Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A3 97' elektrisk problem

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi A3 97' hvor bilen igår fant ut at den ikke ville at sentrallåsen, de elektriske vinduene eller coupelyset skulle fungere mer. Jeg har idag sjekket alle sikringer i sikringsboksen på dashbordet og sikringene som sitter på batteriet, ingen brutte sikringer.

Noen som har vært borti noe slikt noe og kan si hva det er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Bare plutselig stoppa å virke. Igår da jeg låste opp førerdøra med nøkkelen låste ingen andre dører seg opp. Så kjørte jeg en tur. Stoppet motoren tok ut nøkkelen. Låste bilen, låste den oppe igjen med nøkkelen uten at noen andre dører åpnet seg, når jeg da startet motoren fungerte sentrallåsen igjen. De andre dørene åpnet seg. Så stoppet jeg motoren igjen, men da fungerte den ikke lengre. Og idag fungerer den ikke uansett om motoren er igang eller ikke.

Du tenker på å kjøre en VAG-COM test på den? Og dette skal ikke koste noen ting?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

2 år? Bilen er fra forrige år-tusen! Jeg får det til å bli 12.... Ikke særlig reklamasjonsrett eller fabrikkgaranti da.

Edit: Too slow... slått av k-orm

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Har nå sjekket litt mere og funnet ut at det ikke er strøm på sikringen til sentrallåsen, heller ikke på sikringen til comfortelektrikk, og dette gjelder selvom bilen har tenning eller ikke og selvom motoren er igang eller ikke. Det er heller ikke no strøm på sikringen når jeg prøver å åpne døra med nøkkelen.

Forslag mottas med veldig stor takk.

Lenke til kommentar

Nå føler jeg meg noe bra flau. Målte sikringene igjen istad og det er strøm på sikringene. Jeg hadde målt over sikringen og derfor ikke funnet strøm, men når jeg nå målte på et punkt på sikringen og til jord så var det strøm. Bra flau!! :blush:

Men da ligger det ann sånn at alle sikringer har strøm, og ingen sikringer har gått fyken, sentrallåsen fungerer ikke, vinduene fungerer ikke, og coupe-lyset registrerer ikke at jeg åpner dørene, eller at jeg låser/åpner dørene, men coupe-lyset fungerer med lys bryteren.

Noen som har forslag??

Lenke til kommentar

Har nå vært i kontakt med Møller som forteller meg at det kan være 'Comfort Control Module' modulen som kan tulle.

Noen som vet hvor denne kan befinne seg? Og hvordan den ser ut? Hadde vært fint å funnet ut selv uten å måtte ha time hos møller.

Lenke til kommentar

Var ikke store pågangen for svar her akkurat. Har hatt bilen hos møller idag for diagnose, men de fikk ikke kontakt med den delen av bilen som kontrollerer sentrallås/vinduer og slikt. De fikk slettet service-interval indikatoren min, så noe liv er det i det elektriske.

Noen som vet hvilke elektrikse dingsebomser de kobler seg til for å sjekke dette og hvor jeg kan finne denne i bilen så jeg kan se med det blotte øyet om det er noe feil?

Håper på svar. ;)

Endret av miXer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har samme bil og modell med den samme feilen som deg, unntatt lyset.

Hørte av en VAG fyr som sa at det mest antaglig var en "vakum" pumpe som lå bak i bagasjrommet i den hylla til venstre. Han mente at en pakning der kunne være lekk slik at sentrallåsen ikke fikk nok kompresset luft til å lukke eller åpne.

Han trodde også at vinduene blir heist ned og opp via kompresset luft.

Har ikke sjekket dette selv enda fordi jeg har en svær sub som blokkerer denne hylla:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...