett klarer du deg bedre enn de fleste andre, inkludert diskusjon.no's moderatorer. Lenke til kommentar
anonymah Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Du er kanskje like usaklig som de andre, men du klarer i det minste å holde deg til trådens tema... Sånn sett klarer du deg bedre enn de fleste andre, inkludert diskusjon.no's moderatorer. jeg vet ikke om det svaret var til meg. men iallfall, jeg synes det er dumt av de andre å skulle dømme disse guttene. Personlig synes jeg det er latterlig å angripe disse på denne måten. Jeg VET de er uskyldige, men uheldigvis får ikke jeg gjort noe spesiellt med det. Synes det er så latterlig av jenta å kunne juge om voldtekt også. Men JEG vet iallfall at guttene er uskyldige Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Vel, i denne tråden er det tydeligvis fritt fram å forhåndsdømme så mye man vil, så du er blant likesinnede. Sett bort fra at resten har forhåndsdømt de mistenkte som skyldige, selvsagt. Lenke til kommentar
anonymah Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 leste også litt rundt på nettet der det sto ; ''Ifølge Næss har klienten forklart at det hadde vært fest i huset, men da politiet ankom, hadde jenta og flere andre gått til en annen fest – Min klient gikk og hentet henne. Og det var først da hun fikk øye på politiet og foreldrene sine, som også hadde kommet til boligen, at hun begynte å rope om voldtekt, sier Næss.'' ville jenta gått til en annen fest om hun hadde blitt voldtatt? Og det var først når hn fikk øye på foreldrene og politet at hun begynte å rope om voldtekt. Virker ikke det litt dumt? Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hvor søkt hadde det ikke vært om dette faktisk til all utrolighet skulle være en sak hvor forbryterne faktisk er uskyldige? Da kan man banne ræva si på at myndigheter og sosialistkoret bruker dette som et eksempel på at "forhåndsdømming" er feil og at vi kun trenger mere "integrering" og "dialog" Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Ble litt vell personlig her nå... Denne saken er ikke avgjort og det kan bli en dom såvell som en frifinnelse, det er det ingen av oss som vet eller som har rett til å avgjøre her. Saken er dessuten veldig ny så de fleste detaljer rundt den er ikke blitt redegjort for. Jeg ser heller denne saken som en eksemplifisering og utløsende for den overordnede diskusjon om innvandringspolitikken i Norge. Derfor skrev jeg også at denne tråden kom til å skli over til dette, da det er det folk flest her interesserer seg for, ikke en enkeltsak på fest. Denne hendelsen er bare med på å gi ekstra fyring rundt innvandringsdebatten da folk blir oppgitt av å lese om slike hendelser. Jeg synes derfor vi bør spore over på å diskutere innvandringspolitkk og ikke hvorvidt en enkelthendelse er sann eller ikke, det er opp til politi og rettsvesnet å avgjøre. Denne tråden kan f.eks. brukes: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1128199 Vi har et innvandringsproblem i Norge og de største rasistene er de som benekter, latterligjør eller lukker øynene for dette! Endret 10. juli 2009 av Jens72 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Denne tråden stenges midlertidig for opprydding. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Da har undertegnede fjernet 27 innlegg som inneholdt rasisme, latterliggjøring, personangrep, off topic, brukerdiskusjon, rasediskusjon og så videre. Dette er en tråd der man debatterer at fem gutter er siktet for gruppevoldtekt. Det er en alvorlig sak. I så måte er det ok å poste om man kjenner dem, til deres forsvar. Og det er et poeng i det - disse fem er ikke dømt ennå. Vel. Omde er skyldige eller ei er ikke opp til oss å beslutte, det er opp til retten. Men det betyr heller ikke at vi kan nekte folk å påstå at de trolig er skyldige. På samme måte som en venn kan forsvare dem kan noen velge å angripe dem. Det er slik ytringsfriheten er. Men denne tråden skal ikke, jeg gjentar ikke, skli ut i en innvandringsdebatt, det har vi forbausende mange andre områder for. Denne gangen lar jeg folk slippe med denne advarslen, jeg vet veldig godt at det er svært lett å hisse seg opp over ting som blir veldig personlige og/eller rører ved dype overbevisninger. Men dere er advart, jeg vil ikke se slikt i fortsettelsen. Forstått? Tråden gjenåpnes. Reaksjoner på moderering tas som vanlig via PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hvorfor er det nesten drap? jeg hører folk si dette - men ingen kan begrunne hvorfor det er nesten det samme som å ta livet av en person. Fordi en voldtekt kan, og da legger jeg vekt på kan, være svært traumatiserende for offeret. Mange får store psykiske plager, går inn i dype depresjoner og kan få sterkt redusert livskvalitet etter slike overgrep. Selvfølgelig takler alle det forskjellig, men det er ikke sjelden man hører om voldtektsofre som forteller om både depresjoner, selvmordsforsøk, frykt, paranoia og isolering. Derfor vil jeg kalle det nesten-drap. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hvorfor ikke bare sammenligne det med tortur istedenfor? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hvorfor ikke bare sammenligne det med tortur istedenfor? Hmm. Jo, det kan man nok godt gjøre. Jeg vil tro det oppleves som tortur både mens voldtekten pågår og når man må hanskes med den i ettertid. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Fy faen dere burde skamme dere! Dere dømmer disse guttene uten å i det heletatt kjenne de. Jeg kjenner både de OG jenta, og jeg kan trygt si at de siktede er uskyldige. Jeg vil ikke engang nevne hvordan hun jenta er.. Så ikke kom her og fortell at åååh de kommer til å få så mild straff. klart de skal det, de skal ikke få noe straff i det heletatt. Klart , guttene kan ha gjort noe dumt, men voldekt hadde de aldri blandet seg inn i. Jeg personlig kjenner alle guttene utrolig godt, og vet de aldri ville funnet på noe sånt. Så ikke døm saken og kall jenta så uskyldig liten pike, og at live thennes er ødelagt når dere absolutt okke vet sitasjonen. Og dere har ikke tenkt på at jenta muligens hadde gjort dette frivillig? Og grunnen til at hun begynte å skrike etter voldtekt var av frykt for hva foreldrene hennes skulle si etter å ha hatt seg med 5 stykker. Hehe, latterlig. Kan ikke fordra den jenta, og håper s iderlig hun begynner å si sannheten snart. Håper hun tar til seg litt fornuft. Med all respekt - men din kjennskap til de tiltalte taler ikke for din uavhenighet. Du presenterer et kameratslig syn på de tiltalte, det er et farget syn, og således som kilde veldig liten, om noe verdi om en skal stole på det. Noen få her har prosedert på deres bakgrunn osv - men majoriteten av oss, har fatisk holdt oss avventende ettersom dette er en ord mot ord sak. Du er kanskje like usaklig som de andre, men du klarer i det minste å holde deg til trådens tema... Sånn sett klarer du deg bedre enn de fleste andre, inkludert diskusjon.no's moderatorer. jeg vet ikke om det svaret var til meg. men iallfall, jeg synes det er dumt av de andre å skulle dømme disse guttene. Personlig synes jeg det er latterlig å angripe disse på denne måten. Jeg VET de er uskyldige, men uheldigvis får ikke jeg gjort noe spesiellt med det. Synes det er så latterlig av jenta å kunne juge om voldtekt også. Men JEG vet iallfall at guttene er uskyldige Du vet ikke noe - du var der, men så du det hele? Kan du bevise ovenfor oss dette? Hvorfor skal vi ta ditt ord som vektigere enn andres i saken? Du er jo tilsynelatende farget til tiltaltes fordel? Jeg sier ikke du tar feil - men jeg sier du presenterer, og prøver å påtvinge oss en sannhet, som jeg ikke kan se belegg for, like lite som jeg kan se hos andre som har prøvd seg. Jeg forholder meg avventende, men registrerer med en interesse de kontraster som dukker opp her. Hvorfor er det nesten drap? jeg hører folk si dette - men ingen kan begrunne hvorfor det er nesten det samme som å ta livet av en person. Fordi en voldtekt kan, og da legger jeg vekt på kan, være svært traumatiserende for offeret. Mange får store psykiske plager, går inn i dype depresjoner og kan få sterkt redusert livskvalitet etter slike overgrep. Selvfølgelig takler alle det forskjellig, men det er ikke sjelden man hører om voldtektsofre som forteller om både depresjoner, selvmordsforsøk, frykt, paranoia og isolering. Derfor vil jeg kalle det nesten-drap. Du er morsom nå - det du beskriver kunne vært resultat av flere forskjellige diagnoser, eller hendelser. Mobbing, overgrep, alkoholiserte fordeldre,ulykker osv osv....Jeg ser ikke noen roper nesten-drap når noen mobbes ihjel nærmest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå