zero_talent Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Jeg og fruen sliter litt med å finne bil vi liker begge to. Hun vil ha en bil hvor man sitter høyt og har god lastekapasitet. Jeg vil ha en bil med lavest mulig forbruk og høy sikkerhet pga daglig jobbpendling på 6 mil. Har ca 200.000 til rådighet hvis vi legger godviljen til. Jeg har sett på VW Touran, men de er forholdsvis dyre hvis man skal ha en nyere utgave. Har noen forslag til andre biler hvor man sitter høyt (flerbruksbiler er vel mest aktuelt). Lenke til kommentar
Star Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Peugeot 809/ Citroen C8 er en rimelig bil med relativt god sikkerhet, god lastekapasitet og middels forbruk (HDI diesel og bensin). Grei oversikt, men konsoll og dash-oppsett faller ikke i smak hos alle Lenke til kommentar
rublings Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Peugeot 809/ Citroen C8 er en rimelig bil med relativt god sikkerhet, god lastekapasitet og middels forbruk (HDI diesel og bensin). Grei oversikt, men konsoll og dash-oppsett faller ikke i smak hos alle Og en forferdelig (!!) driftsikkerhet. Edit: Men når det er sagt er det veldig fine biler inni syns jeg, kan bli veldig lekkert med riktig utstyr. Endret 7. juli 2009 av rublings Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Peugeot 809/ Citroen C8 er en rimelig bil med relativt god sikkerhet, god lastekapasitet og middels forbruk (HDI diesel og bensin). Grei oversikt, men konsoll og dash-oppsett faller ikke i smak hos alle Citroen/peugeot har blitt bedre med årene, men ville heller ha valgt noe tysk/japse-ish. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Subaru Forester kan være noe å titte på. Får vel 05 modell for rundt 200k Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Mercedes Viano. Min mor er i alle fall meget fornøyd med sittestillingen (som er høy) og oversikten (som er god), og min far er meget fornøyd med drivstofforbruket (som er lavt) og lastekapasiteten (som er bra). Lenke til kommentar
zero_talent Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Takk for innspill! Vi har sett oss litt rundt og har snevra oss inn mot en 2005 Corolla Verso (jeg liker toyota, holder seg godt i pris, driftssikre og gode) og en 2006 Opel Zafira. Begge koster rundt 200K, Toyotaen har gått litt lenger og er litt dyrere, men jeg ser for meg at det er verdt det for å få driftssikkerheten til toyota. Dessuten har den innebygd navigasjon og ryggekamera, som appellerer til dingsefriken i meg:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå