Gå til innhold

fem gutter siktet for gruppevoldtekt på Romerike


Anbefalte innlegg

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2663177.ece

Saken involverer fem unge gutter og en ung jente.

 

Hendelsen skal ha skjedd 28. juni.

 

- Politiet ble tilkalt om kvelden 28. juni, og pågrep fem unge gutter. De er siktet for voldtekt av en ung jente, sier fungerende kriminalsjef

 

Men så kommer det mest sjokkerende:

På grunn av sin lave alder ble de antatte overgriperne løslatt etter avhør.

 

HEIA NORGE!

 

Det er umiddelbart to ting jeg tenker på:

-vedder 10000 kroner med hvem som helst på at gjerningsmennene er fremmedkulturelle

-ser for meg at de får et klaps på skuldra, to puter under armene hver, og liten reell straff

 

Kjør diskusjon. (NB! Vær saklig, ellers kommer nok moderator og sletter eller låser, de er jo livredde for "rasisme"..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En meget trist sak og en naiv norsk reaksjon på det. Jeg tror nok ikke disse overgriperne får så veldig streng straff, og jeg synes det er ufattelig trist hvordan et menneskeliv skal bli skadet på denne måten.

 

Og angående veddemålet ditt så var det nok helt riktig at det var ungdom med fremmedkulturell bakgrunn som stod bak (Noe det desverre var ganske lett å gjette seg til)

 

Selv om denne tråden er en enkelthendelse med enkeltindivider er jeg ganske sikker på at denne tråden sklir over til nok en innvandringsdebatt.

 

:)

Lenke til kommentar

Står ikke noe om hvorvidt de er norske statsborgere eller ikke(Skal være heldig hvis norsk media i det hele tatt skriver om bakgrunnen i disse naive politisk korrekte tider). Hvis de er norske statsborgere må og skal de behandles likt som alle andre borgere (Hvorvidt de skulle ha fått innvilget sitt statsborgerskap i første omgang er en annen diskusjon). Om de ikke er norske statsborgere burde det vært lover som lettere gjorde det mulig å sende ut kriminelle (f.eks. strafferamme >2år) og bortvisse de for framtidig innpass til landet.

 

:)

Endret av Jens72
Lenke til kommentar

Så vi slipper videre diskusjon om bakgrunn:

 

"Ifølge politiet er alle de fem guttene av utenlandsk opprinnelse. Det er sendt underretting til barnevernet for alle de fem."

 

http://www.dagbladet.no/2009/07/07/nyheter...litiet/7086237/

 

 

Det hele er en veldig trist sak og ett menneske er blitt hardt skadet. Jeg synes virkelig norsk lovverk bør bli strengere på en del saker, fordi mye framstår som veldig naivt i en globalisert verden.

 

:)

Endret av Jens72
Lenke til kommentar
Dette er en gjeng utlendinger. Garantert.

 

Kan ikke se for meg at en gjeng norske 15 åringer gruppevoldtar.

 

Når det sagt så roter unge jenter seg bort i mye rart, det må jeg si.

 

Eh? Hvordan skal man tolke det, egentlig?

 

Forøvrig er det nok dessverre slik at gruppementalitet er en farlig, farlig ting for alle mennesker, enten de er fra Somalia eller Sandnes.

 

At det blir lav straff i denne saken er det vel liten tvil om. Men det er ikke fordi gjerningsmennene er av utenlandsk opprinnelse, det er fordi voldtektssaker ikke tas alvorlig nok. Jeg er enig med Storberget når han sier voldtekt er nesten-drap. For det er det. Og det bør slås ned på langt hardere. Langt, langt hardere.

Lenke til kommentar

Tror det er mer å gjøre folk bevisste på noe jævlig trist som har skjedd i sommer med ei ung jente og som vi ikke skal akspetere at skjer i et samfunn.

 

Kanskje trådstarter kan definere hvis det er noe spesifikt

 

:)

Endret av Jens72
Lenke til kommentar
I dagens samfunn bør unge jenter helt klart bli mer beviste. Dette med tanke på fremferd og opptreden. Samt hvem de tilbringer sin tid med, hvor de går og hvordan de går, da med i henhold til kutyme og klesvalg. Dessverre.

 

:)

 

Det er vel kanskje heller gutter som bør bli mer bevisste på hvilke holdninger de har til jenter?

Lenke til kommentar
I dagens samfunn bør unge jenter helt klart bli mer beviste. Dette med tanke på fremferd og opptreden. Samt hvem de tilbringer sin tid med, hvor de går og hvordan de går, da med i henhold til kutyme og klesvalg. Dessverre.

 

:)

 

Det er vel kanskje heller gutter som bør bli mer bevisste på hvilke holdninger de har til jenter?

 

Helt enig med deg Martine. Men jeg tror at inntill flere gutter blir enige med oss så må jenter blir mer bevisste på hvordan dere opptrer også. Trist, men sant.

 

:)

Endret av Jens72
Lenke til kommentar
Helt enig med deg Martine. Men jeg tror at inntill flere gutter blir enige med oss så må jenter blir mer bevisste på hvordan dere opptrer også. Trist, men sant.

 

:)

 

Mulig. Jeg har faktisk ikke noen oppskrift på hvordan man skal bekjempe slike holdninger.

Men jeg vil helst styre unna undertrykkelse og følelsen av at det er jeg som er dumdristig når jeg går hjem fra byen om natta alene.

 

Ikke skyt meg for at jeg tenker høyt nå, men en tanke som slår meg, er at kvinner framstilles som sexobjekter i alle mulige medier og situasjoner. I kombinasjon med et noe skadd sinn og et ikke likeverdig syn på kvinner, er det jo ikke rart slike ting kan skje.

Lenke til kommentar
Det er vel kanskje heller gutter som bør bli mer bevisste på hvilke holdninger de har til jenter?

Selvsagt, men nå må vi ikke glemme hvilke gutter og hvilke kultur vi har med å gjøre. Dette er ikke snakk om oss etnisk norske gutter. Vi klarer heldigvis som oftest å styre oss, enn om også vi dessverre voldtar.

 

:)

Lenke til kommentar
Selvsagt, men nå må vi ikke glemme hvilke gutter og hvilke kultur vi har med å gjøre. Dette er ikke snakk om oss etnisk norske gutter. Vi klarer heldigvis som oftest å styre oss, enn om også vi dessverre voldtar.

 

:)

 

Refresh my memory; Hvilke gutter og hvilke kultur har vi med å gjøre, sa du?

 

Og jo, etnisk norske gutter voldtar i fleng, de også. Forskjellen er gjerne at de voldtar på fest, voldtar venninner, eller voldtar kjæresten, og at dette ikke får like stor oppmerksomhet som overfallsvoldtektene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...