Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Kawasaki Ninja 250 R?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke kjørt veldig mye, men har to sesonger med trimma moped bak meg.

Når jeg spurte om den går på bakhjulet, så mener jeg av seg selv. Altså hvordan er akselerasjonen? Vil jeg kjøre glatt fra alt av trafikk ved bykjøring?

Grunnen til at jeg vil ha sykkel er at jeg til sommeren forventer å få omtrent 70 000 på konto. Da er spørsmålet om jeg skal selge bruksbilen min og kjøpe Saab 9-3 og trimme til 250 hk eller om jeg skal ha motorsykkel og beholde bilen jeg har nå. Essensen er at jeg vil ha et kjøretøy som akselerer bra, ettersom jeg har en bil på 1200 kg med 90 hk as we speak.

Derfor, er akselerasjonen på Ninja 250R bra? Jeg er 18 år(19 når jeg får sykkelen) og får dermed kun kjøre 34 hk. Har ikke A1 fra før, så det blir heller ikke fullblods R1 før jeg er 21.

Med andre ord, vil jeg være fornøyd med en 250R når jeg går fra moped til den? Jeg veit jo at den ikke har noe å stille opp med i forhold til en R1, men det er snakk om et leketøy jeg skal ha i to sesonger.

Bruksområde blir til og fra jobb/skole og noen turer til hytta(ca. 30 mil), evt. noen turer til Oslo.

Jeg kan jo egentlig omformulere spørsmålet: Hvor fornøyd blir jeg med å ha en Kawasaki Ninja 250R i to sesonger kontra å ha en f.eks CBR 600 som er strupa ned til 34 hk?

von L

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde kjøpt noe som var litt større en 250 om jeg var deg. Selvsagt vill den gå mye bedre iforhold til en trimma moped. Kjøp deg en 600 eller noe som er registrert som mellomtung og fjern sperren :) Så har du en tung mc

Aldri kjørt Ninja 250 men det aller meste går på bakhjulet om du vill

Endret av Turbo sindre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...