Gå til innhold

Om å "vente til noe kommer.."

Anbefalte innlegg

Ser at veldig mange poster her har spørsmål av typen:

Jeg har tenkt å kjøpe X eller Y, hva er best? Eller skal jeg heller vente til Z kommer ut?

eller folk kommer med svar av typen:

Jeg synes heller du skal vente til W kommer ut!

Er ikke dette litt tåpelig egentlig? Vi vet vel alle at når Z og W kommer ut, sitter alle og venter på at noe enda fetere (og mye dyrere) kommer? Jeg tør faktisk nesten si at dersom du skal kjøpe datautstyr:

I de aller fleste tilfeller, kjøp det som er på markedet nå, når det du har ventet på kommer ut , kommer det noe enda fetere om 1 måned. osv.. !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett at det for eksempel kommer en ny Socket eller noe annet som ikke er bakoverkompatibelt eller hva det heter, kan det nok lønne seg å vente til det kommer, fordi man da senere kan oppgradere, istedet for at man må kjøpe nytt hovedkort for å kjøpe ny prosessor, hvis du skjønner hva jeg mener...

Lenke til kommentar

Jeg gjordet nettop den beste investeringen på lenge og som garantert holder lenge (opp til barton xp 3000+), lenge leve mitt nye vannkjølingssystem :D

Av og til kan det være hensiktmessig å vente litt da di nyeste kortene er rett rundt hjørnet, hvorfor kjøpe i dag for 1000 når du i morra kan kjøpe for 500 og bruke resten av pengene i ekstra stasj???

Selvsagt kan det være kjekt å være kongen av Haugen, men innmari dyrt blir det faktisk, så min erfaring er at det lønner seg å vente med å kjøpe det aller beste, i alle fall så tar det ca 1 år før man får bruke for det aller siste...

Oppgraderings sirkelen er sånn ca 12-24 måneder på min data i alle fall...

Lenke til kommentar
Av og til kan det være hensiktmessig å vente litt da di nyeste kortene er rett rundt hjørnet, hvorfor kjøpe i dag for 1000 når du i morra kan kjøpe for 500 og bruke resten av pengene i ekstra stasj???

Ja, og om en liten stund til kan du få det samme for bare 250 og bruke enda mer på stasj... og venter man med stasjet så får man dobbelt så mye stasj for pengene og venter man enda litt til får man tredobbelt så mye.

En håpløs tankegang. Når jeg føler jeg trenger noe nytt, så kjøper jeg det som er mest prisgunstig der og da. Gidder ikke vente 10 dager for å spare en hundrelapp eller to, for da kan jeg vente ett år og spare 1000 kroner. Og så videre og så videre.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...