Eirik Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Den kjøleren du linker til er lagt fra den beste. TRUE (med en god vifte) eller Noctua er de beste per dags dato. Og det er ikke strikker man henger opp disker i, det er O-ringer Strikker hadde nok røket ganske fort, da de verken er sterke eller glad i varme. Lenke til kommentar
bme081 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Den kjøleren du linker til er lagt fra den beste. TRUE (med en god vifte) eller Noctua er de beste per dags dato. Og det er ikke strikker man henger opp disker i, det er O-ringer Strikker hadde nok røket ganske fort, da de verken er sterke eller glad i varme. Hm tror de brukte ordet strikker når jeg så det på microplex, er ikke sikker, men jeg har ikke noe erfaring med det, bare kikket på det, og det så veldig lurt ut, dersom en har ledige plasser i 5,25 brønnen.. La oss kalle det O-ringer da Les reviews av den Orochi-kjøleren, dette er et random jeg fant på et søk nå: http://www.frostytech.com/articleview.cfm?...2258&page=3 Når det gjelder støynivå tror jeg ikke du finner noen bedre. Tingen er at den er jo så enorm at de kan bruke en nærmest lydløs 500rpm vifte (jeg mener de viftene de fleste kjølere bruker ligger på rundt 800-1300rpm...). Dette er ikke noe jeg har mye erfaring med, men det er jo bare enkel logikk, at dess større dingsen er dess mindre kraftig vifte trengs på den Endret 10. juli 2009 av bme081 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;s=hardware.no Er vel dette du tenker på. Det er en veldig fin måte å gjøre det på. Når det gjelder tester på TRUE opp mot andre kjølere, så må du huske at TRUE ikke kommer med vifte. Det er i utgangspunktet en passiv kjøler, og du må kjøpe vifte ved sidenav. Derfor kommer de ofte dårligere ut i tester, da de ofte blir testet uten noen form for aktiv kjøling. Og det er der noe av fordelen med TRUE ligger. Man kan selv velge om man ønsker stille operasjon, eller heftig kjøling Alt etter hvilken vifte du velger. Du kan forsåvidt bytte vifte på de fleste kjølere, men dere skjønner poenget. Lenke til kommentar
bme081 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Det er klart, om en får til bra temperatur med en passiv vifte, så er det det beste. Må innrømme at jeg ikke har tatt dem med i betraktningen, da jeg har tenkt at litt støy fra en 500rpm-vifte på cpuen uansett vil bli overdøvet av skjermkortene/harddisk. For meg virker det som skjermkortet er støy-flaskehalsen i et gamingoppsett uansett, har du noen erfaring med det forresten? Har sett endel etter kjølemetode til de to gtx260 skjermkortene mine, men det kan ikke ta mer plass enn det tar nå, alt er helt skvisa :S Sorry for trådhijack Endret 10. juli 2009 av bme081 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Vi godtar vel denne kapringen, da vi holder oss OT og kommer med veldig relevante tips? Toxic og Vapor-kort er jo ofte mer stille en stock-kjølingen. Det finnes jo også mange gode løsninger som kan kjøpes separat. Artic Cooling har noen veldig bra. Foreslår en google-tokt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå