Gå til innhold

BSOD i vista x64

Anbefalte innlegg

Hei!

Plutselig har det begynt å komme BSOD på en nybygget maskin her. Det er en X4 955BE med 8GB OCZ DDR3. Minnet må settes ned til 1066 pga. bug, men dette er i og for seg greit.

Jeg har nå begynt å få BSOD(se bilde) hver gang jeg prøver å installere java f.eks. Har også fått det ved installering av andre ting, men det skjer nå hver gang jeg forsøker å installere Java. I BSODen står det "Memory_management" + feilnumrene under. Jeg har testet minnnet med Memtest86+ og det passerte der i alle fall.

post-67869-1246983891_thumb.jpg

Noen som har noen formening om årsak til dette? Den vår tidligere klokket til 3,6ghz, men går nå på stock for å se om det hjelper, men nei.

Går med tanker om å gjøre en fullstendig reinstall, men vil nødig ta all jobben hvis det ikke har noe for seg. Nå er vel norsk SP2 ute også, så da kunne man få inn den uten alle de dullion andre små oppdateringene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk ingen BSOD under installasjonen, og etter at SP2 var lagt inn så ting litt bedre ut, men plutselig gikk alt til helvete. Windows explorer nekter å starte, så det går ikke å gjøre noenting ved vanlig oppstart. I sikkermodus får jeg feilmelding om at Windows installer ikke funker, så jeg fåi ikke tatt bort det jeg sist installerte før det gikk skeis. Gidder nå ikke vente mer, og går for fullstendig reinstallering.

Endret av Malmis
Lenke til kommentar

Vel, da har du ingenting å tape på å teste patchen først. Er ikke store greiene, og det har hjulpet mange som sliter med blåskjerm som følge av minnefeil med x64.

Ta deg de 5 min det tar å besøke microsoft, laste ned og installere patchen.

Lenke til kommentar

Sitter nå på ny installasjon, uten patch, med 8GB og det går som smurt. SP2 er inne, og har ikke støtt på problemer ennå. Regner med at det går bra for deg også. Patchen er beregnet for de som får problemer under installasjon, så hvis den går greit, er du home free tror jeg. OT: Rart når de først legger ut SP2 at ikke denne kan legges inn direkte etter SP1, men at det må til litt over 40 oppdateringer først....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...