Moshpits Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Heisann Da er turen kommet for å kjøpe min førstegangsbil, men finner det vanskelig å velge en. Har sett meg ut en Audi 80 Quattro 87-modell(link - http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18036189 ), men hører jo fra noen at gamle biler er dumt, mens andre sier at den der virker helt grei. Spørsmålet mitt blir da, hvis det ikke virker som at den holder mål, hvilke andre biler finnes og som er under 30.000, eventuellt litt over? Kriteriene er: IKKE Golf, 323, A3 osv. Misliker små biler. Må aller helst være sedan, ikke STV Bakhjul- eller firehjulstrekk. En motor som går bra(både med tanke på akselerasjon og fart), trenger ikke all verdens drag, men fint om den ikke bruker i nærheten av like lang tid som en gammel 2 liters 740. Se grei ut. Har en liten thing for Audi, men der er det bare grevling og quattro.. Lurer også på; hva skal jeg spørre om når jeg ser på bilen? Servicehefte, kvitteringer på EU og årsavgift, historikk? Endret 7. juli 2009 av Moshpits Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Audi er greie biler... Eneste er at Quattro har dyrere deler enn Audi uten Quattro av det jeg veit... Og en Volvo 740 tror jeg går litt bedre enn denna Audi'n... Lenke til kommentar
Moshpits Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Glemte å si at denne 740'n er 89'modell, stasjonsvogn.. Mer metalkloss med sofa i enn bil! Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Glemte å si at denne 740'n er 89'modell, stasjonsvogn.. Mer metalkloss med sofa i enn bil! Ska si meg enig i at motoren til volvo b230 er noe slapp, ja. Men har du torbu på denna så blir den fort sprekere! Lenke til kommentar
Moshpits Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Setter du i turbo på de fleste motorer så sparker dem vel litt ekstra? Hehe, men det er nok uaktuellt, er ikke min bil uansett! Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Den Audien ser jo bra ut som førstebil da, ville gått for den hvis jeg var deg. Lenke til kommentar
Haganeset Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Hvorfor ikke Audi 100/a6 c4? Dem ser mye bedre ut en 80, og går noe bedre også.. Endret 8. juli 2009 av tols Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Går bedre? De er vel en del tyngre?! Lenke til kommentar
rublings Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Vil tro at den der er veldig slapp. Har mindre hester enn min 323, er tyngre, og må drive fire hjul samtidig. Men hvis du ikke må ha veldig sprek bil så vil jeg si at den så veldig fin ut. Fin kontrast fra alle gamle e36 316 med plastikkfangere. Disse Audiene har også en stor fordel med galvanisert karosseri Lenke til kommentar
Sink Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Nei huff, 1.8 er altfor lite om du skal ha quattroen, mister noen hester der. Lenke til kommentar
Moshpits Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Audi 100 2.6E Quattro (Takker for tipset Tols!) Var visst en del som var interessert i den 80'n, så ser meg om etter alternativer hvis den skjærer seg. Denne her ser da grei ut, litt småskeptisk siden det er skade rundt km-viseren, men med tanke på årlig kjørelengde vist i serviceheftet han har lagt ut virker den kurrant. 40k er også maks og på smertegrensa. Lenke til kommentar
Haganeset Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Det er mange slike biler som er flasset rundt km teller! min har såvidt begynnt å flasse der, også har den flasset med temp-måleren.. Jeg har da rekke 5 på 2,3 liter uten quattro og er veldig fornøyd med den. Veldig bra komfort og litt bedre plass enn 80. Men denne du linket til så veldig bra ut! Stikk en tur å se og prøv bilen. Kanskje du finner noe å pirke på som da kan dra ned prisen litt om du syntes det er mye!? Sjekk etter rust rundt listene og hjulbuer. Sjekk også under gulvmattene etter vann/rusthull ol. Lykke til Endret 9. juli 2009 av tols Lenke til kommentar
Moshpits Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Yes, flere på jobben som sa det med km-teller. Beroligende! Har avtalt tid til å sjekke bilen i neste uke, så får leve med litt sommerfugler frem til da Krysser fingre og takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå