Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vansker med å komme meg videre i livet.....

Gjest Guest_Line_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Line_*

Jeg har mistet totalt selvtilliten min. Mistet helt troen på meg selv. Vet ikke hvordan jeg skal få den opp, og hva jeg skal tenke...Jeg håper noen kan hjelpe meg litt her til å fortelle hvordan de ville taklet situasjonene, hvis de var meg..... få noen tips....... og ideer, og tanker på andres syn.

Jeg sitter helt fast, og vil ikke ha det sånn.

Jeg er kanskje veldig følsom, vet ikke men håper på at noen kan gi meg tips på hvordan de selv ville tenkt og håndtert dette, slik at det kan hjelpe meg på min vei....

Det hele begynte med at jeg møtte en mann, via et partnerbytte- da jeg var i et dårlig forhold. Jeg følte at mannen i som jeg traff da, hadde sterke begjær for meg. Jeg forelsket meg i ham. Og følte at han gjorde det samme.

Etter en tid så begynte vi å krangle om et tema, og han gikk til politiet for å fortelle meg at han ikke ville ha mer med meg å gjøre. Og fikk dem til å ringe meg å fortelle det.

Etter dette fikk jeg visse oppringninger på telefonen min, der det var en som ringte å sa at det var han på telefonen min. Og jeg ble så sjokket at jeg lå på.

Jeg tenkte meg om å kontaktet han igjen for å undersøke om dette. Og det viste seg at han ville møte meg igjen. Og sa at han kunne reise hit, selv om jeg bodde på andre siden av landet. Han sa at han trodde jeg visste hvorfor han hadde vært så "hard" mot meg...... Og jeg følte at han hadde følelser for meg, og ble veldig smigret av det, men samtidig satt jeg meg en god del på bakbeina og han måtte mase godt for å treffe meg igjen, pga dt som hadde skjedd imellom oss.....

Jeg møtte han igjen, og jeg følte at han hadde virkelige følelser for meg. Han risikerte å gjøre meg gravid, og lo og sa at han ikke var redd for om jeg skulle bli det. Han virket helt betatt av meg, og jeg ble helt smigret. Han pushet på, og maste om å få være min nummer to sexuellt, for jeg hadde ikke hatt noen andre før han. Men jeg sa nei, men likevel så lurte han meg til å få gjøre det. Men jeg må jo innrømme at jeg ble smigret av måten han viste at han ville ha meg på.

Jeg møtte han en gang til, og da følte jeg at han var både sjalu og vinglete i oppførselen sin. Jeg selv var veldig preget av at han hadde såret meg tidligere, og oppførte meg gjerne litt teit mot han pga det., med å være ganske avvisende til tider.....

Etter dette møte så svarte han meg ikke på en uke, jeg ble ganske skuffet..... kjempelei meg..... Og så sa han at han ville blokke meg på msn, og ikke ha mer kontakt. Han ville ikke snakke om noe, og jeg ble fryktelig lei meg og såret, og prøvde å forklare han på mailer hvor vondt det gjorde.... Men han svarte meg ikke, og det endte med at han satt og logget, og gikk til politiet, og fikk dem til å ringe meg....

Det hele endte i et kaos uten like...... Jeg tok ikke telefonen fra politiet, og de stoppet og ringe. Og jeg spurte han fremdeles om hvorfor han ikke kunne snakke med meg, for jeg var så såret, og følte meg så misslykket..... Men han svarte ikke.., hvis han svarte så skrev han bare noe sårende nedpsykende og så gikk til politiet og anmeldte meg. Saken ble henlagt. Han klaget til statsadvokaten, klagen ble ikke tatt til følge.

Neste som skjedde at alt ble en ond sirkel for meg... Jeg var så såret og så lei meg...... Så bare svart, og spurte han igjen om hvorfor han gjorde dette? Jeg trodde han visste bedre... Og at jeg var så lei meg, for at han istedet for å prate bruker andre til å prate for seg.... Han har jo en sjefsjobb også, og allikevel så kunne han ikke snakke....?.....

Han gikk til advokat, og anla sak mot meg.

Det hele endte med at jeg måtte i retten mot han. Og jeg spurte om vi kunne avslutte som venner, og gå hver til vårt.... men han sa nei. Han var veldig sinna på meg. Og det var veldig vondt at han hadde damen som han hadde med seg under partnerbytte, med seg til mitt bosted, hun ventet på hotellet sa han mens han var i sak mot meg....

Jeg spurte om han brydde seg om meg, når han visste at jeg var lei meg,... hvorfor kunne du ikke snakke da? hvorfor måtte du gå til politiet, når du vet at jeg sliter med dårlig selvbilde.....og får problemer med meg selv av det, og blir syk av dette..... Han sa at han brydde seg ikke om meg i det hele tatt......

Det hele endte med forlik, han velgte selv å betale mesteparten av omkostningene. Så det var han som gikk sånn sett tapende ut av situasjonen. Men jeg har problemer med det værste på jord nå... meg selv,..... hvordan skal jeg takle dette, skal jeg hate meg selv for dette? skal jeg gi opp å finne meg mann? skal jeg synes dårlig om meg selv? har jeg grunn til å tenke at jeg er noe dritt etter dette? Noen som kan hjelpe meg, jeg er så langt nede, og trenger tips og råd....... og helst ikke bare kjeft.......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest hele innlegget ditt, og jeg tror jeg forstår situasjonen din, men samtidig føler jeg at det er noe du ikke forteller. Det som slår meg er: Hvorfor endte det hele i retten? Hva slags sak var det han hadde mot deg? Hvorfor bruker politiet ressurser på å ringe deg opp med personlige forhold...?

Beklager om jeg ikke forstår, men det er noe som skurrer hos meg :S

Uansett, et dårlig selvbilde er noe man må jobbe med, og kan sjeldent repareres på et blunk. Men hva sliter du med? Utseendet? Psyke? Kjærlighetssorg...?

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Han anla sak om at sjikanering, telefonsjikane... Han prøvde ikke å snakke med meg selv, bare logget meldinger da jeg ble fortvilet over at han blokket meg.... og ikke ville snakke...... Jeg ble så lei meg bare!!!!!!

Politiet ville ikke ta tak i saken, heller ikke statsadvokaten, derfor endte det i retten.

Jeg føler at det er noe i veien med mitt utseende, at det er derfor, og at jeg bare kan gjemme meg..... jeg vet ikke hva jeg skal føle og tenke.... Og er det normalt å heller gå til sak enn å prate selv hvis man ser at den man har hatt en relasjon til blir lei seg? Og er det normalt å ikke bry seg om et annet menneske?

Nei jeg er lei meg og forvirret av dette.... Og har mistet helt gnisten... Skikkelig trist! Og vet ikke hvordan jeg skal klare å håndtere dette selv..... Hva skal jeg tenke og hva skal jeg føle?

Jeg har lest hele innlegget ditt, og jeg tror jeg forstår situasjonen din, men samtidig føler jeg at det er noe du ikke forteller. Det som slår meg er: Hvorfor endte det hele i retten? Hva slags sak var det han hadde mot deg? Hvorfor bruker politiet ressurser på å ringe deg opp med personlige forhold...?

Beklager om jeg ikke forstår, men det er noe som skurrer hos meg :S

Uansett, et dårlig selvbilde er noe man må jobbe med, og kan sjeldent repareres på et blunk. Men hva sliter du med? Utseendet? Psyke? Kjærlighetssorg...?

Lenke til kommentar

Da forstår jeg mer. Takk for utredningen! :)

Forstår godt at det er en lei situasjon. Men slik som du skriver virker det som om du allerede er langt på vei til å legge det bak deg. Og det er bra! Se heller fremover, og konsentrer deg om positive ting du har i livet.

Du spør om det er normalt å ikke bry seg om et annet menneske. Svaret er i mine øyne dessverre ja. Det er normalt for mange. Men jeg tror ikke det er normalt å gå til sak fremfor å prate selv, spesielt for å komme seg ut av et forhold... det har jeg ikke hørt om tidligere.

Men vet du hva? Det er ingenting galt med utseendet ditt. Hvorfor skal det være det? Fordi en mann du hadde et tidligere forhold til ikke ønsker kontakt med deg? Reality-check: Du er fortsatt den samme som du var før du møtte han!

Har du noe i livet du liker? Familie, venner, barn, kusiner/fettere, tantebarn eller andre du liker å tilbringe tid sammen med? Av egen erfaring hjelper det mye å bare være sammen med andre, og gjøre ting man liker når man har en kneik å komme seg over. Det hjelper ingenting å sitte alene å gruble...

Ønsker deg lykke til!!!

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Tusen takk for et positivt oppmuntrende svar :)

Ja, jeg tenker på det selv. Jeg er fortsatt den samme jenten, og har ikke forandret meg utseendemessig heller siden jeg møtte han, og han ville ha meg. Han likte meg jo kjempegodt da, og reiste med fly langt avgårde fra hans hjem, og traff meg igjen..... Så jeg må jo ha vært noe...... Og det beste er jo å tenke på at jeg er den samme jenten som da han likte han meg, selv om han nå vil bli kvitt meg på en ekkel vond måte.

Jeg vet at mange er selvtenkende, men trodde at han ville brydd seg litt da han så hvor lei seg jeg ble. Jeg så bare svart, og har fremdeles problemer, men vet at jeg ikke må kontakte han igjen, for han vil ikke snakke med meg om dette. Han vil bare være min fiende. Og det er leit. Men sånn er det.......

Jeg prøver å bearbeide dette, og ikke legge all skyld på meg selv, og ikke la dette ta knekken på selvbildet mitt - det må jo bygges opp.....

Er veldig skuffet over at han kunne se meg så langt nede, og ikke bry seg om å snakke med meg før han gikk til sak.

Da forstår jeg mer. Takk for utredningen! :)

Forstår godt at det er en lei situasjon. Men slik som du skriver virker det som om du allerede er langt på vei til å legge det bak deg. Og det er bra! Se heller fremover, og konsentrer deg om positive ting du har i livet.

Du spør om det er normalt å ikke bry seg om et annet menneske. Svaret er i mine øyne dessverre ja. Det er normalt for mange. Men jeg tror ikke det er normalt å gå til sak fremfor å prate selv, spesielt for å komme seg ut av et forhold... det har jeg ikke hørt om tidligere.

Men vet du hva? Det er ingenting galt med utseendet ditt. Hvorfor skal det være det? Fordi en mann du hadde et tidligere forhold til ikke ønsker kontakt med deg? Reality-check: Du er fortsatt den samme som du var før du møtte han!

Har du noe i livet du liker? Familie, venner, barn, kusiner/fettere, tantebarn eller andre du liker å tilbringe tid sammen med? Av egen erfaring hjelper det mye å bare være sammen med andre, og gjøre ting man liker når man har en kneik å komme seg over. Det hjelper ingenting å sitte alene å gruble...

Ønsker deg lykke til!!!

Lenke til kommentar

Så absolutt er du den samme! Selv om det finnes én drittsekk der ute, skal ikke han få lov til å sette deg i en situasjon hvor du ikke klarer å møte andre. Glem han, se fremover!

Skjønner veldig godt at du er skuffa også. Men... hva skal man si? Det finnes mennesker som er så egokonsentrerte og ikke bryr seg om andre at de kun tenker på seg og sitt eget velvære. Jeg gjentar: Glem han, se fremover!

:)

Lenke til kommentar

Så dette var et partnerbytte, som i "swingers" eller at du gikk fra din gamle partner til denne nye mannen? Du sier også at han hadde med seg sin partner når han skulle i retten, og at han ville være din "nummer to sexuelt"

Det kan hende han bare så på dette som sex da? Hvis han allerede var i et forhold, der hun var ok med at han hadde flere sexualpartnere, så kan dette være tilfelle. Det er ikke alltid begge parter vet hva slags forhold de egentlig har til hverandre. Derfor er det greit, ved partnerbytte, å bli enige om hva slags forhold det skal være.

Om du er ute etter et fast forhold, tror jeg ikke partnerbytte, på denne måten, vil være det beste for deg. Du er nå en erfaring rikere, ta lærdom av dette og tenk over det neste gang du havner i et forhold. Det er ikke alltid menn har gode hensikter, desverre.

Lenke til kommentar

Veit du hva problemet dit er? Du er/var på knærne fordi "you always want what you can't get". Sånn er det for alle. Fordi han var drittsekken som bestemte seg for å avslå deg, så er det klart det gikk inn på deg. Det er menneskelig natur.

Greia er at du antageligvis er en dame som ser bra ut. Er denne fyren virkelig så fantastisk, eller er minnene du har om ham rammet inn i gull? Jeg tror det siste er nærmere sannheten. For tenk på dette. Hvis han er en så jævlig liten fyr at han ikke kan håndtere en dame han har holdt på med, så er han en liten feig jævel som fortjener en omgang juling. Jeg mener. Hvis du ikke ringte han 50 ganger på en kveld og han ba deg holde kjeft, så synes jeg å blande inn politiet er sinnsykt drøyt!

Mitt tips er å droppe den jævelen. Han sender politiet på deg og du er fortsatt interessert? Selvtilliten din er sikkert langt nede, men finn deg en fyr som respekterer deg og som tar vare på deg. Ingen fortjener sånn behandling hvis de ikke har gjort noe VELDIG galt.

Endret av Sono Juventino
Lenke til kommentar

Sak om telefonsjikane...

Hvor hyppig kunne du finne på å kontakte han via telefon?

Og; Kan du forstå at han anmeldte deg?

Edit: Det at det i åpningsposten blir (med hensikt?) skjøvet under en stol, hva som gjorde at ting endte opp i retten, får meg til å tro at trådstarter prøver å vinkle saken til sin egen fordel.

Noe som igjen får meg til å tro at det er trådstarter som er gått "bananas", ikke hennes eks.

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Anmelde deg for noe sånt? haha, virker som en LATTERLIG fyr med bare luft mellom ørene. En pinglete person som ikke tørr møte deg face to face og si det som det er. Uansett, hvor mange menn er sånn? dette er kanskje det andre tilfellet jeg har kommet over i livet mitt, du har rett og slett hatt MAKS uflaks. Du må nok rett og slett møte en/flere nye menn. Klart det er vanskelig å gi slipp på det som har hendt deg, men som sagt: du har hatt MAKS uflaks.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Hva hadde dere gjort hvis dere hadde møtt en dame flere ganger, og hatt sex med henne, tenk dere selv foreks:

Hvis dere ikke likte henne lenger, ville dere bare ikke svart henne på en uke etter sex, og derretter blokket henne, og nekte å si noe når hun ville snakke om det og var fryktelig lei seg?

Jeg spurte han om å snakke 10 minutter om dette,enten på chat/ telefon, men han nektet. Jeg vat at jeg ble fryktelig lei meg, og tok litt av, sendte meldinger og skrev hvor såret og lei meg jeg var, og han logget alle. Men siden han hadde hatt sex med meg, og han hadde reist til andre siden av landet, hva var problemet med å snakke da?

Istedet for å prate ut om dette i 10 minutter på chat/telefon, så tok han heller og reiste over hit i saksmøte. Det var virkelig sårende, og ekkelt gjort.

Jeg vet ikke hva jeg skal tenke om meg selv nå? Selvtilliten er helt revet bort..... Men han likte meg jo en gang...... og jeg er jo den samme jenten som jeg den gang var.........

Skal jeg gi opp menn for alltid? Hvordan skal jeg klare å komme meg videre?

Lenke til kommentar

Om det du skriver i innlegget ditt er korrekt. Altså at dere hadde sex, og så bare lot han være å ta kontakt, helt uten videre. Da er det han som har håndtert situasjonen galt, ikke du.

Jeg forstår ikke hvorfor han ikke i det minste kunne tatt seg 10 minutter for å si at dette nå var over, og at han derfor ikke ønsket mer kontakt.

Du kommer deg alltid gjennom slike ting, det bare ser litt mørkt ut. Det er få menn som ham der ute, så du trenger ikke gi opp menn. Bare vær sikker på at han ikke bare er ute etter sex, når du er ute etter et forhold.

Lenke til kommentar

Get a fucking grip... Jeg sier det ikke for å såre deg, men du trenger en realitetsorientering jente. All selvtillit revet bort, gi opp menn for alltid? Ikke gjør dette verre enn det det er.

Du trenger å komme deg ut blant mennesker, treffe noen gode venninner, stikke på kino eller hva faen som funker for deg for å glemme denne drittsekken? At han ikke engang ofrer deg en "sorry, men jeg tror ikke vi passer sammen" på msn er jo bare tragisk. Igjen. Du synes åpenbart denne karen er "the shit" men som flere av oss har sagt i denne tråden... Han er en jæææævla taper som ikke klarer å møte en jente face to face. Den feige løsninga ville vært sms/msn/ringe, men ikke det klarer han engang.

Snakk med en psykolog eller en god venninne/venn hvis du trenger å virkelig få snakket ut om dette. Jeg veit allikevel at det garantert finnes 10 000 andre menn her i Norge som ville vært interessert i deg uansett hvordan du ser ut. Ikke tro at sjansene dine er ødelagt fordi en sinnsykt drittsekk har bestemt seg for å være et komplett rasshøl.

Beklager all banninga, men denne karen er virkelig en drittsekk og fortjener all driten han kan få slengt etter seg. Fucking 10-rated asshole! Glem han...

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Det som skjedde da han blokket meg var at han ikke var intressert å høre et pip fra meg mer, ellers gikk han til politiet.

Jeg ble så lei meg, og ville snakke med han om dette og hvorfor han måtte være så hard.... Han visste jo at jeg hadde følelsesmessige problemer fra før av, og jeg ble veldig skuffet på han.

Jeg spurte om å få snakket ut om dette 10 minutter på telefon, msn eller annen chat. Vi hadde tross alt delt noe spesiellt, og hatt en spesiell type kontakt. Men det eneste han gjorde var å loggføre alt jeg sa.....

Og han vet at jeg fikk problemer av dette. Men likevel gikk han til sak, reiste over hit - andre siden av landet. Og såret meg dønn mye.

Og nå er jeg helt knust....... Jeg vet ikke om jeg skal bare gjemme meg for resten av livet.........

Men han likte meg jo engang så godt at jeg var verdt å betale dyrt for å treffe... Han reiste over hit med fly flere ganger for å treffe meg.... Så jeg har jo vært verdt noe... og jeg er jo den samme jenten.... Men jeg sliter fryktelig nå......

Lenke til kommentar

Ikke sant? Da veit du jo at du er fantastisk! Det finnes garantert bedre menn som ville gjort akkurat det samme for å få deg. Greia er at du må slutte å føle synd på deg selv og komme deg videre i livet. Det er vanskelig, men spør deg selv... Hva har sutring og isolering noen gang gjort for noen?

Det er garantert ikke så lett for deg, men begynn å finne positive ting i livet. Vil du på føttene igjen må du nesten gjøre det.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Så dere ser ikke på meg som "UGLY UGLY" , som blir behandlet slik av en mann? At en mann går til sak mot meg istedet for å prate med meg selv om hva som er problemet?

Jeg er jo den samme jenten som jeg var, da han tennte så fryktelig på meg....... Og det merkelige er at han var skikkelig masete på meg, da han ville oppnå noe.... Og det sårte at en mann kan snu så brått om......

Men jeg føler at ikke bare jeg dummet meg ut i retten. Jeg spurte han i retten, om hvorfor han ikke kunne prate i 10 minutter på msn eller telefon, istedet ville han gå i sak? Og da virket han flau ut........ Men han virket psykotisk ut , han vet jo ikke hva det å bry seg om at andre har følelser er..... Det viste han.

Håper det finns "snillere" menn, som vil ta mer hensyn til meg da.......

Lenke til kommentar

Du fant antageligvis Norges største drittsekk... Si meg. Hva er du ute etter? Er han et middels stort navn kan du muligens drite han loddrett ut i et ukeblad ved å snakke om "den psykotiske X som gikk til retten fordi han ikke turte snakke 10 minutter i telefonen med jenta han knuste." Kan se for meg overskriftene alt. ;)

Men for å være litt seriøst... Du vinkler fortsatt alt mot han og ikke hvordan du skal rette på dine problemer. DU må jobbe med deg selv for å komme deg ut av dette. Det er han som var en gigantisk drittsekk, men du må mobilisere det lille du har igjen av selvtillit og innse at ingen kvinner (eller menn for den sagt skyld) fortjener enn sånn behandling.

Det han gjorde mot deg er sånn hollywood-stjerner må gjøre med sinnsyke fans. Han er en one-in-a-milion-douche-bag og det er på tide at du innser det. Det finnes ufattelig mange bra menn der ute. Ikke la denne tullingen ødelegge livet ditt.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

En konklusjon er klar: Mannen handler ikke voksent. De fleste mennesker regner jeg med ville gitt meg den, at de pratet i 10 minuttet på chat/telefon, når man har hatt den type relasjon, istedet for å reise over til andre siden av landet i rettsmøte... Så jeg skal ikke bare klandre meg selv.

Jeg måtte skaffe meg advokat, og hun var jo selvsagt nyskjerrig på hvordan denne mannen som hun trodde skulle se ut som en "drømmemann" så ut..... Det første hun sa var: NEI....NEI.... NEI..... NEI.......Og at hun synes at han så ut som om han kunne vært faren min i alder og utseende. Men hun fortalte meg at : ikke alle er som han...... og ingen jenter vil ha en slikt type, han er bare søppel og tar heller ikke hensyn til ditt liv og deg, sa hun. Og det var jo godt å høre en annen jente uttale seg om han.....

Han har ingen grunn til å tro så godt om seg selv.

Men jeg må ikke bare gruble i dette: jeg må tenke at mannen var en svær dum dritt! Og at jeg må tenke positivt om meg selv tiltross for det han gjorde. Han likte meg en gang, og jeg er jo den samme jenten den dag i dag...... Jeg har ikke forandret meg. Men jeg håper at andre menn vil behandle meg anderledes...... At ikke alle er som han... Jeg er livredd for å møte en mann, også blir han som han.... Jeg er ikke så godt erfaren med menn......

Lenke til kommentar

Jeg synes du forteller det ganske bra selv her... Hvorfor faen skal du kaste bort et eneste jævla sekund på en sånn dritt? Andre menn VIL behandle deg annerledes. Si meg... Har du noen gang hørt om en eneste annen jente som har blitt behandla på den måten? Tenk rasjonelt. De fleste menn er ikke 90 kg med dritt som denne karen.

Mesteparten av den dårlige selvtilliten din ser ut til å stamme fra dette her. Du veit han har en høy plassering på rangeringen norges største drittsekk, så du må begynne å innse at denne dårlige selvtilliten er der av en grunn. Når du har innsett, og da mener jeg virkelig innsett, for du skriver tross alt et emne som en anonym bruker på et internetforum pga denne fyren, at denne fyren er en vanvittig stor drittsekk, så vil nok mye av selvmedlidenheten renne av deg.

Kom deg på føttene, gå ut i sola, få deg litt farge på kroppen, møt venninner. Gjør ting som får deg til å føle deg glad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...