josif_pe Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Jeg har mista svaret til denne gåten men kansje du kan finne det... Det ligger fem båter ved ei brygge. Båteierne har forskjellige yrker og forskjellige navn. – Berg er drosjesjåfør. – Båten til Jørgensen ligger til venstre for seilbåten. – Mureren eier snekka. – Ingeniørens båt ligger i midten. – Jørgensen er advokat. – Snekka ligger lengst til venstre. – Journalisten eier seilbåten. – Cabincruiseren ligger mellom båten til mureren og ingeniøren. – Solberg, Engen, advokaten og eieren av fiskeskøyta er barndomsvenner. – Engens båt ligger lengst til høyre. Hvem eier jolla? Endret 7. juli 2009 av josif_pe Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Er alle opplysningne viktig for løsningen? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hva med å gi alle opplysningene? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Man får jo bare oppgitt 4 navn, ja? (Eller er jeg blind?) Lenke til kommentar
stroganoff Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (venstre) Solberg Murer Snekke Berg Cabincruiser Drosjesjåfør (midten) Ukjent navn Fiskeskøyte Ingenør Jørgensen Ukjent båt Advokat (høyre) Engen Journalist Seilbåt Jørgensen/advokaten er den eneste med ukjent båt, og har vel da jolla. Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Jeg fikk også at Jørgensen har jolla. Men da er det sett at båten til Jørgensen ligger direkte til venstre for seilbåten, altså ikke to, tre eller fire båter til venstre. Da kan også ingeniøren (med ukjent navn) ha jolla. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå