Gå til innhold

Rheobus'er, størrelser og mål

Anbefalte innlegg

Sitter her og gnir meg i tinningen og vurderer en rheobus av typen Sunbeam ( http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=SBRHBUK2 ) , men jeg har et kabinett fra multicom ( http://www.aashima.com/products/product.ht...htm?artnr=13321 ) med skyvedør foran, og lurer på om noen kan gi meg de eksakte målene på rheobus'en (lengde på skruknottene, hvor langt inn fra kanten knottene står osv.) da jeg er redd denne ikke kommer til å passe bak skyvedøra. Å ta bort skyvedøra er uaktuelt da den er en ganske viktig del av planene i casemodden min. :roll:

Foreslå gjerne alternativer til sunbeams rheobus, men jeg MÅ ha _alle_ mål hvis det skal være aktuelt å kjøpe. :wink:

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, vi gjør et nytt forsøk da. Siden sunbeams rheobus ikke passer bak skyvedøra på kabinettet mitt (0.4 cm på det smaleste, buet form :grumpy: ) vil jeg da be om mål og størrelser på andre rheobusser. Fant ingenting om knappestørrelsen på "mini rheobus" fra 3dfxcool, heller ikke Vantec Nexus'en fra microplex. Er jeg elendig å lete? :shrug:

Hjelp? :)

Lenke til kommentar

Hadde håpet på å slippe å mekke selv, da jeg er en anelse (les: veldig) lat. For den læremessige delen; jeg har gått gk elektro/vk1 elektronikk , så jeg tror jeg ikke jeg lærer så forferdelig mye nytt av å lage selv. Dessuten stoler jeg ikke helt på resultatet , rent utseendemessig. Men takk for svar likevel, greit å få andres innspill. :)

Lenke til kommentar

Du vil kanskje vente litt:

http://www.overklokking.no/sitenyheter/130...0503/index.html

:)

Den lille rheobus'en stikker ca. 8 mm ut fra overflaten, mens Nexus stikker 1,3 cm ut. Ellers har du jo denne:

http://www.overklokking.no/casemods/tt_har...8_vr/index.html

Den stikker ca. 1 cm ut, men du kan montere den slik at den ikke stikker så langt ut.

For øvrig kan du lett modifisere Sunbeam's rheobus. Du trenger ikke kjøpe frontdekselet, men montere den bak et eksisterende frontdeksel. Hvis du Kjøper den med frontdeksel, kan du bore større hull for bryterne, slik at du kan montere den lengre bak dekselet - noe som medfører at knappene stikker ut av dekselet, i den "høyden" som du selv velger. Kjøper du ikke knappene (som ikke følger med selve rheobusen), kan du kjøpe hvilke knapper du vil - det fins mange knapper som passer. Sjekk Chlas'ern og Biltema. ELFA er heller ikke dumt, men da koster det antagelig litt mer.

Lenke til kommentar

Jeg har hört at de Enermax-viftekontrollerne er dårlige. For det förste kan de bare måle temp. mellom 40-80 C ??? Hva i all verden er det for noe tull :roll:

......jeg har en temp på rundt 36 på cpu og 30 på system. Så derfor blir temp-delen ubrukbar. Videre virker bruksanvisningen helt jalla.

Sist men ikke minst er displayet dårlig. Lyset er ikke jevnt fordelt selv når man ser på det fra rett vinkel.

Jeg tror jeg venter på de nye fra Vantec eller kjöper viftekontrolleren fra Innovatek eller Hardcano 9, når den kommer. Hvorfor er det ingen som kommenterer viftekontrolleren fra Innovatek? Den ser jo helt flott ut, og viftene kan slås helt av.

http://www.innovatek.de/sites/inoctrl.html

Det virker som overklokking.no bare tester komponenter fra microplex, 3dfxcool og netconnection. Det er for dårlig.

Lenke til kommentar

Har nettopp fått pakke fra komplett, og må si at førsteinntrykket av Enermaxen er veldig bra :)

For å ta det dårlige først: Manualen er veldig dårlig, som Recercare sier, men en manual er strengt tatt ikke så veldig nødvendig, det er snakk om 3 knapper og 6 knotter å vri på...

Blåfargen på displayet er ganske sterk, men ikke helt jevn blåfarge. Det er heller ikke like bra fra alle vinkler, men det fungerer helt greit. Displayet viser temperaturen fra de to medfølgende sensorene og turtallet på to vifter.

Designmessig er den MEGET bra, en helt upåklagelig aluminiumsfinish, som i sølv går helt i ett med mitt Chieftec sølv-kabinett. Knottene stikker ut 6mm, så det skal heller ikke være et problem.

Jeg har hört at de Enermax-viftekontrollerne er dårlige. For det förste kan de bare måle temp. mellom 40-80 C ??? Hva i all verden er det for noe tull

Dette stemmer ikke, de har ingen problemer med å vise temperaturer nede på 20-tallet. Har ikke orket sjekke ekstremtemperaturer, hvem gidder legge den i frysern?, men går ut fra at den takler alle normale verdier. Her hadde det vært greit om det hadde stått noe i manualen...

Alarmen kan stilles inn til å gå dersom temperaturen går over et visst nivå, og det er her 40-80 C kommer inn.

Har ikke fått testet den over lengre tid ennå, men så langt svarer den til forventningene. For 320 kr er dette den rheobus-en som er perfekt for meg :) Så på zalman viftestyring og, men den mangler temperaturmåling, digitaldoc er for dyr og kan ikke justere hastigheten på viftene og Vantec Nexus kan bare justere en vifte... Dessuten ser Enermax aller best ut :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser ut til at 6mm blir for stort det også, var mindre klaring mellom front og dør enn jeg først målte pga en idiotisk feil av meg selv jeg helst ikke vil gå inn på her. :oops:

Blir forøvrig kabinettbytte på meg i løpet av sommeren/høsten så problem solved. Takk for alle innspill! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...