Gå til innhold

Problem med driver/touchskjerm - video vedlagt! plz help

Anbefalte innlegg

Vel, jeg legger ved en video her som beskriver problemet mitt! Lurer dere på noen flere detaljer så bare spør... Er desperat etter å få denne touchskjermen til å virke :(

Har siste driver, skjermen virker fint som skjerm men når jeg kobler til USB for å kunne bruke touch skjer dette..:

Se filmen hos Youtube

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det denne enheten: http://www.lilliputweb.net/ts629.html ?

Har ikke samme skjerm, men jeg har hatt problemer med en ekstern enhet som skrur seg av og på samme måte. Mitt problem var at USB kabelens skjerm hadde litt overslag(?) i seg og produktet fungerte når jeg byttet ut USB kabelen. I et annet tilfelle var det for lite spenning i adapteret til enheten.

For å feilsøke ville jeg ha:

1. Prøvd enheten i en annen pc, helst stasjonær som kan ha bedre jordpotensiale på skjermkortet.

2. Hvis den feiler også der, prøv og bruk USB porten på Xbox360 som du har stående bak der uten å koble skjermen i.

3. Hvis den også skrur seg av på uten skjermkortet er det ganske sikkert noe galt med jordpotensialet i USB kontakten. Kan den byttes ut?

4. Hvis du har byttet USB kabel og den fortsatt feiler, ville jeg kjøpt en multiadapter (Claes Olson).

5. Hvis den fortsatt feiler er konklusjonen at enheten er defekt.

Gi feedback om hvordan det går ;)

Edit: Linkfix...

Endret av Largie
Lenke til kommentar

Takk for svar=)

Hmm. Interessant. Jeg prøvde nå på min stasjonære - and behold! Der funket i grunn alt som det skulle - foutenom at det så ut som skjermen viste "low bit" bilde..men det er vel kalibrering muligens.

Touch virket, ikke samme "koble til koble fra" problemet her.

Kabelen er spesiell.. Der er en slags "mini VGA" som sitter i skjermen, denne splittes til vanlig VGA OG USB. Og den har RCA gul/rød/hvit + en liten svart ut fra "mini VGA".

Så dette tyder kanskje på at noe er galt med Laptopen... any ideas?

Til info så fulgte det kun med amerikanske strømstøpsel, så jeg bruker strømkabelen til MyBook (ekstern harddisk).. Vet ikke om det har noe å si, den passer jo fint og de har vel stort sett lik kapasitet?

Planen er å ha laptopen gjemt i bilen og montere touchskjermen et sted.. så det forandrer kanskje litt på spenning osv...

Lenke til kommentar

Det du må passe på når du bytter strømadapter er at:

1. Spenningsnivå er likt

2. Strømnivå er likt

3. +/- på kontakten er likt (Tegning pleier og være skrevet på, + i center minus i ring rundt er "vanlig")

Feilen på den bærbare må være at USB porten fra den gir en spenning fra seg som er enten for høy eller lav eller at det går krypstrømmer i jord/skjerm fra den bærbare.

Hvis du skal ha en bilpc kunne kanskje en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=456067 vært mer praktisk?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...