SamCpp Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) router1 skal kunne route PC-ene som kjører på kabel, mens router2(dd-wrt) skal kunne route WLAN brukerne. Men jeg er ikke noe særlig god på området, så jeg lurer på hva slags settings som må til for at router1 vil ha LAN-IP som den allerede har: 192.168.1.1, mens router2 skal ha 192.168.2.1. Det er snakk om dd-wrt v24sp1 mini-utgaven på en linksys wrt54gl. Noen som kan fortelle hva som skal til? Større bilde: http://bildr.no/view/444919 Endret 7. juli 2009 av SamCpp Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) -Ruter 1 kjører du med Auto DHCP (NAT) -Kabel fra lanport fra ruter 1 til lanport ruter 2 -Slå av auto DHCP på ruter 2 Mulig du må sette ruter 2 i bridge mode, prøv med og uten (jeg har fått begge deler til å funke). Vòila! Endret 7. juli 2009 av Inc Lenke til kommentar
SamCpp Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) -Ruter 1 kjører du med Auto DHCP (NAT)-Kabel fra lanport fra ruter 1 til lanport ruter 2 -Slå av auto DHCP på ruter 2 Mulig du må sette ruter 2 i bridge mode, prøv med og uten (jeg har fått begge deler til å funke). Vòila! Takk! Tenkte meg det var noe slik, men ville forsikre meg. Igjen takk! Endret 7. juli 2009 av SamCpp Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Bruker du DD-WRT så kan du sette den opp som ett reint aksesspunkt uten router, da blir alle fem utgangene kjør sammen som en 5-p switch. Lenke til kommentar
SamCpp Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Bruker du DD-WRT så kan du sette den opp som ett reint aksesspunkt uten router, da blir alle fem utgangene kjør sammen som en 5-p switch. Jo takk, som tar deg tid til å svare. Selv om jeg mener jeg nevnte at jeg skulle ha mulighet for å route på begge routerne. Endret 7. juli 2009 av SamCpp Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hva er det du skal route da? Forklar litt bedre, f.eks forklaringen fra Inc blir akkurat på samme måte dog litt mindre elegant. Lenke til kommentar
SamCpp Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Hva er det du skal route da?Forklar litt bedre, f.eks forklaringen fra Inc blir akkurat på samme måte dog litt mindre elegant. Skal sette div. regler til klienter på nettverket. Endret 7. juli 2009 av SamCpp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå