Gå til innhold

fem gutter siktet for gruppevoldtekt på Romerike

Anbefalte innlegg

Hva skal man gjøre dersom det er snakk om barn, oppvokst i Norge?

Jo, da må man jo se på hva som er årsaken til at de har lært dette kvinnesynet.

Kan det ha sammenheng med at foreldrene da har innprentet i de at "alle norske jenter er horer", og fortalt de at jenter uten hijab fritt kan voldtas da de er horer?

Man må gjøre noe, det er helt sikkert. Og man må bli mer løsningsorienterte i stedet for å bare trekke på skuldrene i antirasismens navn.

Siden du vil vi skal være løsningsorientert så kan det være en ide at slike foreldre mister foreldreretten sin så de ikke klarer å ødelegge barna sine. Om dette her i det heletatt er tilfellet.

Å påpeke flåsete argumenter kan jeg ikke kalle å trekke på skuldrene i antirasismens navn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud !!!!!

Hvor mange liv skal bli ødelagt før DUMME, NAIVE OG TAFATTE NORSKE POLITIKERE skal klare å fikse integreringspolitikken i dette landet. Man sier at guttene er muslimer. "Stigmatisere" er et ord som dukker opp. SELVFØLGELIG har det noe å si, fordi de aller fleste muslimer kommer fra en kultur hvor man undertrykker kvinner. Somaliske menn ( de aller fleste somaliere er muslimer ) ser på det å gruppevoldta en kvinne som en sosialt bindene aktivitet kamerater imellom. Fordi norske politikere ikke har klart å gå i mot "antirasist-anklagene", så får for eksempel denne stakkars jenta gjennomgå for det. Jeg blir både sint og frustrert hver gang noen prøver å argumentere med kulturkræsj og mislykket integreringspolitikk for så å bli møtt med anklager om rasisme.

Det er ikke det det handler om!!!

Jeg er medlem av FrP, og når jeg leser saker som denne blir det lettere og lettere å vinne diskusjoner. Stolt av å stemme FrP, FLAU OG OVERGITT over MANGELEN PÅ BALLER i norsk politikk. Det er INGEN nasjonal følelse lenger.

Hilsen en skuffet og frustrert Freddy

Lenke til kommentar

Skal man ikke kunne reagere når man her regner det som en selvfølge at alle voldtektsmenn fra utlandet er muslimer?

Hvem har nevnt rasisme, forresten?

Jeg synes det er snodig hvordan man blir beskyldt for å slenge rundt seg med anklager om rasisme, når det man egentlig reagerer på fordommene og spekulasjonene som blir framstilt som fakta.

Lenke til kommentar

Her ser man et meget bra eksempel på problemet som hindrer oss i å gjøre noe med dette, fem innvandrere gjengvoldtar en mindreårig jente, og så fokuserer folk på at det er "galt" å antyde at dette er et muslimkulturelt problem.

Fortsetter det slik går dette landet på dunken fortere enn noen kan forestille seg.

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

Ja, tenk så forferdelig at ikke alle fordømmer "muslimer" når noe fælt som dette skjer; er det så nøye at vi ikke kjenner fakta?

Stygg sak. Det er kanskje på høy tid at den kriminelle lavalderen endres. Ikke at jeg tror barn blir snillere av å bli puttet i fengsel, men når man utmerket godt vet hva man gjør og absolutt burde vite at det er galt... så blir det ikke riktig hvis alderen lar en slippe unna en tilstrekkelig streng straff.

Edit: Ok, så var de 15-17 år, men avsnittet blir stående som en generell kommentar.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar
Dette er en gjeng utlendinger. Garantert.

Kan ikke se for meg at en gjeng norske 15 åringer gruppevoldtar.

Når det sagt så roter unge jenter seg bort i mye rart, det må jeg si.

VElkommen til Trøndelag. (altså, her vet Trøndere [ekte etniske, ariske norske om du vil] å voldta fjortisser som drikker til de glemmer, en hæslig kultur, i tillegg vet jentene å anmelde i tide og utide, falske anmeldelser for gud veit, oppmerksomhet kanskje? Det gjør i allefall jobben til snuten VANSKELIG. Fordi de virkelig hæslige sakene blir vanskelig å verifisere i og med at man vet aldri om det faktisk har skjedd eller ikke.

Endret av Bata
Lenke til kommentar

Som vanlig velter skap-rasistene frem og roper om borgervern og strengere straffer, uten åpenbar vilje til å sette seg noe som helst inn i saken.

1. Saken er basert på den ene sidens anmeldelse og politiets uttalelser i avisen. Som vanlig tar skap-rasistene utgangspunkt i at da er det selvsagt sant alt som står.

2. De mistenkte er mindreårige. Da hjelper det lite å rope om "strengere straffer". Selvsagt må barnevernet på banen og gjøre det som er riktig om det viser seg at de er skyldige. (Edit: Opplysninger på flere nettaviser er oppdatert og det kommer nå frem at de mistenkte er i straffbar alder).

3. Det /er/ et problem at det i enkelte kulturer er andre holdninger til seksualitet og i den grad dette fører til slike hendelser. Samtidig er det viktig å huske at de aller fleste fremmedkulturelle /ikke/ voldtar, akkurat som at de fleste norske gutter ikke gjør det heller.

4. De aller fleste muslimer ser med avsky på slike hendelser, akkurat som de aller fleste etnisk norske også gjør det.

5. Som vanlig prøver skap-rasistene å slå politisk mynt på dette ved å sette "dem" opp mot "oss". Det er feigt og uanstendig og dessverre alt for vanlig. Selvsagt skal vi ta problemene på alvor og selvsagt er slike hendelser totalt uakseptable. Men problemene løses ikke ved at skap-rasistene får misbruke dem til å fremme sin agenda.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

3: De fleste seksuelle overgrip begås av mennesker med ulik etnisk bakgrunn enn nordmenn. I og med at over 80% av menneskene i Norge er etnisk VELDIG overrepresentert i overgrepssaker. Det er ikke en tilfeldighet, og jeg forstår ikke at noen kan grave ned et så viktig problem. Å gjemme seg bak den supersolidariske og naive "ikke ta alle under en kam, mange greie utlendinger også"- holdningen, så kommer jentene våre fortsatt til å voldtas jevnlig. Jeg vil her referere til tidligere post; "Somaliske menn ( de aller fleste somaliere er muslimer ) ser på det å gruppevoldta en kvinne som en sosialt bindene aktivitet kamerater imellom".

5: Kaller du meg skaprasist ? Jeg er ikke rasist i det hele tatt. Og jeg beinner meg ikke i et skap. Skulle jeg vært rasist, hadde jeg ment andre mennesker var mindre verdt. Dette basert på RASE, derav ordet RASist. Jeg er ikke i mot andre raser; tvert i mot. Jeg har mange venner som ikke er etnisk norske.

Men det er akkurat slike handlinger jeg var så forbanna på da jeg skrev forrige post. "Som vanlig prøver skap-rasistene å slå politisk mynt på dette ved å sette "dem" opp mot "oss". "

Kriminalitet blandt våre nye landsmenn er et STORT problem, det er barnslig og uansvarlig å si noe annet. Spesielt overgrepssaker mot kvinner har nådd et kritisk nivå. Og du vil hva...? Være solidarisk ?

Tenke på "alle" ? Hvem setter DU høyest,KJEKLULF ? De norske kvinnene som er født i dette landet, eller de somaliske mennene som kommer etterpå ?

Mvh FlinkeFreddy

Lenke til kommentar
http://www.nettavisen.no/nyheter/article2663177.ece
Saken involverer fem unge gutter og en ung jente.

Hendelsen skal ha skjedd 28. juni.

- Politiet ble tilkalt om kvelden 28. juni, og pågrep fem unge gutter. De er siktet for voldtekt av en ung jente, sier fungerende kriminalsjef

Men så kommer det mest sjokkerende:

På grunn av sin lave alder ble de antatte overgriperne løslatt etter avhør.

HEIA NORGE!

Det er umiddelbart to ting jeg tenker på:

-vedder 10000 kroner med hvem som helst på at gjerningsmennene er fremmedkulturelle

-ser for meg at de får et klaps på skuldra, to puter under armene hver, og liten reell straff

Kjør diskusjon. (NB! Vær saklig, ellers kommer nok moderator og sletter eller låser, de er jo livredde for "rasisme"..)

Hvorfor er det sjokkerende at personer i alder 15-17 år IKKE fengsles?

1. Det vil være i strid med barnekonvensjonen artikkel 37

2. Det vil være i strid med gjeldende domspraksis

3. Det er ikke siste utvei i saken da det ikke var fare for bevisforspillelse i følge påtalemakten

En er definert som barn inntil en alder av 18 år - etter det er en voksen.

Fremmedkulturelle er per definisjon andre fra andre kulturer enn oss - i dagens samfunn, så vil det rent praktisk medføre en stor del av befolkning, oddsen for at du har rett er således særdeles stor.

Dette er en gjeng utlendinger. Garantert.

Kan ikke se for meg at en gjeng norske 15 åringer gruppevoldtar.

Når det sagt så roter unge jenter seg bort i mye rart, det må jeg si.

Eh? Hvordan skal man tolke det, egentlig?

Forøvrig er det nok dessverre slik at gruppementalitet er en farlig, farlig ting for alle mennesker, enten de er fra Somalia eller Sandnes.

At det blir lav straff i denne saken er det vel liten tvil om. Men det er ikke fordi gjerningsmennene er av utenlandsk opprinnelse, det er fordi voldtektssaker ikke tas alvorlig nok. Jeg er enig med Storberget når han sier voldtekt er nesten-drap. For det er det. Og det bør slås ned på langt hardere. Langt, langt hardere.

Hvorfor er det nesten drap?

jeg hører folk si dette - men ingen kan begrunne hvorfor det er nesten det samme som å ta livet av en person.

Kom igjen her a. Vi har med utenlandske gutter å gjøre, kultur unknown, mest sannsynlig muslimer, som vi vet har et kvinnesyn fra middelalderen.

:)

Godt å se du drar fordommene dine med i diskusjonen uten fnugg av belegg for å hevde annet enn at de er utenlandske.

Her ser man et meget bra eksempel på problemet som hindrer oss i å gjøre noe med dette, fem innvandrere gjengvoldtar en mindreårig jente, og så fokuserer folk på at det er "galt" å antyde at dette er et muslimkulturelt problem.

Fortsetter det slik går dette landet på dunken fortere enn noen kan forestille seg.

Selvfølgelig er det galt å automatisk si det er muslimer fordi det passer ens agenda best. Jeg bestrider ikke muligheten, jeg bestrider utelukkende faktum at enkelte later til å pålegge andre fasit det ikke finnes belegg for. På den andre siden viser artiklene som er publisert i saken et særdeles spredt bildet av hendelsesforløpet - at en automatisk tar jentas ord for sannhet er inntil videre betenkelig.

Jeg sier ikke av fare for å kaste stein i glasshus at hun har løyet - jeg sier at enkelte her er usedvanlig enøyd i saken, og som alltid melker den for egne idealistiske og politiske motiver, uten å vurdere situasjonen, at det en faktisk baserer seg i hovedsak på er en kjent tabloidavis. (Hence; den skriver for å selge mest mulig, og kildeverdien er tilsvarende)

3: De fleste seksuelle overgrip begås av mennesker med ulik etnisk bakgrunn enn nordmenn. I og med at over 80% av menneskene i Norge er etnisk VELDIG overrepresentert i overgrepssaker. Det er ikke en tilfeldighet, og jeg forstår ikke at noen kan grave ned et så viktig problem. Å gjemme seg bak den supersolidariske og naive "ikke ta alle under en kam, mange greie utlendinger også"- holdningen, så kommer jentene våre fortsatt til å voldtas jevnlig. Jeg vil her referere til tidligere post; "Somaliske menn ( de aller fleste somaliere er muslimer ) ser på det å gruppevoldta en kvinne som en sosialt bindene aktivitet kamerater imellom".

5: Kaller du meg skaprasist ? Jeg er ikke rasist i det hele tatt. Og jeg beinner meg ikke i et skap. Skulle jeg vært rasist, hadde jeg ment andre mennesker var mindre verdt. Dette basert på RASE, derav ordet RASist. Jeg er ikke i mot andre raser; tvert i mot. Jeg har mange venner som ikke er etnisk norske.

Men det er akkurat slike handlinger jeg var så forbanna på da jeg skrev forrige post. "Som vanlig prøver skap-rasistene å slå politisk mynt på dette ved å sette "dem" opp mot "oss". "

Kriminalitet blandt våre nye landsmenn er et STORT problem, det er barnslig og uansvarlig å si noe annet. Spesielt overgrepssaker mot kvinner har nådd et kritisk nivå. Og du vil hva...? Være solidarisk ?

Tenke på "alle" ? Hvem setter DU høyest,KJEKLULF ? De norske kvinnene som er født i dette landet, eller de somaliske mennene som kommer etterpå ?

Mvh FlinkeFreddy

Har du belegg for påstanden i nummer 3 om at gruppevoldtekt ansees som sosialt bindende?

Lenke til kommentar
Trenger ikke å stigmatisere for å vedkjenne fakta. Vi vet at ikke-vestlige innvandrere står bak alle anmeldte overfallsvoldtekter

Overfallsvoldtekter utgjør bare en liten brøkdel av det totale antallet voldtekter i Norge.

La oss se på det totale antallet overfallsvoldtekter i Norge:

2006: 7

2007: 20

2008: 14

Hvis vi så ser på at politiet estimerer at mellom 8000 og 16000 voldtekter eller voldtektsforsøk begås i Norge per år, så ser vi at overfallsvoldtekter er en svært liten del av dette.

Samtidig viser forskning og statistikk at voldtekter begås som aller oftest av partnere eller bekjente.

Konklusjonen vi kan trekke fra dette er at sjansen for at en innvandrer vil voldta en etnisk norsk person er svært lav, pga. tendensen til å voldta folk man allerede er sosialt relatert med. Sjansen for at dette er en overfallsvoldtekt er igjen mye lavere.

Samtidig er det her snakk om kun en håndfull overfallsvoldtektsmenn, som har voldtatt gjentatte ganger. Det vil altså si at om man får buret inne disse folkene (antageligvis er det snakk om 5 til 10 personer), så vil overfallsvoldtektene forsvinne.

Dette er noe man bør ta med seg i bakhodet, før man velger å svelge skremselspropagandaen.

Edit: Jeg noterer meg også, at antagelsene og spekulasjonene i denne tråden florerer. Plutselig er ikke normale norske rettsprinsipper så interessante lenger. De samme rettsprinsipper som gjerne blir brukt til å forsvare anklager mot ekstreme rasister.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

En ting jeg lurer veldig på er hvorfor forbrytelser blir forsvart med at det samme blir gjort av nordmenn. Hvorfor skal vi importerer mer kriminalitet enn hva vi allerede har? Hvorfor? Og hvorfor skal vi tilate knivstikking bare fordi det blir gjort værre ting som drap med pistol?

Ved innvandring kan vi selv bestemme hvem vi vil ha inn, og vi kan dermed filterere grupper som har mindre sannsynlighet for å foreta kriminelle handlinger og heller være en ressurs for landet (Og ja uansett hvor lite opplyst eller politisk korrekt du er så kan en faktisk forespeile dette f.eks. v.h.a. utdanningsnivå). Jeg skulle ønske Norge kunne bedrevet en slik politikk i større grad fordi det er så mange innvandrere som gjerne vil komme til Norge og gjøre en bedre innsats enn gjennomsnittsnordmannen.

Derfor kaller jeg folk som roper om rasisme i ny og ne for rasister, fordi det er faktisk de som hindrer personer som er annerledes å få komme til i samfunnet vårt. Dette er rasister jeg kunne ønske forstod litt mer hvor ødeleggende det er for et samfunn at kriminelle handlinger blir forsvart og ignorert til det uendelige. Tro det eller ei rasister, men det er veldig mange som vil komme til Norge og gjøre en god innsats her men de mangler familiebånd eller venner fra midt-østen-området som kan hjelpe de. Og dere rasister hindrere de i å slippe til fordi dere står for en ensformig tankesett om hvem vi vil ha i vårt samfunn. Tenk over det en gang til. Tenk på alle fra små land i Asia eller mellom-amerika uten mye støtte i Norge som aldri får sjansen til å komme hit pga. rasister som dere som forsvarer idioter som ødelegger for de! Ta dere en tur ut i verden og se på hvor mange som kunne ønske at de kunne få tilgang til å studere i Norge, eller bare det å få en anstendig betaling for et anstendig arbeid slik det er i Norge. Dere lever i en naiv boble i politisk korrekte Norge fordi dere har råd til å gjøre det i dag pga. andre sitt arbeid, uten forståelse for hvorfor dere kan gjøre det eller hvordan samfunnet vil være om 50 år. Og her sitter dere og skjønner ikke hvor rasistiske holdninger dere selv har i det hele. Slutt å kneble meninger med å rope rasisme, fordi dere er rasister i måten dere forsvarere kriminelle innvandrere ved å hindre innvandrere som mange andre her i landet ønsker velkomne. Jeg og mange nordmenn, innvandrere og utenlandske bekjente er dritt lei slike rasister!

Vi kan ikke bestemme hvem som skal bli født her i landet, men vi kan bestemme hvem vi skal slippe inn! Kan folk begynne å forstå dette og slutte med alt det politisk korrekte tullet fordi det florerer med ignoranse i denne tråden. Man lukker øynene for ting en ikke vil innse (f.eks. må en ha det trykket inn med teskje at det var innvandrere i denne tråden selv om det ble linket til det i en av de første postene og sagt at det ble gjort slik at vi slapp slik spekulering og blindekjøring. Men hjalp det i det hele tatt? Selvfølgelig ikke mot folk som går på autopilot her i meninger).

Denne saken er en enkelthendelse, og jeg snakker derfor generelt om innvandring og hvordan politkken framover bør føres. Det som er gjort er gjort og norske statsborgere skal behandles som norske statsborgere.

Forøvrig skal det nevnes at denne saken ikke er avgjort ref. artikkel i VG idag hvor de mistenkte overgriperne nekter. Dette er som sagt et enkelttilfelle og forandre overhodet ikke statistikken og hvordan en bør bedrive en mer aktiv innvandringspolitkk.

:)

Endret av Jens72
Lenke til kommentar
3: De fleste seksuelle overgrip begås av mennesker med ulik etnisk bakgrunn enn nordmenn. I og med at over 80% av menneskene i Norge er etnisk VELDIG overrepresentert i overgrepssaker.

Nei, dette er helt galt og et eksempel på faktaomgang som bare ødelegger en ellers viktig debatt. De fleste seksuelle overgrep begås /ikke/ av mennesker med ulik etnisk bakgrunn enn nordmenn. De fleste seksuelle overgrep begås av norske hvite nordmenn fra Norge, som er i nær relasjon til dem de begår overgrep mot.

Det vi vet er at fremmedkulturelle innvandrere er overrepresentert når det gjelder /anmeldte overfallsvoldtekter/ i Oslo (og muligens også andre steder). Dette er klart et problem og vi skal ikke stikke det under en stol. Samtidig må det være lov å minne om at de /aller/ fleste voldtekter som sagt skjer i nære relasjoner og at disse svært sjelden anmeldes (som Ratata skrev over).

Det er ikke en tilfeldighet, og jeg forstår ikke at noen kan grave ned et så viktig problem. Å gjemme seg bak den supersolidariske og naive "ikke ta alle under en kam, mange greie utlendinger også"- holdningen, så kommer jentene våre fortsatt til å voldtas jevnlig. Jeg vil her referere til tidligere post; "Somaliske menn ( de aller fleste somaliere er muslimer ) ser på det å gruppevoldta en kvinne som en sosialt bindene aktivitet kamerater imellom".

Den er ikke mer naiv enn "det er mange greie trøndere også" eller "eller det er mange greie nordlendinger også". Det er et viktig poeng om man skal ha en seriøs debatt som faktisk gir resultater. Å stigmatisere en hel gruppe (slik du gjør med somalske menn her) er rett og slett galt og unyttig om man skal bli tatt seriøst.

Og igjen: Som sagt før er det enkelte kulturer som har et vesentlig annet kvinnesyn og det er et problem vi /må ta på alvor/. Det gjør vi ikke ved å sette alle "dem" opp mot alle "oss".

Kriminalitet er et stort problem og jeg anser ikke kriminelle fremmedkulturelle for noe større problem enn kriminelle nordmenn. Det betyr /ikke/ at vi ikke skal gjøre det vi kan for å endre fremmedkulturelles holdninger på en del vesentlige områder.

Dessuten: Det er ingenting i statistikkene som tyder på at overgrep mot kvinner øker totalt sett (og det betyr ikke at vi ikke skal ta overgrep på alvor!) eller har "nådd et kritisk nivå" (et hvert overgrep er kritisk for dem som blir utsatt for det). Selvsagt skal vi ikke være "solidariske" mot overgripere, hvor tar du det fra? Vi skal gjøre alt det vi kan for å hindre et hvert overgrep, enten det begås av en fra Somalia eller en fra Toten. Vi skal gjøre det vi kan for å bekjempe kvinnefiendlige holdninger blant muslimer og vi skal ikke stikke under en stol at mange muslimer har svært kvinnefiendlige holdninger. Løsningen er imidlertid ikke å straffe alle dem som har legitimt krav om beskyttelse bare fordi noen begår overgrep. Like lite som vi straffer alle østfoldinger når en fra Fredrikstad begår et overgrep.

Mvh FlinkeFreddy

Når det gjelder mennesker setter jeg alle like høyt, så lenge de ikke utsetter andre for overgrep. Å sette noen mennesker over andre (utover sin nærmeste familie i noen situasjoner) er uttrykk for et menneskesyn som er fremmed for meg. Det betyr igjen /ikke/ at vi ikke skal straffe og utvise kriminelle utlendinger og gjøre det vi kan for å hindre overgrep!

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer veldig på er hvorfor forbrytelser blir forsvart med at det samme blir gjort av nordmenn. Hvorfor skal vi importerer mer kriminalitet enn hva vi allerede har? Hvorfor? Og hvorfor skal vi tilate knivstikking bare fordi det blir gjort værre ting som drap med pistol?

Hvis det er det du oppfatter det som så er det en feiltolkning av hva jeg mener. Det at andre gjør noe galt er /ikke/ et forsvar for noens overgrep. Vi skal /ikke/ tillate knivstikking fordi det blir gjort verre ting. Poenget med å vise til dette er å vise at overgrep og kriminalitet skjer i alle grupper, uavhengig av rase og bakgrunn. At det å stigmatisere og "legge skylden" på en hel er uredelig og fjerner fokus fra det som er viktig. Noe av det som /er/ viktig (som skrevet flere ganger) er å bekjempe kvinnefiendtlige holdninger og groteske holdninger til seksualitet som finnes blant mange fremmedkulturelle innvandrere.

Ved innvandring kan vi selv bestemme hvem vi vil ha inn, og vi kan dermed filterere grupper som har mindre sannsynlighet for å foreta kriminelle handlinger og heller være en ressurs for landet (Og ja uansett hvor lite opplyst eller politisk korrekt du er så kan en faktisk forespeile dette f.eks. v.h.a. utdanningsnivå). Jeg skulle ønske Norge kunne bedrevet en slik politikk i større grad fordi det er så mange innvandrere som gjerne vil komme til Norge og gjøre en bedre innsats enn gjennomsnittsnordmannen.

Jeg er både enig og uenig med deg i dette. På den ene siden er jeg enig i at utdanningsnivå kan si noe om risikoen for kriminalitet og sånn sett sørge for at de som kommer hit bidrar positivt til vårt samfunn. På den andre siden tjener det ingen at vi tapper disse landene for de med mest kunnskap og ressurser. Det er et dilemma uten noe klart svar i mine øyne (akkurat som bruk av barnearbeid hvor man kan argumentere både for og mot at dette er riktig i enkelte situasjoner).

Først og fremst må vi huske at det er mennesker vi har med å gjøre, og at vi (som et av få land i verden) har ressurser til å gi mennesker som virkelig har behov for det den beskyttelsen jeg mener de skal ha. Det betyr også at vi må bruke ressurser for å sørge for at de som får bli her virkelig /har/ reellt krav om beskyttelse, og at vi må jobbe internasjonalt for å dempe konfliktene i de landene hvor vi nå mottar mange flyktninger og asylsøkere fra.

Derfor kaller jeg folk som roper om rasisme i ny og ne for rasister, fordi det er faktisk de som hindrer personer som er annerledes å få komme til i samfunnet vårt. Dette er rasister jeg kunne ønske forstod litt mer hvor ødeleggende det er for et samfunn at kriminelle handlinger blir forsvart og ignorert til det uendelige. Tro det eller ei rasister, men det er veldig mange som vil komme til Norge og gjøre en god innsats her men de mangler familiebånd eller venner fra midt-østen-området som kan hjelpe de. Og dere rasister hindrere de i å slippe til fordi dere står for en ensformig tankesett om hvem vi vil ha i vårt samfunn. Tenk over det en gang til. Tenk på alle fra små land i Asia eller mellom-amerika uten mye støtte i Norge som aldri får sjansen til å komme hit pga. rasister som dere som forsvarer idioter som ødelegger for de! Ta dere en tur ut i verden og se på hvor mange som kunne ønske at de kunne få tilgang til å studere i Norge, eller bare det å få en anstendig betaling for et anstendig arbeid slik det er i Norge. Dere lever i en naiv boble i politisk korrekte Norge fordi dere har råd til å gjøre det i dag pga. andre sitt arbeid, uten forståelse for hvorfor dere kan gjøre det eller hvordan samfunnet vil være om 50 år. Og her sitter dere og skjønner ikke hvor rasistiske holdninger dere selv har i det hele. Slutt å kneble meninger med å rope rasisme, fordi dere er rasister i måten dere forsvarere kriminelle innvandrere ved å hindre innvandrere som mange andre her i landet ønsker velkomne. Jeg og mange nordmenn, innvandrere og utenlandske bekjente er dritt lei slike rasister!

Igjen: Det er /ingen/ som forsvarer kriminelle utlendinger. Det er /ingen/ som aksepterer overgrep begått av kriminelle utlendinger. Det vi sier er: Hold tunga rett i munnen og ikke straff alle for overgrep som noen begår. Jeg er også møkklei kriminelle utlendinger som ødelegger for de mange skikkelige hardtarbeidende fremmedkulturelle vi har her i landet.

Lenke til kommentar

Hipp hurra for multikultur, vi må importere enda flere innvandrere slik at vi i fremtiden får løst problemene vi har fått ved å ha for høy innvandring.

Integrering og dialog, det er det som trengs, samt oppretelsen av flere berikende asylmottak i knøttsmå bygder i utkant-norge, dette er positivt for lokalsamfunn og godt for kommunekassa, all forskning viser at alle verdens mennesker er like og at Norge er best i verden.

Lenke til kommentar

Har man ikke linket til en Dagbladet-artikkel som sier at de var utlendinger, alle fem?

Denne fordommen stemte faktisk. Har lest hele tråden nå.

http://www.dagbladet.no/2009/07/07/nyheter...litiet/7086237/

----------------

Tro det eller ei rasister, men det er veldig mange som vil komme til Norge og gjøre en god innsats her men de mangler familiebånd eller venner fra midt-østen-området som kan hjelpe de.

De som gjerne vil flytte til Vesten for å jobbe hardt og arbeide seg opp, slipper gjennom nåløyet og kommer inn i USA.

Norges grense er ikke filtrert, derfor får vi ofte de som ikke kommer inn i USA.

Bunnfallet slipper inn hit, like enkelt som de snille.

Om du er en mullah med mange liv på samvittigheten, taler det faktisk til din fordel, for da kan du si at du er forfulgt i hjemlandet, og være nærmest garantert innpass i Norge.

Jeg har et spørsmål... Hvilke andre land er det som faktisk følger de reglene FN har laget om asyl? Er det bare oss som ikke stiller krav?

Jeg sier ikke at vi må stenge grensene. Vi må bare filtrere den.

Det er hverken hudfargen eller den krydrede maten som plager meg. Det er de enkeltpersonene som tror at kona skal ligge i en kurv under kjøkkenbenken, og at det er ok å slå.

Ikke slipp dem inn før man har oppgradert operativsystemet deres.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Javisst må vi forbedre innvandringspolitikken vår. Problemet er at enkelte tar helt av i utfoldelsen av sine ønsker rundt dette.

Det er farlig, fordi vårt demokrati og våre egne folkerettsprinsipper kan forsvakes i iveren. Mange med ekstremistiske og totalitære holdninger ser at folk kan manipuleres ved hjelp av innvandringsproblemer som unnskyldning. Vi ser allerede at folk er såpass følelsesmessig engasjert i dette at de mister gangsynet, og har vanskelig for å klare å tenke i større nyanser enn "oss" og "dem".

Så la oss snakke om hva vi faktisk bør gjøre, istedenfor å misbruke tråder som dette for å nok en gang hisse hverandre opp med propaganda, sladder og manipulativ spekulering.

Lenke til kommentar

Jeg leste en plass at avisene har sluttet å skrive at overgriperen var av utlandsk opprinnelse, fordi det ikke er politisk korrekt. (og dessuten ganske selvfølgelig :roll: )

I stedet sier de ingenting om personens opphav, medmindre gjerningsmannen virkelig var norsk.

Kun hvis han var norsk, skriver de overgriperens nasjonalitet.

Men er dette sant?

Kan man da anta at hver gang en stor avis eller TV-kanal sier at en kriminell handling er begått, og de ikke spesifikkt sier at gjerningsmannen var norsk, så er det en utlending?

/me holder øyne og ører åpne...

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...