Langeteig Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Skrev i en annen tråd, men virker ikke som om noen la merke til det... Har søkt litt rundt på nettet nå, og kan ikke finne noe svar noe sted om hvor lang tid batteriet holder ved video-opptak... Noen som vet mere om dette? Jeg ser etter ett bra kamera til å ta bilder med, mest landskap og mennesker på nært hold, - men vil gjerne filme med det også, feks. bryllup, fest og annet sosialt... Vurderte også E-P1, men den blir for dyr og usikkert om jeg rekker å få det før ferien min... Eller finnes det alternativer der ute? - og da ikke store og klumpete! Lenke til kommentar
Langeteig Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Ingen som kan hjelpe meg her Ville helst få bestemt meg i dag, så jeg får det fortest mulig... Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Når det gjelder videofunksjon så synes jeg Panasonic Tz7 sin virke å gi brukbare opptak (720p). Du kan prøve å se opptak med de ulike kameraene på youtube ved å søke på modellene. Lenke til kommentar
Langeteig Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Når det gjelder videofunksjon så synes jeg Panasonic Tz7 sin virke å gi brukbare opptak (720p). Du kan prøve å se opptak med de ulike kameraene på youtube ved å søke på modellene. Det er vel samme standard på disse, bare at zoomen er bedre på tz7? Jeg liker at man kan filme litt "mørkere" med lx3.... Har sett en del klipp nå og er ganske imponert over kvaliteten på bildene, men jeg lurer bare om noen her på forumet har noen konkrete meninger om feks lydkvaliteten? Har hørt noe om en 15 min begrensning for innspilling på kameraet, men det er vel heller minnekortet som setter begrensningen? Eller? Og det store spørsmålet er jo hvor lenge batteriet holder ved opptak.... Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Tz6/7 har vel noe mer avansert videofunksjon enn LX3. Jeg mener disse kan zoome og fokusere under filming, noe LX3 ikke kan gjøre (i hvert fall ikke zooming, jeg ble litt usikker på det med fokusering... men gidder ikke å sjekke akkurat nå). Batteritiden ved filming aner jeg ingenting om. Den lengste filmsnutten jeg har tatt har vært på under to minutter, og gjorde ikke noe merkbart innhogg i batteriet. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Tz6/7 har vel noe mer avansert videofunksjon enn LX3. Tz6 har ikke 720p (HD) oppløsning. Tror ikke LX3 har det heller. 15 min begrensing har jeg hørt er nok riktig i EU, tror ikke det gjelder i Norge. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) LX3 har 1280x720. Det skifter automatisk mellom VGA og 1280x720 avhengig av om kameraet er innstilt på 4:3-format eller 16:9 (og det kan ikke filme i 3:2-format). Men nå tenkte jeg ikke på oppløsning, men på hvordan det faktisk er å filme med kameraet. LX3 kan ikke zoome under filming, noe som er småirriterende. TZ7 har i hvert fall den muligheten, jeg mener TZ6 også har det. Endret 7. juli 2009 av Sutekh Lenke til kommentar
Langeteig Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Tz6/7 har vel noe mer avansert videofunksjon enn LX3. Tz6 har ikke 720p (HD) oppløsning. Tror ikke LX3 har det heller. 15 min begrensing har jeg hørt er nok riktig i EU, tror ikke det gjelder i Norge. Videokvaliteten bildemessig er ihvetfall bra nok for meg! Og den støtter 720p ja. Så er det bare det her med tidsbegrensning da... ...om den ikke har det så bryr jeg meg ikke så mye om zoomen. Lurer på om noen av lx3-eierne kan melde seg på her og klare opp litt? På forhånd takk for alle svar! Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Det kan virke som om 15-minuttersgrensen stemmer. Kameraet mitt oppgir i hvert fall eksakt 15 minutter tilgjengelig tid når jeg slår på VGA-videomodus (i 16:9-format oppgir det litt over 10, men det tror jeg er fordi kortet bare er på 2 gig). Det kan være tilfeldig, så jeg skal stappe i et 4-gig kort i kveld og se om det forandrer seg (hvis jeg husker det). Lenke til kommentar
Langeteig Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Det kan virke som om 15-minuttersgrensen stemmer. Kameraet mitt oppgir i hvert fall eksakt 15 minutter tilgjengelig tid når jeg slår på VGA-videomodus (i 16:9-format oppgir det litt over 10, men det tror jeg er fordi kortet bare er på 2 gig). Det kan være tilfeldig, så jeg skal stappe i et 4-gig kort i kveld og se om det forandrer seg (hvis jeg husker det). Supert Sutekh. Takk skal du ha for hjelpen, venter på tilbakemelding fra deg da. Ellers blir det nok ett billig HD-kamera..... Og så får jeg heller spare opp til en Pen til neste år. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Ser ut som de harde grensene er 10:30 for 1280x720 og 15 min for VGA. Det var i hvert fall det jeg fikk opp med et kort på 4 Gb i kameraet. Lenke til kommentar
Langeteig Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Der ser man... Hmm, då får eg gå litt i tenkeboksen og sjå om eg skal bry meg så masse om det... Takker for hjelpen, ellers er du fornøyd med kameraet? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Jeg er storfornøyd, men da bør det nevnes at video bryr meg midt i hakket. Jeg prioriterte vidvinkel (til landskap og arkitektur) samt god ytelse i svakt lys, og på de områdene briljerer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå