Gå til innhold

Nokia N97, har jeg fått en mandagstelefon...?


Anbefalte innlegg

Kjøpte en Nokia N97 hos PS i dag. Jeg merket meg at forseglingen var brutt på eska når jeg åpnet pakka. Og etter å ha satt inn SIM og batteri og ringt opp min eldste datter, hørte jeg en "skranglelyd" i høyttaleren. Lyden var ikke topp. Så har jeg 2-3 ganger i løpet av de 2-3 timene jeg har brukt den opplevd at all eller sgs. all informasjon på skjermen forsvinner. Da må jeg skru den av og på igjen for å få orden på det. Så har jeg lastet ned kontakter/visittkort fra 1881 til telefonlista. Nå er alle borte...

Tror/håper dette er feil på min og ikke at det generelt er sånne problemer med denne telefonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det at forseilingen er brutt trenger ikke bety at den er brukt. Dersom det er en telefon som har ferdiginstallert MMS-innstillinger e.l. åpner de opp esken for å legge inn dette. Det er helt vanlig.

 

 

Men da gjør de i butikken mens du kjøper den, ikke før de vet hvem som skal ha den.

Og er den operatørlåst så er det gjort før telefonen ankommer butikken.

 

Jeg ville vært skeptisk og antagelig ikke godtatt å få en telefon med brutt forsegling.

Lenke til kommentar

Mobildata bruker jo å lade telefonene før de leverer den ut til kundene. Så da er forseglingene brutt.

Men brutt forsegling er ikke ensbetydende med brukt telefon

Gå tilbake å krev ny telefon, det bør de gå med på siden du bare har hatt den i 1 dag om de har noe som kalles service

Lenke til kommentar

Etter å ha ringt PS og truet med å slutte å handle hos dem (har brukt en anseelig sum med penger der.), gikk de omsider med på å bytte den i en ny når jeg kom tilbake med den. Og den nye var noe helt annet! Så dette ordnet seg greit, heldigvis!

Lenke til kommentar
"Etter å ha ringt PS og truet med å slutte å handle hos dem ....."

---------------------------------

Kjempelurt å true,vitner om sosiale ferdigheter i toppklasse....Hørt om menneskelig feil før ?

 

Når man kjøper nye produkter og de ikke virker, skulle det være en SELVFØLGE at man fikk bytte i en ny vare uten å måtte levere den inn og gå uten varen i flere dager!

Lenke til kommentar

Man skal aldri gå inn i med instillingen at man skal KLAGE.

Gå inn med innstillingen at man skal rette opp i en feil.

En slik samtale skal være hyggelig for begge parter ;)

 

Om det viser seg vanskelig å rette opp feil, kan man komme med krav.

Først når dette ikke går bra, kan man bli til nød bli sint og komme med slike trusler.

 

Men husk, når lille du som har kjøpe en pusletelefon til noen tusenlapper truer med å slutte som kunde, så er ikke dette en alvorlig trusel for et stort selskap som PS på noen som helst plan.

Joda, litt trist og leit at en av kundene dems ikke er fornøyd, men noe de bryr seg noe særlig om? Neppe.

 

Hadde en av mine mindre kunde oppført seg på den måten, hadde jeg nok takket for samarbeidet og lagt på røret.

Lenke til kommentar
Man skal aldri gå inn i med instillingen at man skal KLAGE.

Gå inn med innstillingen at man skal rette opp i en feil.

En slik samtale skal være hyggelig for begge parter ;)

 

Om det viser seg vanskelig å rette opp feil, kan man komme med krav.

Først når dette ikke går bra, kan man bli til nød bli sint og komme med slike trusler.

 

Men husk, når lille du som har kjøpe en pusletelefon til noen tusenlapper truer med å slutte som kunde, så er ikke dette en alvorlig trusel for et stort selskap som PS på noen som helst plan.

Joda, litt trist og leit at en av kundene dems ikke er fornøyd, men noe de bryr seg noe særlig om? Neppe.

 

Hadde en av mine mindre kunde oppført seg på den måten, hadde jeg nok takket for samarbeidet og lagt på røret.

 

Jaggu godt av dere å vite HVA som er blitt sagt i samtalen FØR jeg "truet" med å slutte å handle hos dem, og hva denne telefonen koster har lite å gjøre med om jeg er en stor eller liten kunde hos PS!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nokia opererer med en såkalt DOA(Dead on arrival) på 7 dager. Dersom noe er skikkelig feil på tlf innen disse 7 dagene(kalenderdager, også søndager) fra kjøpsdato kan du gå tilbake til der du kjøpte den og de skal være behjelpelige med å gi deg en ny tlf. De taper ikke noe dersom tlf må inn før det er gått 7 dager, de får ny pakke. Bare husk at du MÅ ha med komplett pakke(ALT av tilbehør MÅ være med, jævlig nøye!).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...