Islilja Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hei! Jeg har en Acer Aspire One mini bærbar pc som ikke vil skru seg på. Når jeg trykker på "start-knappen" får jeg opp dette: Vi beklager det inntrufne, men Windows startet ikke uten feil. Dette kan være forårsaket av en nylig foretatt maskin- eller programvareendring. Velg siste fungerende konfigurasjon for å gå tilbake til de siste fungerende installasjonene hvis datamaskinen har sluttet å svare. Uventet startet på nytt eller ble automatisk avsluttet for å beskytte systemfiler og –mapper. Hvis et tidligere oppstartsforsøk ble avbrutt på grunn avstrømbrudd, eller fordi av/på eller tilbakestillingsknappen ble trykket, eller hvis du ikke er sikker på hva som forårsaker problemet, startet du Windows på vanlig måte. Sikkermodus Sikkermodus med nettverk. Sikkermodus med bare kommandolinjen Siste fungerende konfigurasjon (siste innstillinger som virket). Start Windows på vanlig måte. Bruk pil opp og pil ned for å flytte til ditt valg. Har hatt litt problemer med dette før, men da har jeg bare valgt "start windows på vanlig måte", og den har startet greit etter det. Nå har den stått slik i flere timer og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre :S Kjøpte pc'en i februar 09, så den er jo ikke gammel heller.. Har noen her noen gode forslag til hva jeg kan gjøre? Hilsen en fortvilet dataeier! Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Sendt mail til der du kjøpte den. Kan hende at du må sende den inn. Lenke til kommentar
Islilja Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Ingen ting jeg kan gjøre selv altså? Har vel forsåvidt 1 års garanti på den, så det er vel kanskje det beste Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Du kan jo prøve å formatere. Lenke til kommentar
Islilja Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Aner ikke hvordan jeg gjør det. Dataen har jo ikke noe cd-rom heller, så jeg tør ikke prøve på det selv Men jeg får vel sende de en mail ja Takk for svar! Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Stemmer det. Kanskje enklere å sende en mail enn å installere Vista på en minnepenn. Du har ikke en Recovery partisjon? Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 1. Prøv å velg: Siste fungerende konfigurasjon (siste innstillinger som virket). Se om det fungerer. Da skal pc'en rulle tilbake drivere og innstillinger slik det var forrige gang du fikk startet windows vellykket. 2. Hvis dette ikke fungerer: Se om den vil starte i sikkermodus. Hvis den starter der er det mulig å feilsøke derfra. Hvis en av disse metodene fungerer kan jeg prøve å hjelpe deg videre, selv om det er begrenset hva jeg kan gjøre over ett forum 3. Hvis den fortsatt ikke vil starte er det nok lite håp, da bør du følge rådene til Durochris. Lenke til kommentar
Islilja Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Den kommer bare tilbake til den samme feilmeldingen, uansett hva jeg velger :S Bør jeg sende mail til Acer eller mpx.no (som jeg kjøpte den fra) ? Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Den kommer bare tilbake til den samme feilmeldingen, uansett hva jeg velger :S Bør jeg sende mail til Acer eller mpx.no (som jeg kjøpte den fra) ? Tja. Hva skjer når du trykker Enter på det du velger i den menyen. Begynner den å laste windows, og så starter pc'en på nytt? Har dette problemet oppstått i forbindelse med en endring du har gjort på pc'en eller har det kommet tilsynelatende av seg selv? Har problemet vært der hele tiden? Lenke til kommentar
Islilja Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Den begynner å laste windows, også starter den på nytt ja. Men det gjelder bare når jeg velger de to alternativene som ikke er "sikkermodus". I sikkermodus kommer det en svart skjerm og litt skrift, også blir skjermen blå, også kommer jeg tilbake til feilmeldinga fra windows igjen.. Det har skjedd et par ganger før, men da har den klart å skru seg på etter 5 - 10 minutter. Det kommer av seg selv. Jeg har ikke gjort noen som helst endringer (som jeg vet om hvertfall). Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hvis skjermen blir blå, har du fått bluescreen. Da er det en feil med den. Prøv og ta ut lader og batteri og start(med batteri seff) Lenke til kommentar
Islilja Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Det har jeg også prøvd flere ganger, men det er det samme som skjer igjen og igjen. :/ skjermen er kun blå i få sekunder, det står noe med hvit skrift, men har ikke sjans til å lese det.. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 skjermen er kun blå i få sekunder, det står noe med hvit skrift, men har ikke sjans til å lese det.. Ja, det er Bluescreen. Hvis du ikke får lest hva som står kan det være hva som helst. Lenke til kommentar
Islilja Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Skal en tur til mpx nå og hente et kamera. Da kan jeg jo høre med dem hva jeg skal gjøre.. For tror ikke jeg greier å fikse det selv Men masse takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Islilja Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Jeg fikk ikke spurt dem der.. Men er det noen her som vet om jeg skal sende mail til acer eller mpx? Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Jeg ville sendt til mpx først, så kan det hende du kan sende PC til mpx og ikke til Antec som har lokaler lagt vekk. Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Jeg fikk ikke spurt dem der.. Men er det noen her som vet om jeg skal sende mail til acer eller mpx? Ligger ikke garantien hos de som selger, og ikke de som produserer pc'en? Jeg tror du må ta kontakt med MPX angående dette. Lenke til kommentar
Islilja Skrevet 12. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2009 Nå har jeg endelig fått sendt mail til mpx. Det fulgte med en brosjyre fra Acer om garanti osv, så vet ikke om det er mpx som fikser det eller ikke? Jeg får vel bare vente og se hva de sier Takker masse for hjelpen jeg fikk her! Lenke til kommentar
Islilja Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg har selv klart å fikse problemet ved å sette pc'en tilbake til fabrikkmodus. Det gjorde jeg ved hjelp av Alt + F10. Men nå har jeg et nytt problem... Lyden henger seg opp noe voldsomt. Det blir bare skurr! Hva kan det komme av? Jeg har slettet en del unødvendige programmer, og den bruker ikke unormalt mye CPU.. Tenkte jeg kunne spørre her inne, siden dere var så greie sist Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Har du oppdatert BIOS? Høres ut som det er der problemet ligger. Har vært bort i dette samme problemet når jeg fikser PCer...særlig laptops. Kan også vært problemet til første problemet ditt og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå