Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstegangsbil - duger en Audi 80 Quattro 1.8E 1987?

Anbefalte innlegg

Heisann

Da er turen kommet for å kjøpe min førstegangsbil, men finner det vanskelig å velge en. Har sett meg ut en Audi 80 Quattro 87-modell(link - http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18036189 ), men hører jo fra noen at gamle biler er dumt, mens andre sier at den der virker helt grei.

Spørsmålet mitt blir da, hvis det ikke virker som at den holder mål, hvilke andre biler finnes og som er under 30.000, eventuellt litt over?

Kriteriene er:

IKKE Golf, 323, A3 osv. Misliker små biler.

Må aller helst være sedan, ikke STV

Bakhjul- eller firehjulstrekk.

En motor som går bra(både med tanke på akselerasjon og fart), trenger ikke all verdens drag, men fint om den ikke bruker i nærheten av like lang tid som en gammel 2 liters 740.

Se grei ut.

Har en liten thing for Audi, men der er det bare grevling og quattro..

Lurer også på; hva skal jeg spørre om når jeg ser på bilen? Servicehefte, kvitteringer på EU og årsavgift, historikk?

Endret av Moshpits
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro at den der er veldig slapp. Har mindre hester enn min 323, er tyngre, og må drive fire hjul samtidig. Men hvis du ikke må ha veldig sprek bil så vil jeg si at den så veldig fin ut. Fin kontrast fra alle gamle e36 316 med plastikkfangere. Disse Audiene har også en stor fordel med galvanisert karosseri ;)

Lenke til kommentar

Audi 100 2.6E Quattro

(Takker for tipset Tols!)

Var visst en del som var interessert i den 80'n, så ser meg om etter alternativer hvis den skjærer seg. Denne her ser da grei ut, litt småskeptisk siden det er skade rundt km-viseren, men med tanke på årlig kjørelengde vist i serviceheftet han har lagt ut virker den kurrant. 40k er også maks og på smertegrensa.

Lenke til kommentar

Det er mange slike biler som er flasset rundt km teller!

min har såvidt begynnt å flasse der, også har den flasset med temp-måleren..

Jeg har da rekke 5 på 2,3 liter uten quattro og er veldig fornøyd med den.

Veldig bra komfort og litt bedre plass enn 80.

Men denne du linket til så veldig bra ut!

Stikk en tur å se og prøv bilen. Kanskje du finner noe å pirke på som da kan dra ned prisen litt om du syntes det er mye!?

Sjekk etter rust rundt listene og hjulbuer.

Sjekk også under gulvmattene etter vann/rusthull ol.

Lykke til :)

Endret av tols
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...