TRL Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Amd Athlon 64 X2 5000+ Kjørte Hwinfo32 og la merke til at klokke frekvensen hopper opp og ned sammen med ratioen. Fra 1005 til 2600 Mhz. Kan også se at volt ligger på 1.1, 1.2, og varierer. Benchmark skårer den veldig dårlig på..... Må være noe galt her? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Det heter AMD cool&quiet, det skjer automatisk for å kunne spare på strøm, gi en kjøligere prosessor og dermed kunne senke viftehastigheten. I benchmark så skal det ikke ha noenting å si, men det er ikke akkurat en kraftprosessor du har heller. Lenke til kommentar
TRL Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Det heter AMD cool&quiet, det skjer automatisk for å kunne spare på strøm, gi en kjøligere prosessor og dermed kunne senke viftehastigheten. I benchmark så skal det ikke ha noenting å si, men det er ikke akkurat en kraftprosessor du har heller. Takker, så det også når jeg leste stickies også som forrige post anbefalte. I benchmark har det mye å si. Har en annen maskin med en X2 4200 CPU som skårer mye bedre (over 2x mer) der. Veit at prosessoren ikke er den raskeste lenger, men den var ikke så verst når jeg kjøpte den.... Og så gjør den jo de fleste jobbene ganske greit. Dette startet egentlig med at jeg sammenlignet noen maskiner på en kundes arbeidsplass etter å ha satt opp en ny maskin med litt mer futt. Greit å vise de at de har fått en liten økning i ytelse. De gikk fra en Amd Xp 64 3500+ prosessor til en Intel Core 2 Quad Q9650, litt forskjell i ytelse. Bør bli slutt på klaging under bruk av InDesign nå..... :-) Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Du kan jo skru av funksjonen i BIOS. Lenke til kommentar
TRL Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Sjekk stickies i cpu forumet Takker, så ikke den. Mye nyttig der. Men, har inntrykk av at det påvirker ytelsen, i allefall resultatet i det testprogrammet jeg brukte. Trond Du kan jo skru av funksjonen i BIOS. Ja, skal prøve det, selv om jeg leste i stad at Vista ikke bryr seg om det. Lenke til kommentar
TRL Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Du kan jo skru av funksjonen i BIOS. Ja, skal prøve det, selv om jeg leste i stad at Vista ikke bryr seg om det. Nå har jeg slått den av, og det hadde effekt. Nå hopper den ikke lenger opp og ned, samtidig som den i CPU Benchmark gikk fra 23284 til 57521, som er mer enn en fordobling. Hadde ingen effekt på FPU og MMX benchmark.b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå