Gå til innhold

Hvilken kurs gjelder?


Anbefalte innlegg

Jeg handler støtt og stadig noe på nettet til den nette sum av xx dollar eller euro. Er det noen måte å finne ut hvilken kurs som benyttes når jeg bruker visa?

 

Altså hvis jeg trykker kjøp NÅ på et eller annet, hvordan kan jeg vite nøyaktig hvor mye jeg trekkes i NORSKE KRONER om jeg bruker visakortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså hvis jeg trykker kjøp NÅ på et eller annet, hvordan kan jeg vite nøyaktig hvor mye jeg trekkes i NORSKE KRONER om jeg bruker visakortet?

Det er vel ikke mulig å få helt eksakt. Kursene endrer seg vanligvis litt hver dag og det tar ofte et par dager før beløpet blir omregnet og belastet din konto. En valutakalkulator vil vise omtrent hva det koster, kursen hos Visa skal være litt bedre enn om du hadde vekslet kontanter.

Lenke til kommentar

Hey, de hadde ikke NOK der for noen mnd siden. Jaja, da kom jeg til bunns i det :p

 

Alle norske kortutstedere tar et vekslingsgebyr på 1,75% ved bruk av VISA.

Åh? Har du noe link til hvor det står noe sted? Jeg kan ikke huske å ha sett noe om det i noen avtaler eller lignende... :hmm:

 

Du finner det i prislisten til banken din, f.eks. her https://www.dnbnor.no/person/kort/priser/

Endret av yaddah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...