DuckDuckGoose Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Jeg får så dårlig skjermbilde på skjermen min. Har installert de siste driverne fra Nvidia 43.45 og har 1024x768 oppløsning med 32-bit millioner av farger, 75 hz oppdateringsfrekvens. Hva gjør jeg galt? Den er koblet analog, da det ikke er dvi inngang på skjermen. Lenke til kommentar
arcade Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Hansol 750 er en 17" LCD og har best kvalitet på oppløsning 1280x1024. Prøv å sette opp oppløsningen, da skal du få et skarpere bilde. Grunnen til at bilde blir uskarpt i lave oppløsninger er at LCD består av faste punkter, og en lavere oppløsning gjør at bildepunktene må simuleres på en eller annen måte. Arcade Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 Det hjalp ikke spesielt. Fargene er ennå rare, de dirrer og er ikke noe behagelig å se på.... Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Sett ned oppdateringsfrekvensen til 60 Hz. Selv om det på LCD-skjermer står at de takler 75 Hz er 60 Hz nesten alltid best (har hatt denne skjermen selv). Trykk gjerne også på auto-knappen på skjermen, eller prøv å velge et color-oppsett manuelt, mener du har tre å velge mellom i menyene på skjermen. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Det anbefales sterkt å benytte 60 Hz oppdateringsfrekvens for LCD-skjermer. Dessuten, 17" LCD-skjermer er nesten helt NØDT til å brukes i oppløsningen 1280x1024, ellers blir billedkvaliteten svært dårlig, spesielt på vanlig 2D "Windows-grafikk". Du kan jo prøve det, og se om det er noen forandring Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 Nå har jeg prøvd alt. Har også testet med vanlig skjerm, ingen problemer. Har også byttet kabel, men til ingen nytte. Kan det være skjermen det er noe feil med? Det er striper i fargene liksom, ikke noe flyt... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 sjekk om skjermen står i nærheten av høyttaleren, tv-apparater eller lignende. Prøv eventuellt å fjrne disse, da de kan skape forstyrrelser i bildet... Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 Det er tilsynelatende ingenting som skal forstyrre her. Hva med drivere og slikt, har det noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Det er tilsynelatende ingenting som skal forstyrre her.Hva med drivere og slikt, har det noe med saken å gjøre? Jeg sendte tilbake min skjerm fordi det var noen striper i skjermen nede til høyre (inn mot og over systray). Dette var ikke noe spesifikt med fargene, men så nesten ut som om pixlene satt lenger fra hverandre her. At det kan være noe galt med din skjerm også betviler jeg ikke, men dette var som sagt ikke noe jeg opplevde på hele skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå