Gå til innhold

[Løst]PHP/AJAX/MYSQL: Sette inn flere rader.

Anbefalte innlegg

Hei!

Lager en webside for en idrettsklubb, og skal lage en funksjon for å lage utøverprofiler.

Vil gjerne ha hele lagringsprosessen på en side.

En skal kunne skrive inn navn, fødselsdato osv i inputfelt. Det er enkelt og greit. Dette skal lagres i en tabell.

Jeg har laget en annen tabell som består av id (id til utøver), øvelse (hvilken øvelse det er snakk om) og resultat (resultatet på denne øvelsen). Denne tabellen skal lagre personlige rekorder.

Når brukeren har skrevet inn navn, fødselsdato osv skal han kunne legge til personlige rekorder, uten noe begrensning på hvor mange som skal legges inn. Ser for meg at man får opp en liten "subform" der en velger øvelse, og skriver inn resultat. Når en trykke ok, blir dette lagret (og kommer gjerne opp som tekst under), og formen er klar til å legge inn resultat nr 2, osv...

Noen som har noen tips hvor jeg skal begynne? Er ganske blank på Ajax, men kan endel php og mysql...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker Jquery med et prinsipp som dette:

<script>
 $(document).ready(function(){
	$.counter = "1"; 

$("input#add").click(function () { 
$.input = "<input type='text' name='" + $.counter + "'/>";
$.html = $("div#holder").html() + "<span id='" + $.counter + "'><br />" + $.counter + $.input + "</span>";
$("div#holder").html($.html);

$.counter++;
$("input#del").show();
});

$("input#del").click(function () { 
	$.counter--;
	$("span#" + $.counter).remove();
	if($.counter == "1") {
	$("input#del").hide();
	}

});

if($.counter == "1") {
	$("input#del").hide();
}

});
 </script>

og htmlkode som dette

<input id="add" type="button" value="add"/><input id="del" type="button" value="del"/> 
<div id="holder"></div>

Når jeg lagrer sender jeg counter i en hidden input, som taes imot og lagrer disse verdiene...

Endret av oya
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...