Joseph_G Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hei skal altså kjøpe min første bil og trenger hjelp til valg. Kriterier for bilen: Bakhjulstrekk Under 15000,- Lik form som den nedenfor Kommer jeg på mer vil jeg da sette på flere kriterier. Det jeg da vil vite er ingen spesiell link til en bil, bare vite modell og merke, det ville vært til stor hjelp. er det ellers noen i hedmarksområdet som selger en slik bil som treffer kriteriene så send meg gjerne en PM! Takker og bukker på forhånd :> Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Volvo 740/940 Nissan Laurel BMW, eldre 3- og 500 serie Ford Sierra Det er de jeg kommer på i den prisklassen med bakhjulstrekk... Moro saker, hvertfall de to øverste... Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) sierra , hvis du skal holde bilen original ville jeg gått for en mk2 med dohc. hatt 3 av de, har bra moment på lavt turtall og lavt forbruk. edit: og ser mye bedre ut enn omegaen da, og er lettere. Innbiller meg at det er bedre kvalitet, men har aldri eid opel så mulig det bare er ford-genene mine som tror det.. Endret 7. juli 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Det er vel ford genene dine som lurer deg til å tro at sierra er penere enn omega b også... Trådstarter: bilen du har avbildet oppfyller vel alle kravene, så hvorfor ikke prøvekjøre et par og se hva du syns? Lenke til kommentar
Joseph_G Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 jeg har sett etter omega men finner ingenting i nærheten i ønsket prisklasse, og volvo 240\740 kjører jeg aldri, det er flaut:P Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hva med ford scorpio da? om du ikke liker sierra. Er vel egentli ganske lik, bare større biler, og annen rumpe. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 jeg har sett etter omega men finner ingenting i nærheten i ønsket prisklasse, og volvo 240\740 kjører jeg aldri, det er flaut:P For no tull...! Vi som kjører rundt med stil Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Det er vel ford genene dine som lurer deg til å tro at sierra er penere enn omega b også... Trådstarter: bilen du har avbildet oppfyller vel alle kravene, så hvorfor ikke prøvekjøre et par og se hva du syns? ehm? kjører en mk1 coupe nå, hvis du mener den hævven av en opel ser bedre ut må du sjekke øya dine! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Sierra er jo nyyydelge biler da, om man bytter ut litt plastikk. Mye finere enn den opeln trådstarter viser til, men det er vel bare smak å behag Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Som jeg har sagt før, smaken er som baken for svarte. Krangle nå ikke om det da Noen liker sierra andre liker omega. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Baktrekker til under 15.000kr må bli en gammel volvo eller en Ford Sierra eller Scorpio. Må det være baktrekker? Du får "fine" audier til 15 tusen kr. Lenke til kommentar
Rabies86 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Drit i opel. Ruster i hjæl før blekket på kontrakten har tørka Hadde en gammal astra selv for et par år siden. Tok 4 måneder å drepe den. Hvis du kan skru litt selv så kan jo en BMW E30/E34 være en fin førstebil. Kjøpe en av de litt mindre motoralternativene og bytte maskin etterhvert Jeg har bare en ting jeg angrer på når det gjelder å kjøpe BMW og det er at jeg ikke gjorde det tidligere Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 alle 80tallsbiler ruster. På så billige biler er det viktigere å finne et bra eksemplar enn at det er akkurat den eller den modellen, men jeg hadde lett etter sierraer. Lenke til kommentar
Rabies86 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Sierra er nok også en fin førstebil hvis man vil ha RWD, (Og det vil vel de fleste oppegående mennesker). Personlig syntes jeg NESTEN alle sierraer jeg har sett har vært grisestygge, men de er sikkert morsomme å kjøre og når de er så fæle gjør det ikke så mye å dunke borti litt ting, som man vanligvis gjør når man har fersk lapp. Lenke til kommentar
eab Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 For dårlig rattutslag på sierra Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Ingen problemer med rattutslaget på min sierra iallefall Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hvis man kommer rett ifra en 740 (eller enda bedre, gammel mercedes) så merker man at det er mindre rattutslag på sierra. Nå tenker jeg til sladdebruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå