sofiepett Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hei Jeg har en WD Mybook 1TB Essential Edition. Jeg har en mac og en pc med Windows XP, og ønsker å kunne kjøre NTFS på Macbook'en. Har tidligere innstallert Macfuse og NTFS-3G, og det har fungert fint, helt til idag. Når jeg skulle ta back-up av noen filer så ser jeg at jeg har bare tilgang til å lese, og ikke skrive. Jeg fjernet både Macfuse og NTFS-3G og innstallerte dem på nytt, men det funket ikke. Er det noen som kan hjelpe meg? Mvh. Sofie PS: Er ikke sikker på om denne tråden ligger riktig, så om det er feil, så bare flytt den Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 Hei, noen som kan hjelpe meg? Har nesten full harddisk og skulle gjerne ha tatt back-up på det jeg har. Jeg vil helst ikke formatere, og vet seriøst ikke hvordan jeg skal få det til.. mvh. Sofie Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Bruker du siste versjon av ntfs-3g? Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 Bruker du siste versjon av ntfs-3g? Ja, regner med at NTFS-3G 2009.4.4 er den nyeste. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Vet det kan oppstå problemer dersom disken ikke har vært skikkelig unmountet. Prøv å plugg den til XP-maskina og bruk "Safely remove hardware/trygg fjerning av maskinvare" før du plugger den til macen igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå