Gå til innhold

fem gutter siktet for gruppevoldtekt på Romerike


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kom igjen her a. Vi har med utenlandske gutter å gjøre, kultur unknown, mest sannsynlig muslimer, som vi vet har et kvinnesyn fra middelalderen.

 

:)

 

Kjenner du dem? Eller...*sniff sniff* lukter det spekulasjoner og stigmatisering her?

 

Uansett, det forandrer ikke det faktum at også tvers igjennom etnisk norske mannfolk voldtar, de også. I store tall.

Lenke til kommentar

Trenger ikke å stigmatisere for å vedkjenne fakta. Vi vet at ikke-vestlige innvandrere står bak alle anmeldte overfallsvoldtekter, her er det bare å plusse 2 og 2 sammen. Vi vet at gjerningspersonene er relativt unge menn som kommer fra andre land. De er ofte asylsøkere og kommer ofte fra traumatiserte land eller land med et helt annet kvinnesyn enn vi har i Norge. Hva vi bør gjøre med dette er den virkelige debatten. At Nordmenn voldtar er en selvfølge, men en annen debatt. Her bør myndighetene iverksette tiltak og utvise der det er mulig.

 

:)

Lenke til kommentar
Kom igjen her a. Vi har med utenlandske gutter å gjøre, kultur unknown, mest sannsynlig muslimer, som vi vet har et kvinnesyn fra middelalderen.

 

:)

 

Er nok ikke alle muslimer som har et slikt kvinnesyn som du sikter til og det er temmelig teit å komme med et så sterotypisk utsagn.

 

Hvordan er du forresten så sikker på at dette ikke er etnisk norske gutter?

Lenke til kommentar

Vet vi noe mer enn at gjerningsmennene er av utenlandsk opprinnelse? Hvordan kan vi vedkjenne noen videre fakta utenfor det vi faktisk vet? Det blir spekulasjoner det, Robert. Tenk om de er svensker. Tenk om de er hvite. Kristne!

 

Ja, jeg er enig i at myndigheten bør iverksette tiltak. Og jeg mener voldtekt snart bør tas alvorlig av det norske rettsvesen. Det beste er selvsagt om gutter (og jenter) oppdras til å respektere andre mennesker som likeverdige. Tenk så flott verden hadde blitt, da. :fun:

Lenke til kommentar

Håper denne saken får ENORM medieoppmerksomhet. Det vil muligens være vanskelig for jenta, men kanskje det blir presset frem strengere straffer, lovendringer og prioritering fra politiets side.

 

Jeg vil foresten minne om tråden jeg startet for en stund siden. Gjelder pedofile overgripere, men den er jo aktuell også her.

Endret av FlinkeFreddy
Lenke til kommentar
Om du leser den refererte artikkelen 'Void- står det beskrevet at dette dreier seg om gutter av utenlandsk opprinnelse. Et minste krav bør være å sette seg inn i det man debatterer?

 

"følge politiet er alle de fem guttene av utenlandsk opprinnelse."

 

 

:)

 

Ah, jeg sjekket ikke Dagbladet artikkelen men det første det var linket til, takker for kilde.

 

Er uansett ikke noe grunn til å starte en smørekampanje mot muslimer.

Lenke til kommentar

Utlendinger som gjør sånt burde blitt sendt langt,langt bort, de har absolutt ingen verdens ting her i Norge å gjøre. Blir bare sykt irritert når jeg leser sånt, blir å stemme FRP neste gang ja

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Står det i det hele tatt noe om hva tro disse hadde? Det er uansett forferdelig for denne jenta, samt det at gjerningsmennene ikke virker til å få store straffen for det de har gjort og det er det saken dreier seg om.

Endret av -Void-
Lenke til kommentar
Trenger ikke å stigmatisere for å vedkjenne fakta. Vi vet at ikke-vestlige innvandrere står bak alle anmeldte overfallsvoldtekter, her er det bare å plusse 2 og 2 sammen. Vi vet at gjerningspersonene er relativt unge menn som kommer fra andre land. De er ofte asylsøkere og kommer ofte fra traumatiserte land eller land med et helt annet kvinnesyn enn vi har i Norge. Hva vi bør gjøre med dette er den virkelige debatten. At Nordmenn voldtar er en selvfølge, men en annen debatt. Her bør myndighetene iverksette tiltak og utvise der det er mulig.

 

:)

 

 

Dessverre lever vi jo nå i et land der meninger undertrykkes, den fri tale er kneblet.

Dersom man påpeker et problem blir man skjelt ut og kalt de groveste ting, under dekke av at det er antirasisme.

 

Det ER _FAKTISK_ et problem at fremmedkulturelle begår disse grove overgrepene, hvorfor har man da ikke lov til å snakke om det problemet?

Her må man bli LØSNINGSORIENTERTE, man er nødt til å treffe tiltak for å forsøke å stoppe disse voldtektene.

 

Det første som skjer når folk kommer til Norge bør være at de får GRUNDIG opplæring og undervisning i likestilling, lovgivning og kvinnesyn.

Så må samfunnet sørge for å gå inn med sterkere sanksjoner mot de som bryter våre normer, lover og regler.

 

Snart må vi ha endring, for dette her går ikke an.

Lenke til kommentar

Det er ingen som sier man ikke skal kunne utveksle meninger eller snakke om problemet. Men når man straks, på rimelig tynt grunnlag, konkluderer med at gjerningsmennene er muslimer, da vil jeg driste meg til å kalle det spekulasjoner. For det er det det er.

 

Når det er sagt, så er jeg fullstendig positiv til at man skal satse på bedre integrering av dem som flytter til dette landet.

Lenke til kommentar
Dessverre lever vi jo nå i et land der meninger undertrykkes, den fri tale er kneblet.

Dersom man påpeker et problem blir man skjelt ut og kalt de groveste ting, under dekke av at det er antirasisme.

 

Jeg har ikke skjelt ut noen. Hvem er det som har gjort det her?

 

Det ER _FAKTISK_ et problem at fremmedkulturelle begår disse grove overgrepene, hvorfor har man da ikke lov til å snakke om det problemet?

Her må man bli LØSNINGSORIENTERTE, man er nødt til å treffe tiltak for å forsøke å stoppe disse voldtektene.

 

Klart det er det, det er ingen som er uenig i det. Så lenge ingen gjør det til en smørekampanje mot en hel gruppe, der uskyldige og inngår, så er det greit.

 

Det første som skjer når folk kommer til Norge bør være at de får GRUNDIG opplæring og undervisning i likestilling, lovgivning og kvinnesyn.

Så må samfunnet sørge for å gå inn med sterkere sanksjoner mot de som bryter våre normer, lover og regler.

 

Snart må vi ha endring, for dette her går ikke an.

 

Disse her var barn virker det som, ikke så lett å vite helt hva man gjør med barn som gjør slikt. Er det snakk om voksne folk, som nettopp har fått innpass, bør de deporteres og fengsles i sitt eget land.

 

Eneste jeg forventer fra de er at de følger norsk lovgivning.

Endret av -Void-
Lenke til kommentar

Hva skal man gjøre dersom det er snakk om barn, oppvokst i Norge?

Jo, da må man jo se på hva som er årsaken til at de har lært dette kvinnesynet.

 

Kan det ha sammenheng med at foreldrene da har innprentet i de at "alle norske jenter er horer", og fortalt de at jenter uten hijab fritt kan voldtas da de er horer?

 

Man må gjøre noe, det er helt sikkert. Og man må bli mer løsningsorienterte i stedet for å bare trekke på skuldrene i antirasismens navn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...