HKRoed Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hei! Har fått en Access-database her der jeg får en feilmld. Run-time error '2046': Kommandoen eller handlingen Angre er ikke tilgjengelig nå. Så har jeg knappene End, Debug og Help som jeg kan klikke på, og Continue som er grået ut Jeg prøver å debugge, og da får jeg en feil i denne delen Private Sub Form_AfterUpdate() If IsNull(Me![RegNr]) Then DoCmd.SetWarnings False DoCmd.DoMenuItem A_FORMBAR, A_EDIT, A_UNDO DoCmd.SetWarnings True End If Me![cboSokn].Requery End Sub der følgende linje er gulet ut DoCmd.DoMenuItem A_FORMBAR, A_EDIT, A_UNDO Håper noen har tips til hvordan jeg kan løse dette Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Heisann! Nå er det noen år siden jeg har drevet med Access/vba. Sånn som jeg skjønner koden her så vil du sikre deg at et felt er utfylt før en post får legges til. Usikker på hvorfor det ikke fungerer. Den får ihvertfall ikke kjørt undokommanoen. Kanskje koden burde ligge i beforeupdated-eventen? Jeg ville ihvertfall gjort det slik som dette for å sikre at et felt må fylles ut. ----------------------- Private Sub Form_BeforeUpdate(Cancel As Integer) If IsNull(Me![ReqNr]) Then Msgbox "Du må fylle ut nødvendige felt før posten kan lagres." Cancel = 1 End if End Sub --------------------------- Da slipper du å bruke no undo i det hele tatt. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Nei gett, det hjalp ikke stort. Fikk Bare flere andre feilmld. Hadde du kanskje ville sett på filene, så kunne jeg lastet de opp til deg?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå