Gå til innhold

Datamaskinen avstøter nytt skjermkort

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått tilbake den bærbare fra reparasjon hos multicom, men de har ikke gjort jobben sin skikkelig. Problemet var et defekt Nvidia 9800m GTX-skjermkort, som de visstnok skal ha byttet ut, samt at de har oppdatert BIOS.

Det første jeg merket meg da jeg fikk tilbake maskinen var at bildet ikke så like bra ut som før, og jeg bestemte meg for å øke oppløsningen. På skjerminnstillingene kunne jeg derimot ikke stille oppløsningen høyere enn 1440 x 900. Før var det 1600 x 1200. På DxDiag stod det bare at jeg hadde et standard VGA-skjermkort. Jeg regnet med at det bare var å installere nye drivere, men der tok jeg feil. Først laster jeg ned de nyeste driverne (186.03) fra NVIDIAs hjemmesider (som fungerte på det gamle skjermkortet). Men jeg får bare en feilmelding om at NVIDIA ikke finner noen drivere som er kompatible med gjeldende maskinvare. Jeg bruker NVIDIAs automatiske driveroppdatering, og den sier at jeg må bruke maskinprodusentens egne drivere. Så jeg går på Clevo sine hjemmesider, og laster ned driverne de har til skjermkortet mitt der, men fortsatt samme feilmelding. Jeg ringer multicom to ganger, men de forstår ikke problemet mitt. De forteller at de har erstattet det gamle skjermkortet med et nytt av samme type, og er overbevist om at jeg bare har lastet ned feil drivere.

De sender meg e-poster med linker til de samme driverne til NVIDIA og Clevo som jeg har prøvd å installere utallige ganger nå. Tilslutt klarer jeg å installere driverne manuelt. Jeg velger at jeg skal oppdatere drivere på skjermkortet mitt fra enhetsbehandlingen i kontrollpanelet. Derfra velger jeg at jeg har filer på datamaskinen, så trykker jeg ”har disk”, og browser frem til en .inf-fil i mappen med NVIDIAdriverne. Driverne installeres og skjermkortet mitt er endelig oppført som et NVIDIA 9800m GTXkort. Men noe er galt. Etter fullført installasjon ber den meg ikke om å starte maskinen på nytt, jeg kan fortsatt ikke justere oppløsningen høyere enn 1440 x 900, og hvis jeg prøver å starte NVIDIAs kontrollpanel får jeg bare en feilmelding som sier at jeg bør installere driverne på nytt.

Jeg har nå rullet driverne tilbake, og lurer forferdelig på hva jeg skal gjøre. Multicom lovte at de skulle komme tilbake til meg, men det har de ikke gjort (skal ringe dem på nytt i morgen). Er det noen som eventuelt forstår seg på problemet? Jeg vil nødig sende datamaskinen på en flere ukers ferie hos multicom igjen.

Endret av Do_the_Bender
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken pc og os(vista/xp,32/64bit) har du?

Prøvde du å avinstalere den gamle driveren+PhysX,og restartet pc'en før instalering av den nye 186.03 fra nvidia?

Det kan også være greit å ta en register opprydding med CCleaner,før instalering av den nye driveren.Kjør "Register" flere gang til "Ingen feil funnet",ta backup hver gang ccleaner spør!

Lenke til kommentar

Så det hjalp ikke å avinstalere driver og restarte,du var fri for driver etter restart?(skjermen i sirup,og elendig oppløsning)ccleaner etter restart og før inst. av driver!

Du bruker setup fila ved instalasjon,ikke bruk veiviser for maskinvare!

Denne driveren er til Kunshan/M570,bruk Setup fila i Vista64 mappen!

Ikke tenk på navnet 9800MGT,den er til 9800MGTX også!

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...