the_auditor Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 hei, har hatt problemer med at jeg bare har fått svart/hvit på tv'en når jeg skal bruke tv-out'en på mitt ati radeon 9700 pro. Jeg har sterke mistanker om at jeg har feil type kabler så om noen kunne si hva jeg trenger av kabler (eventuelt link til clas ohlson) hadde det vært genialt. ps, jeg har bare scart utgang på tv'en min og ikke s-video. ps2, jeg har en scart inngang og en av-kanal på tv'en Lenke til kommentar
The_KaZe Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Bruker du s-video eller composite kabel ? Prøv og bruk composite , det funket på meg... Lenke til kommentar
the_auditor Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 jeg har egentlig ikke peiling på kabler, lånte bare noe av en kompis Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Regner med at du har en slik kabel: Og en overgang som er omtent slik ut: Hvis scartovergangen har en gul kontakt kan du løse problemet med en slik "s-video til composite"-overgang: Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Du sier du bare har en scart på TV. Noen scartkontakter støtter s-video. Det spørs litt hvordan TV du har. Rimelige 20" støtter vanligvis ikke s-video, men det hender store apparater gjør det selv om de bare har en scart. Har skjermkortet bare s-video ut, eller har det også en gul phono/rca-kontakt? Lenke til kommentar
the_auditor Skrevet 11. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2003 slik ser kortet mitt ut. Jeg er usikker på om tv'en støtter s-video, men det er iallefall en 25" gigatron." border=0 alt="user posted image" > Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Kjenner ikke til TV-merket Gigatron. Har søkt litt og funnet ut at det antakelig er egenimport hos Elkjøp. Den støtter sikkert ikke s-video. Fant ikke noen god kabelløsning hos Clas Ohlson, men Biltema har noen lure (og billige) løsninger. Det du trenger er denne: http://www.biltema.no/products/product.asp...5&iItemId=39269 og denne: http://www.biltema.no/products/product.asp...5&iItemId=20195 Hvis du vil ha med lyden trenger du også denne: http://www.biltema.no/products/product.asp...5&iItemId=39266 Lykke til. P.S. Bildekvaliteten blir ikke så bra som på monitoren, men de fleste synes det er brukbart til film. Lenke til kommentar
the_auditor Skrevet 11. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2003 takk for hjelpa Mr D 10 meters kabler, da blir det lagt i veggene Lenke til kommentar
the_auditor Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 Nå har jeg handlet kabler, som er kobla i denne rekkefølgen Lenke til kommentar
the_auditor Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 allikevel blir det svart/hvit på tv'en... bruker PAL-B Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Du har jo ikke kjøp det jeg foreslo.... Fant ikke noen god kabelløsning hos Clas Ohlson, men Biltema har noen lure (og billige) løsninger. Det du trenger er denne:http://www.biltema.no/products/product.asp...5&iItemId=39269 og denne: http://www.biltema.no/products/product.asp...5&iItemId=20195 Hvis du vil ha med lyden trenger du også denne:http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=535&iItemId=39266 Jeg forslo en kabel fra Biltema som gjør om fra s-video til composite. Den øverste kabelen du har kjøpt bare splitter krominans- og luminanssignalet. Enkleste måten å løse det på nå er å bytte ut den øverste kabelen med en "s-video til composite"-adapter som kan se slik ut: Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Prøv TvTool. Er det ikke svart/hvitt mens du bruker TvTool vet du at du må rote litt i driverne. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Prøv TvTool. Er det ikke svart/hvitt mens du bruker TvTool vet du at du må rote litt i driverne. Hæ.....? Kan'ke brukes på detta kortet! TV-tool støtter de fleste nVidia- kort, men ikke ATI-kort. Det står her. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Eg hadde samme problemet sjølv.... Første gang eg installerte ATI driverene vart ikkje ATI Multimedia Center installert...og eg endte opp med svart-kvit TV...eg re-inst. drivere og der kom plutselig heile ATI-software pakken... så gjekk eg innpå egenskaper for skjermavansertvisninger...prøv å rot litt rundt der...Eg tviler på det er noen problem med kablene siden du får signal...trur heller det er instillingene på maskina. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 så gjekk eg innpå egenskaper for skjermavansertvisninger...prøv å rot litt rundt der...Eg tviler på det er noen problem med kablene siden du får signal...trur heller det er instillingene på maskina. Hvorfor "rote rundt"? Er det ikke bedre å vite hva du driver med? Jeg mener at problemet er kablene fordi jeg vet at når man kobler en s-videokabel på en scartovergang som er plugget i en TV som ikke støtter s-video, så mangler crominans-signalet (farger). Lenke til kommentar
the_auditor Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 jeg skal bytte den kabelen jeg kjøpte til et "s-video til composite"-adapter så da får vi se Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Asso problemet ligger i at du må bruke den Orginale kabelen som følgte med. S-video kabelen med over gang til en Gul ( video ) Jack iogmed at Ramdacen i ATI kortene bugger som faen test med Orginale kabelen med over gang til jack funker ikke det test Nyere Drivere som fks 3.13.2. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Asso problemet ligger i at du må bruke den Orginale kabelen som følgte med.S-video kabelen med over gang til en Gul ( video ) Jack Hva mener du med orginal kabel? Ingen bruker jackplugg til videosignal. Regner at du mener pluggstandarden som kalles phono eller rca. Hvis det følger med en overgang så løser den problemet. Den tilsvarer den overgangen jeg tidligere har anbefalt. Lenke til kommentar
the_auditor Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 har nyeste drivere og har 3.2 catalyst, allikevel sv/hv *banne* Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Mener Ogrginale S-Video Kabelen Overgang fra S-Video til rca ( Jack Plugg ) Følger i hvertfall med Sapphire sine bundler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå