Etyz Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Dette er fra real life. Jeg er lærling og sitter på IT-support. Dere er helt sikker klar over at det kommer mange rare spørsmål på en IT-support, men her er kanskje en av de værste/morsomste du kan få. Innringer: Hei. Jeg får ikke krysset ut programmet som er på skjermen min. Jeg: Okey. Har du prøvd og trykke på CTRL+ALT+DEL, for og så lukket programmet via oppgave behandling? Innringer: Nei. Jeg kan prøve dette nå. "Hører tastatur og mus trykk" Innringer: Nei det funka ikke. Hva gjør jeg da? Jeg: Okey. Prøv og skru av datamaskinen Innringer: Hvordan gjør jeg det da? Jeg ser ikke start knappen Jeg: Du kan holde inn knappen på datamaskinen din, vente i 5 sekunder så skrur den seg av Innringer: Nei. Det funka ikke *tenke tenke* Jeg: Sikker på at du ikke har noe på skjermen din? Papir eller noe sånt? "Rasle Rasle" Innringer: Nå er det greit! Takk skal du ha. --------------------------------------- Innringer: Hei. Ingen ting funker til meg Jeg: Hva er det som ikke funker? Er det feil passord, eller er det noe annet? Innringer: Jeg vet ikke. Det funker bare ikke. Jeg: Okey. Hvor er det at det stopper til deg? Innringer: Når jeg skrur på datamaskinen Jeg: Å hva skjer da? Innringer: Ingen ting. Jeg: Har du sjekket at strømmen står i? Innringer: Ja. Det begynner og lyse grønt på knappen Jeg: Si meg? er dette en ny arbeidsstajon du har fått nylig? Innringer: Ja det er det. Jeg fikk ny data igår. Jeg: Okey. Det som er, er at vi ikke har fått skjermen vi har bestilt enda, så det er grunnen til at du ikke får til noe. --------------------------------------------- Innringer: Hei. Alt står i stopp her til meg. Jeg: Okey. Hvor er det at alt går i stopp? Innringer: Jeg får ikke logget meg på programmene jeg bruker. Jeg: Ja det ser ut til at vi holder på og oppgradere dette programmet, så du må bare vente Innringer: Tar dette lang tid? Jeg: Det er jeg ikke sikker på. Du får finne noe annet og holde på med. Innringer: Ja men vis du ikke hvet hvor lang tid det tar kan jeg bare gå hjem da. Siden ingen ting funker. Jeg får jo ikke gjort jobben min så. Jeg: Slapp av. Du kan bare gå å drikke kaffe og lese avisen eller noe sånnt. "klasker på røret" --------------------------------------------- Dette er da noen av de værste/beste jeg har opplevd :-P Lenke til kommentar
M.H Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Den siste der kjenner jeg meg godt igjen i. Jobber ikke med IT-support, men med drift av et større datanettverk. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Kjenner meg godt igjen på det der, har jobbet i over ett år nå med drift og support av et stort nettverk, med hundrevis av PC-brukere landet over. En av mine kollegers favoritter er følgende: Sjefen min hadde ringt til et hotell på kveldstid og bedt dem "gå helt ut" av et program han holdt på å oppgradere. Da han senere ringte for å snakke med dem igjen, fikk han ikke svar. Siden hotellet var i nærheten, kjørte han bort dit. De stod ute og røyka. "Vi skulle jo gå helt ut jo..." Lenke til kommentar
Etyz Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Kjenner meg godt igjen på det der, har jobbet i over ett år nå med drift og support av et stort nettverk, med hundrevis av PC-brukere landet over. En av mine kollegers favoritter er følgende: Sjefen min hadde ringt til et hotell på kveldstid og bedt dem "gå helt ut" av et program han holdt på å oppgradere. Da han senere ringte for å snakke med dem igjen, fikk han ikke svar. Siden hotellet var i nærheten, kjørte han bort dit. De stod ute og røyka. "Vi skulle jo gå helt ut jo..." Haha :-D Den var genial :-P Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Svarer også på noen support telefoner i løpet av uken, og har vært borti noe av det samme Og når man driver med dette så får man aldri høre når noe er i orden, men når noe ikke funker da får man virkelig høre det. MenMen, det er noe man må venne seg til. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 I den siste saken hadde jeg slengt på røret også. Utrolig arrogant å si "Du kan bare gå å drikke kaffe og lese avisen eller noe sånnt." Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 det får du ta opp med sjefen din har jeg svart en del ganger på slike ting. ellers var de drøye de to første, nesten så jeg ikke tror de er helt sanne engang... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Noen har helt klart ikke skjønt at de faktisk jobber med service, nei. Han hadde ikke vart lenge noen av stedene jeg har jobbet. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Siste case var nok litt frekk. Hvis du skal gjøre en oppgradering på en PC, er det vanlig å spørre om tillatelse, med mindre det har vært planlagt og informert i en god tid. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Her nytter det ikke uansett hvor mye vi informerer. Er alltid noen som er like overrasket selv om det er informert flere ganger i løpet av de siste 7 dagene for eksempel. Men vi prøver selvsagt å legge planlagte oppgraderinger og slikt til etter arbeidstid så langt det lar seg gjøre. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 I sånne tilfeller, påpeker vi bare epost og lignende de HAR fått (da man lett kan se om eposten er markert "lest" eller ikke). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå