Avskum Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hei Jeg har en toyota corolla som i det siste har begynte å lage en hylende/skjærende lyd når jeg svinger mot venstre. Dette forekommer enten ved halvkrappe svinger i høy fart eller veldig krappe svinger i lavere fart. Det forekommer veldig sjelden under 40-50km/t. Hva kan dette være, og hvor mye vil det eventuelt koste å fikse det? Lenke til kommentar
Avskum Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Leste litt rundt og lurte på det samme, ja. Kan jeg sjekke/skifte det selv på noen måte, eller må jeg rett inn på verksted? Får ikke lønn før i slutten av måneden, og er avhengig av bilen i jobben. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Ska visst gå an å sjekke det ved å jekke opp og rikke på hjulet. Skal ikke være mye slark da. Men bytte ville nok jeg tatt på verksted. Lenke til kommentar
saskansen Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Leste litt rundt og lurte på det samme, ja. Kan jeg sjekke/skifte det selv på noen måte, eller må jeg rett inn på verksted? Får ikke lønn før i slutten av måneden, og er avhengig av bilen i jobben. kunne satsa mye penger på at dette er hjullager ja.....alt kan skiftes selv viss du kan det,men siden du spør om du kan sjekke/skifte selv,ville eg sagt nei... forøvrig trenger du ikkje kjenne noe slark i hjulet selv om lageret lager lyd.... Lenke til kommentar
iNTEGRALiS Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Er ikke alltid like lett å skifte hjullager selv. Skiftet på min, måtte 20tonn trykk til for at det løsnet Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Hadde tilsvarende uling (svak) på en Golf jeg hadde. Da var det baksiden av bremseklossene som måtte få seg en ny runde med kobberfett. De lå og vibrerte og skapte lyd av den grunn. Ulingen oppstod i svinger. Endret 9. juli 2009 av steinrr Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Er det forran eller bak? Jeg ville også satset på hjullager, dog skulle det kunne være mulig å høre det under 40-50 km/t også. Kommer det når du svinger begge veier? Eller kun til høyre eller venstre? Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Kommer det når du svinger begge veier? Eller kun til høyre eller venstre? [...] begynte å lage en hylende/skjærende lyd når jeg svinger mot venstre. [...] Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) HeiJeg har en toyota corolla som i det siste har begynte å lage en hylende/skjærende lyd når jeg svinger mot venstre. Dette forekommer enten ved halvkrappe svinger i høy fart eller veldig krappe svinger i lavere fart. Det forekommer veldig sjelden under 40-50km/t. Sikker på at det ikke er en amerikans actionfilm som er implementert i bilen? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Beklager off-topic, men jeg klarte ikke å dy meg Endret 10. juli 2009 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Kommer det når du svinger begge veier? Eller kun til høyre eller venstre? [...] begynte å lage en hylende/skjærende lyd når jeg svinger mot venstre. [...] Right, så ikke den... Da er jeg relativt sikker på at det er et hjullager! Men før du sjekker det, sjekk gjerne at hjulene sitter godt fast på bilen også... Jeg hadde nemlig en opplevelse med det i går. Merkelig ulyd bak på bilen, så kom jeg på at jeg har kjørt med reservehjul et par dager etter en punktering forrige uke. Hjulet satt nesten ikke fast... merkelig at det ikke vibrerte eller ristet mer. Bare lyd når jeg svingte til høyre. Lenke til kommentar
saskansen Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 satser allle sparepengene mine på at dette er hjullager høyre side foran Lenke til kommentar
rublings Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 satser allle sparepengene mine på at dette er hjullager høyre side foran x2. Gå på verksted å få det skiftet. Du må ha litt utstyr og kompetanse for å fikse det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå