festen Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 :lol: Er ikke disse ganske dyre? Jeg tror den kostet 3-400 kroner. Egentlig ikke så værst for 72 W, den lyser nesten like kraftig som en arbeidslampe, bare mer behagelig. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hei alle, Takker for overveldende respons. takk for deres tid. Mye godt og interessant og lærerikt info. Kan dere anbefale spesifike objektiver? Kan dere anbefale spesifike bøker om glaomour/ nude fotografering/ lyssetting? Mye av fotografering vil skje innenførs i soverommet vil ett tre par blits holde bra? :!: Bøker om nude fotografering Bok tips om blitsfotografering Glamour fotografering Hva med Canon 450D, 1000D, Nikon D60 eller Sony Axxx med Tamron 17-50mm f/2.8 ?? Godt objektiv å starte med. Billige blitser å starte med. Blits trigger Du finner både billige og brukbare paraplyer, stativ og feste på disse sidene. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 :lol: Er ikke disse ganske dyre? Jeg tror den kostet 3-400 kroner. Egentlig ikke så værst for 72 W, den lyser nesten like kraftig som en arbeidslampe, bare mer behagelig. Hva med sparepærer 26-105watt og disse til å feste paraply og pæra i? Lenke til kommentar
festen Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Det er nok ikke dumt med slike pærer i forhold til halogen. Jeg regner med at et hjemmebygd studio lett kan bli til en brannfelle. Her er en sammenligning: http://www.the-digital-picture.com/Reviews...ash-Review.aspx Se bildet av modellen. Det siste med paraply er definitivt best. Bare synd de ikke har et bilde med softboks. Endret 8. juli 2009 av festen Lenke til kommentar
# offline Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Det hadde blitt noe forskjell mellom softboks og paraply. De gjør samme nytten, myke opp lyset og lager en større lyskilde. Softboks har svarte sider som ikke slipper ut strølys. Lenke til kommentar
Narmi Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Hei takk til alle med gode tilbakemeldinger. Kan noen anbefale konkrete linser som er aktuelle for dette? Jeg har forstått og er klar over at er på begynerstadiet. derfor ønsker jeg å begynne å utforske. Kan dere anbefale konkrete linser/ objekter evt med motor/IS etc som er viktig å ha foran kamerehuset Gjerne anbfealinger for kamera også? Tenkte bare at anon450 var en ok start kamere å lære å utvikle med? Takk Takk Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hei takk til alle med gode tilbakemeldinger. Kan noen anbefale konkrete linser som er aktuelle for dette? Jeg har forstått og er klar over at er på begynerstadiet. derfor ønsker jeg å begynne å utforske. Kan dere anbefale konkrete linser/ objekter evt med motor/IS etc som er viktig å ha foran kamerehuset Ærlig talt, du har faktisk fått ganske mange råd om det allerede. Hvis du er helt uerfaren om fotografering, så er det best å unngå å bruke for mye penger til å begynne med. Du kan gjøre ganske mye med bare et rimelig kamerahus med kitobjektiv og muligens en ekstern blits, og å kjøpe mer før du vet hva du skal bruke det til medfører bare at du risikerer å kaste bort pengene dine. Bruk i så fall heller de ekstra pengene på fotolitteratur. Til nød legg en tusing i en 50mm f/1,8 (du får varianter til stort sett alle systemer), men ikke kjøp dyrere fastoptikk før du har tatt en del bilder med kitobjektivet og vet mer om hvilke brennvidder du faktisk bruker. Canon 450D er et helt greit nybegynnerhus, og det vanlige kitobjektivet (18-55 IS) er et bra startobjektiv. Hvis du vet at du kommer til å bruke blits mye, så kan det være fordeler ved å gå for Nikon, siden Nikon har et veldig bra blitsstyringssystem. Ulempen er at du må opp i entusiastklassen (D90 o.l.) for å få en del av de fordelene uten å måtte kjøpe ekstrautstyr. De rimeligere modellene (D60 og D5000) kan ikke styre eksterne blitser trådløst med den innebygde blitsen. I tillegg har de ikke innebygget fokusmotor, som er en ulempe hvis du kjøper fastoptikk etter hvert. Pentax tror jeg også har et ganske bra system for trådløs blitsstyring, men der må nesten en av de lokale Pentaxianerne utdype. Pentax har også et ganske bra utvalg av god fastoptikk som ikke koster fletta. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Fordelen med kit objektiv av billige sorten som følger med kameraet er at de som oftest er mindre skarpe enn dyre versting objektiver. Du sparer da både tid og penger da mindre skarpe objektiver gir mer diffuse bilder. Når du så har tatt bildene kommer den virkelige jobben, da må du fjerne alle kvisene, strekkmerkene osv. Deretter markerer/maskerer du alt som heter hud og gjør det så uskarpt at ikke engang søstra til modellen kommer til å kjenne han/hu igjen. Det er også viktig å gjøre tenna hvitere enn Lady interiør maling, øya blåere enn himmelen over Mount Everest. Når dette er på plass har man det perfekte glamour bildet ! Hvis det skulle være noen menneskelige trekk igjen i bildene så har du ikke brukt nok softfilter ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå