Jann - Ove Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Vel, økonomien min tillater ikke mer enn en grei lettsykkel. Både i forbruk, vedlikeholds og forsikringskostnader regner jeg med at en ny 4-takts lettsykkel slår en halvgammel litt tyngre sykkel med mye motor. Liker å kjøre forholdsvis rolig og innenfor fartsgrensene. Savner ikke motor selv om bilen jeg kjører er grovt undermotorisert. Så tror faktisk det kan være nok med en grei lettsykkel. Vurderer også moped, men har en stor mistanke om at det blir VELDIG kjipt når jeg er vant med bil. Endret 8. juli 2009 av Jann - Ove Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Vis du leser her NothinDoin™ , så ser du at han skal fra a til b, ikke trimme,skal bruke rundt 30k og ha utenbys turer, og totakter kan være veldig slitsom og kjøre til tider da man trenger endel turtall på de, da ville jeg ikke anbefalt aprilia rs som er totakt. Men selvfølgelig er det morsommere og kjøre totakt. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Vet ikke om noen av dere har vært i Bergen, for øyeblikket bor jeg ved Haukeland sykehus og går på skole like i nærheten. Snart flytter jeg til Askøy. Sykkelen kommer til å bli brukt mye bare til og fra trening/butikk/venner og mellom bergen vest/sør og også litt opp på Sandviken/Åsane muligens. Altså litt bykjøring og mye 50-sone. Men jeg har også tenkt å kjøre på motorvei når jeg kan og som sagt ta lengre turer enten til bekjente/familie i stavanger/oslo/tysnes men også bare på gøy, for å oppleve vei og natur. Det er viktig for meg at det er gøy å kjøre sykkelen, som tidsfordriv og at da turene blir betraktelig bedre. Men ha i fokus bykjøringen nevnt i første avsnitt, og om 2 takt ikke egner seg til dette vil jeg heller ha 4 takt. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Vis du leser her NothinDoin™ , så ser du at han skal fra a til b, ikke trimme,skal bruke rundt 30k og ha utenbys turer, og totakter kan være veldig slitsom og kjøre til tider da man trenger endel turtall på de, da ville jeg ikke anbefalt aprilia rs som er totakt.Men selvfølgelig er det morsommere og kjøre totakt. Uenig og enig.. Det er morsomt, men jeg ser det ikke som noe spessielt slitsomt.. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Her trykker jeg på ''siste 24 timer'' finner en tråd om en som lurer på det samme som meg, også finner jeg ut at han skal flytte til den lille øyen vår Hva er sjansen for det? Hvor på øyen flytter du då? On topic: Tror jeg går for moped siden det ikke er så aaalt for lenge til jeg kan kjøre rundt i en bil Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Vis du leser her NothinDoin™ , så ser du at han skal fra a til b, ikke trimme,skal bruke rundt 30k og ha utenbys turer, og totakter kan være veldig slitsom og kjøre til tider da man trenger endel turtall på de, da ville jeg ikke anbefalt aprilia rs som er totakt.Men selvfølgelig er det morsommere og kjøre totakt. Uenig og enig.. Det er morsomt, men jeg ser det ikke som noe spessielt slitsomt.. åltså det er gøy,men ikke i et par timer i strekk. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Smak og behag vel? Jeg syns det er fett Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Ofc, jeg syntes det er gøy og gire og slikt men hadde blitt temmelig lei etter 1 time eller 2:) Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Nå snakker dere om 4 takt skjønner jeg. Men er det mye vanskeligere å bruke 2 takt? Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Du må vell gire mye oftere på 2-taktere. Endret 8. juli 2009 av Kalars Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Får snakke med diverse folk om det, kanskje får jeg prøvd ut begge før jeg kjøper. Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Det burde du nok gjøre ja,men vis du skal ha totakt kan jeg anbefale en mito, du får de ned i 25000 for en grei en:) Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Link plix? Jeg vil ha en som går godt, er behagelig, er fin for en nybegynner (ikke mye finurlige greier som krever en god del kunnskap og erfaring), er rask og kraftig, ser bra ut og som jeg kan ha en person bakpå, en jeg slipper å ha masse masse vedlikehold på og en jeg kan ha glede av i flere år fremover. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg vet ikke om jeg skal velge racer eller noe annet. Har mest lyst på racer, men det virker upraktisk og vanskelig å ha en person bakpå, og jeg synes det hadde vært greit å ha muligheten til en bakpå ^^ Ellers tenker jeg på om jeg skal ha 2 takt eller 4 takt. Har skjønt at man får et større kick av å kjøre med 2 takt, men hva er egentlig baksidene? Større bensinforbruk, mer giring og mer vedlikehold. Kan noen gå mer inn i til hvilken grad det er mer giring og mer vedlikehold? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 null stress å ha noen bakpå "r" syklene, men jeg ville heller gått for en SM da, synes de er mer lekne, og om du velter koster det ikke all verden. "r" syklene er mer behagelige å kjøre langt med men vi er jo unge! er bare å bytte på hvilken rompeballe man sitter på Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Noen annen grunn til å gå for SM? Jeg synes racerne er så stilige.. De er vel raskere også. Har forresten sett på et par sykler, dere kan se her. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) SM`ene er lettere og akser derfor raskere med samme effekt, kortere giring gir også mer aks, men dette kan selvfølgelig dreves opp og ned på begge syklene. MYE lettere å dra wheelies og stoppies på SM også, lettere å legge ut ræva, begynner man å sli er det letter eå hente inn siden den er mykere. Jeg hadde lagt penga rett i en husky sm125: liggesykkel på 125cc blir liksom bare tull i mine øyne uansett Endret 9. juli 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Gidder du å legge den i spoiler? Den er jo fin, er ikke det, men racerne er SÅ mye stiligere. Men du sier den aksellerer fortere, og begge går vel findt opp i 90-100, så da vil jeg jo nesten si at SM'en er "raskest". Har den gode kjøreegenskaper? Behagelig å sitte på? 2 takt eller 4 takt? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) akser som et helvete med effektanlegg, helt ok uten, går bra på lavt turtall for å være 125cc totakt, ser mye fetere ut enn r-syklene når du setter de ved siden av hverandre i virkeligheten. behagelig å sitte/stå på for aktiv kjøring, men ikke for å sitte på i 4 timer, er jo en smal cross-sal. hatt både nsr og husky, ingen tvil om hva jeg hadde valgt om jeg skulle kjøpe igjen... kan slædde med bakhjulet, dra eeeevig lange stoppies, ligge helt nede på kanten av dekket på fullt jag uten at det er antydning til skummelt. Sm er overlegent i denne klassen imo. Endret 9. juli 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå