Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Uling/hyling ved svinging.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en toyota corolla som i det siste har begynte å lage en hylende/skjærende lyd når jeg svinger mot venstre. Dette forekommer enten ved halvkrappe svinger i høy fart eller veldig krappe svinger i lavere fart. Det forekommer veldig sjelden under 40-50km/t. Hva kan dette være, og hvor mye vil det eventuelt koste å fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste litt rundt og lurte på det samme, ja. Kan jeg sjekke/skifte det selv på noen måte, eller må jeg rett inn på verksted? Får ikke lønn før i slutten av måneden, og er avhengig av bilen i jobben.

Lenke til kommentar
Leste litt rundt og lurte på det samme, ja. Kan jeg sjekke/skifte det selv på noen måte, eller må jeg rett inn på verksted? Får ikke lønn før i slutten av måneden, og er avhengig av bilen i jobben.

kunne satsa mye penger på at dette er hjullager ja.....alt kan skiftes selv viss du kan det,men siden du spør om du kan sjekke/skifte selv,ville eg sagt nei...

forøvrig trenger du ikkje kjenne noe slark i hjulet selv om lageret lager lyd....

Lenke til kommentar

Hadde tilsvarende uling (svak) på en Golf jeg hadde. Da var det baksiden av bremseklossene som måtte få seg en ny runde med kobberfett. De lå og vibrerte og skapte lyd av den grunn.

Ulingen oppstod i svinger.

Endret av steinrr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Hei

Jeg har en toyota corolla som i det siste har begynte å lage en hylende/skjærende lyd når jeg svinger mot venstre. Dette forekommer enten ved halvkrappe svinger i høy fart eller veldig krappe svinger i lavere fart. Det forekommer veldig sjelden under 40-50km/t.

Sikker på at det ikke er en amerikans actionfilm som er implementert i bilen? :hmm:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Beklager off-topic, men jeg klarte ikke å dy meg :blush:

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Kommer det når du svinger begge veier? Eller kun til høyre eller venstre?

[...] begynte å lage en hylende/skjærende lyd når jeg svinger mot venstre. [...]

:roll:

Right, så ikke den... :whistle:

Da er jeg relativt sikker på at det er et hjullager! Men før du sjekker det, sjekk gjerne at hjulene sitter godt fast på bilen også... Jeg hadde nemlig en opplevelse med det i går. Merkelig ulyd bak på bilen, så kom jeg på at jeg har kjørt med reservehjul et par dager etter en punktering forrige uke. Hjulet satt nesten ikke fast... merkelig at det ikke vibrerte eller ristet mer. Bare lyd når jeg svingte til høyre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...