Ajaco Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Heisann, jeg har nå kommet i gang med å trene på helsestudio, og jeg skal følge Stronglift 5x5 programmet, men jeg fant ut at helsestudioet jeg går til ikke har et aparat der man kan ta Inverted Rows/Fatman pullups. Er det noen som vet om en alternativ øvelse til denne, som jeg kunne byttet den ut med? En øvelse som trener samme muskler. Er det forøvrig noen som vet om en øvelse jeg kan bruke som erstatning for reversal crunch, frem til jeg får en instruktør som kan vise meg denne øvelsen? (jeg får ikke til, selv om jeg har lest mye hvordan man skal utøve denne øvelsen). Vil sit-ups funke midlertidig? Og om jeg ikke har tilgang til en stang der jeg kan ta pull/chin-ups, er det noen alternativer her? -- Jeg ønsker ikke svar som skal fortelle meg at den ene øvelsen er mer effektiv enn den andre, men alternativer til hovedøvelsen, helt til helsestudio får aparater / jeg får aparater for å gjøre disse øvelsene. Håper på noen gode svar Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Skulle tro de fleste ro-øvelsene vil være en kurant erstatning. Mye her. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Så litt rundt, og fant ut at nedtrekk (forran), rammer de samme muskelgruppene som pullups/chinups. Om jeg ikke har en stang for dette tilgjengelig, vil dette være et godt alternativ? Fant også ut at nedtrekk forran rammer alle muskelgruppene som horizontal pullups/inverted rows gjør. Det eneste den ikke tar er nederste del av ryggen (erector spinae). Vil dette kunne være et alternativ her også? Eller blir det veldig mye nedtrekk, og det er ikke bra? Endret 7. juli 2009 av Ajaco Lenke til kommentar
Knife Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Barbell row skal være ganske lik Inverted Rows. (Tror jeg, er ganske usikker) Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Du kan ta inverted Rows i benkpressen? Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Du kan ta inverted Rows i benkpressen? Har prøvd det, men benken var i veien, så fikk løftet meg selv sånn 10 centimeter, med helt skeive armer. Gikk dårlig, med andre ord. Men jeg fant ut at det var en benk der, med stativ, som man kan senke lavt, med en benk som har hjul. Så da kan jeg senke stanga til laveste nivå, og fjerne benken, og da passer det ypperlig. De hadde også en pullup/chinup stang der. Men den så sånn her ut: De hankene gikk altså nedover. Har dette mye å si? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå