Gå til innhold

Funker HIS Radeon HD 4670 1GB GDDR3 & Asus Radeon HD 4870 1GB GDDR5 sammen i CrossFireX?[LØST]

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om HIS Radeon HD 4670 1GB GDDR3 & Asus Radeon HD 4870 1GB GDDR5 funker sammen i CrossFireX? De jeg snakket med på Komplett.no sa at det i teorien skulle fungere viss jeg satte det kraftigste(Asus Radeon HD 4870 1GB GDDR5) kortet som "master", altså i slot nr 1.

Her er de ulike komponentene:

Hovedkort: Gigabyte GA-MA790GP-UD4H

Skjermkort nr 1: Asus Radeon HD 4870 1GB GDDR5

Skjermkort nr 2: HIS Radeon HD 4670 1GB GDDR3

På forhånd, takk.

Endret av Cadesius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra jeg har lest før så skal det visst fungere, men ytelsen på det kraftigste skjermkorte vil begrense seg til ytelsen på det svakeste så litt tvilsomt at du tjener noe særlig på det.

Hva mener du med klokket riktig?

Han trodde nok det var to stk HD 4870 kort. At de er klokket riktig er nok at de kjører på samme hastigheter.

Lenke til kommentar
Fra jeg har lest før så skal det visst fungere, men ytelsen på det kraftigste skjermkorte vil begrense seg til ytelsen på det svakeste så litt tvilsomt at du tjener noe særlig på det.

Hva mener du med klokket riktig?

Han trodde nok det var to stk HD 4870 kort. At de er klokket riktig er nok at de kjører på samme hastigheter.

Okay, mne det vil vel være litt forbedring enn bare det ene HD 4870? Eller vil det ikke være noe vits i det hele tatt?

Altså, litt bedre er jo bedre enn ingenting.

Forresten, takk for svar ;)

Lenke til kommentar
Slettes ikke sikkert at det blir bedre enn ett 4870.

To stk 4670 i CF slår akkurat 4850, og som vi vet er 4870 en hel del bedre enn 4850 :)

Kilde:

19a.png

Jeg HAR et HD 4870, OG et HD 4670, jeg lurer da på om det, i CrossFireX, vil være kompatibelt.

De fleste sier at det fungerer, men at det vil være liten forbedring.

Endret av Cadesius
Lenke til kommentar
Aha, leste feil. Trodde du hadde 2 like kort med 2 forskjellige produsenter. Sorry...

Veit du om de er kompatible med hverandre da? Og eventuelt om det er en forbedringer?(Liten eller stor)

EDIT:

Så ikke at du ikke visste det.

Endret av Cadesius
Lenke til kommentar
Jo, det vil funke. Men 4870 vil klokkes ned til 4670s nivå. Noe som gjør at de vil yte mer eller mindre likt. Da får man kanskje en litt bedre ytelse enn to stk 4670, men aldri bedre enn ett enkelt 4870.

Så da vil det lønne seg bare å ha 4870-kortet i? Uten CrossFireX med 4670?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...