Feh Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Har ikke prøvd å feilsøke noe enda da jeg ikke har den minste anelse om hva det er som skyldes problemet. Det som skjer er ved installering av spill eller programmer går rambruken opp til 99% etter en liten stund. Rambrikkene jeg bruker er 3 * 2 GB OCZ Platinum DDR3 1600 MHz (PC-12800). Hovedkort er LanParty UT T3eH8 med intel core i7. OS er Vista Business SP2. Eneste jeg har gjort er å sjekke taskmanager, men det er ingen synlige prosesser (selv etter jeg trykker på vis alle) som bruker opp/reserverer alt minnet. Problemet vedvarer selv etter at programmet er ferdig installert og kun reboot funker for å fikse det. Hjelp settes stor pris på Endret 7. juli 2009 av Feh Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Høres ut som diskcache, noe som faktisk er en bra ting siden det gjør at ting går fortere samtidig som det er minnebruk som lett blir frigjort når programmer ber om mer minne, Lenke til kommentar
Feh Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Føler ikke akkurat at det er noen bra ting når det får en PC anno 2009 til å oppføre seg som en PC fra 1992. Glemte å spesifisere at PCen også blir døds treig og tilnærmet ubrukelig. Det tar over et halvt minutt bare å få åpnet taskmanager når dette skjer. Edit: Kan også nevne at CPU oppfører seg helt normalt (0-20%) hele tiden mens dette skjer. Endret 7. juli 2009 av Feh Lenke til kommentar
starfre77 Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Føler ikke akkurat at det er noen bra ting når det får en PC anno 2009 til å oppføre seg som en PC fra 1992. Glemte å spesifisere at PCen også blir døds treig og tilnærmet ubrukelig. Det tar over et halvt minutt bare å få åpnet taskmanager når dette skjer. Edit: Kan også nevne at CPU oppfører seg helt normalt (0-20%) hele tiden mens dette skjer. jeg har samme problem som deg og jeg har satt i bedre ram + 2 gb mer.hjelper ikke dette heller. tror det er noe i windows som gjør dette.jeg bruker windows vista ultimate 64. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) Gud bedre. Feilsøk med Process Explorer, dette kan da ikke være så vanskelig. Last ned Process Explorer fra Windows Sysinternals. Deretter går du inn på View menyen og velger Select Coloumns. Videre velger du fanen Process Memory og velger Private Bytes. Sorter deretter programmer etter Private Bytes. Tilslutt går du inn i View menyen og velger System Information. Ved å bruke denne informasjonen kan du finne ut hva som bruker minne. Ta gjerne bilder av dette og legg som vedlegg. Endret 12. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
Feh Skrevet 12. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2009 Jeg fant ut hva problemet var for min del hvertfall. PowerISO. Bytta tilbake til daemon tools og alt fungerte smertefritt igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå